Toon posts:

Netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Gisteren heel de dag mijn netwerk aan gesloten en nu kom ik met 1 vreemd geval. Alles doet het behalve het kastje in mijn slaapkamer.
Als ik daar mijn laptop in klik, dan doet bijv. internet het wel, maar duurt het 5 min voor een pagina is geladen. Klik ik echter de laptop in een kastje op mijn computerkamer, dan doet hij het wel goed.
Ik heb het kastje in mijn slaapkamer getest met een kabeltester en die geeft aan dat alles goed is aangesloten. De kleuren moeten volgens mij wel goed zitten anders dan zal het netwerk het helemaal niet doen toch???

Iemand suggesties? Thnx _/-\o_

Ik werk met xs4all router/modem en een linkpro switch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 09:52 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

We missen wel wat info...
Hoe is de indeling van je netwerk? :?
Welke netwerkkaarten heb je? :?
Om welk(e) besturingssyste(e)m(en) gaat het? :?
Wat heb je allemaal zelf al gedaan? :?
Op de kabels controleren na, wat eigenlijk niet echt iets is, aangezien je wist dat je verbinding had, je kon immers internetten ;)

Kleuren van hoe ze zitten maakt in principe niet uit, als de kabels maar goed (volgens de standaard) maar aangesloten zitten...

Heb je bijvoorbeeld al op GoT gezocht?
[search=traag netwerk]
[search=langzaam netwerk]
[search=netwerk sloom]

Heb je trouwens ook gecontroleerd op SpyWare? :? Dat wil namelijk ook nog wel is wat schelen... :)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2004 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
We missen wel wat info...
Om wat voor netwerk gaat het? Draadloos? UTP-netwerk?

Het gaat om een UTP Netwerk

Welke netwerkkaarten heb je?
Mijn laptop is een compaq, wat daar voor netwerkkaart in zit weet ik niet

Om welk(e) besturingssyste(e)m(en) gaat het?
XP

Wat heb je allemaal zelf al gedaan?
Volgens mij alles. De laptop werkt op andere aansluitpunten oa in mijn computerkamer gewoon goed. Alleen in mijn slaapkamer dus niet. Heel traag en soms zelfs niet. Maar de kabeltester geeft aan dat het wel werkt, daarom mijn vraag

Verwijderd

Topicstarter
Internetten gaat zelfs nu niet meer. Kan wel heel traag via het netwerk de schijven benaderen van mijn hoofdcomputer???

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:28

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:04:
[knip]

Wat heb je allemaal zelf al gedaan?
Volgens mij alles. De laptop werkt op andere aansluitpunten oa in mijn computerkamer gewoon goed. Alleen in mijn slaapkamer dus niet. Heel traag en soms zelfs niet. Maar de kabeltester geeft aan dat het wel werkt, daarom mijn vraag
Een kabel tester geeft alleen maar aan of de draden goed door zijn verbonden. Het kan dus zijn dat de kabel kapot is, als de computer wel op een ander punt goed werk zonder iets aan instellingen te veranderen dan ligt het aan de kabel. Trek desnoods de kabel opnieuw.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:04:
Je wist toch al dat je verbinding had? :?
Je kon immers internetten, dus aan de kabel kan het imo niet liggen...

Check trouwens mijn edit even, heb wat dingen veranderd namelijk in die posting ;)

Kleine tip: druk volgende keer op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif dan hoef ik niet eerst te lezen wat ik (of iemand anders) eerst had getypt. En maakt het topic wat overzichtelijker...
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:07:
Internetten gaat zelfs nu niet meer. Kan wel heel traag via het netwerk de schijven benaderen van mijn hoofdcomputer???
Heb je al geprobeerd om de laptop te herstarten? :?

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2004 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan zo zijn dat de kabeltester aangeeft dat het wel goed is aangesloten maar dat de kabel wel kapot is???

• Ploink
  • Laatst online: 19-02 13:41
Heb je de aders van de paren op de goede volgorde gedaan? Ik heb hier twee dagen terug een kabel geknepen en nu blijkt ie dus ook fout, maar hij doet het wel omdat ie kort is. De paren moeten op pin 1-2, 3-6, 4-5 en 7-8. Dat is dus niet gewoon twee aan twee naast elkaar.
Zie http://www.netspec.com/helpdesk/wiredoc.html

Verwijderd

Topicstarter
Ja die laptop staat nu hier naast me in de computerkamer en daar doet hij het prima. Moet dus toch denk ik aan die aansluiting liggen daar, maar de kabeltester geeft het gewoon goed aan

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:28

we_are_borg

You will Comply

GJ-tje schreef op 24 april 2004 @ 10:09:
[...]
Je wist toch al dat je verbinding had? :?
Je kon immers internetten, dus aan de kabel kan het imo niet liggen...

Check trouwens mijn edit even, heb wat dingen veranderd namelijk in die posting ;)

Kleine tip: druk volgende keer op [afbeelding] dan hoef ik niet eerst te lezen wat ik (of iemand anders) eerst had getypt. En maakt het topic wat overzichtelijker...

[...]
Heb je al geprobeerd om de laptop te herstarten? :?
Het kan wel aan de kabel liggen als je zelf een kabel maakt en je untwist hem te ver dan heeft dat invloed op het signaal en op de capasiteit wat de kabel aan kan. Dit is jammer genoeg niet met een simpele tester te controlleren deze kijkt alleen maar of alles op de juiste pinnen is aangesloten. Een fluke daarin tegen kan precies zeggen waar het probleem zit en hoeveel mbit de kabel aankan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga de boel nogmaals aansluiten, jullie horen het zo. Tot nu toe alvast bedankt!!!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:31
ik had hier het zelfde probleem
hele netwerk op 100 mbit, lange kabel naar beneden, maar die computer die daar stond wou absoluut niet werken, pings kwamen soms helemaal niet aan, soms met 100 ms vertraging, geen werken dus. Tijdelijke oplossing was 10 mbit hub ertussen voordat die kabel naar beneden gaat...

heb net naar aanleiding van de bovengenoemde url de kabel herzien, en er zaten inderdaad 2 aders verkeerd, op korte afstand merk je dit niet, maar op lange afstand wel (zeker als er 2 televisie kabels langslopen ;))

heb de stekkers opnieuw er aangezet, dit keer met de goede ader indeling en nu kan de computer ook meedoen op het 100 mbit netwerk, scheelt weerk 5 watt aan stroom voor een nuttelose 10 mbit hub, daarnaast vertraagde me hele netwerk.

/dev/null

Pagina: 1