Toon posts:

Rare tekens onder command (CMD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een vervelend probleem. MIjn oude vertrouwde bak (XP Pro) wil de een op de andere dag niet meer op internet en ik kan ook niet meer printen naar mijn LAserjet binnen mijn netwerkje. Als ik via CMD een ping doet dan krijgt ik door de tekst allerlei rare tekens zoals hartje / klavertje, etc. Via ipconfig zie ik dat ik gewoon een goed ip nummer heb echter kom ik niet meer op internet. Ik heb er een andere pc bij gezet en die werkt goed binnen mijn netwerk.

Ik heb er al een andere netwerk kaart ingezet maar nog steeds niks. Die rare teksten onder command wijze volgens mij op een beschidiging van mijn IP Stack echter wat nu te doen. Ik heb belangrijke data op deze pc en wissen is gewoon geen optie. XP opnieuw er overheen zetten lukt naar mijn idee niet altijd goed en dan ben ik mijn profiel kwijt..

Hebben jullie tips ??

IK heb mijn netwerk settings al een keer helemaal verwijders en daarna opnieuw ingesteld maar geen resultaat.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Belangrijke data backupen en XP opnieuw instlleren? Ook je profiel kan gebackupt worden hoor... als je denkt dat het je IP stack is dan herinstaleer je tcp/ip toch gewoon ff?

You don't need eyes to see, you need vision

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik zou even memtest draaien
dit ziet er niet alleen uit als netwerk probleem

check www.memtest86.com

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk even in de FAQ naar het herinstalleren van je TCP/IP onderdelen onder XP, inderdaad lijkt dat het probleem.

edit: handige links
http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;Q299357
http://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe
quote uit de WOS FAQ:

Een oplossing voor Windows XP kan zijn, om "WinsockXPfix" te draaien - dit is een utility welke de volgende acties uitvoert:

Herstelt wat register waardes (door een een "netsh reset" (zie dit artikel)

Herstelt de belangrijkste registry settings van het TCP/IP gedeelte, om precies te zijn:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock2
Maakt een backup van je hosts file, en zet er een nieuwe, standaard versie voor in de plaats
Bovenstaande acties zijn vaak voldoende om je systeem weer fatsoenlijk te laten functioneren. Let wel op dat deze dus alleen werkt voor Windows XP.

[ Voor 80% gewijzigd door roelio op 24-04-2004 10:39 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ga ik doen.

Rare is.

Ik kan pingen naar mijn router / firewall maar kom niet op internet
Ik kan pingen naar mijn printer maar kan niet printen

8)7

Ga bovenstaande tips even proberen want opnieuw installeren is de laatste optie.

Verwijderd

Topicstarter
Yo leffe blond, hoe kan ik mijn TCP/IP opnieuw installeren ??

Alles verwijderen na eruit halen van mijn NIC heeft niet gewerkt en ook het draaien van WinsockXPfix.exe.

Heb gezocht op google op IPstack maar iets van herinstalleren kan ik niet vinden.

Hoop dat dit lukt :X

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ligt het dan wel nog aan TCP/IP ? Volledige windows reinstall dan maar?? ben je der zeker vanaf..

Verwijderd

Als Winsock niet meer wordt geladen dan werkt ipconfig ook niet meer.

Ik heb bij mensen met een 'missing winsock' de boel opnieuw moeten installeren maar ik wist nog niet van het bestaan van een tooltje ;)

Kun je geen tweede hardeschijf aansluiten en een nieuwe windows installeren?

Kun je ook bij het config scherm van je router komen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er hangt al een externe firewire aan dus backuppen is geen probleem echter ik gebruik daar outlook express en kan de mappen / emails niet exporteren.

Die emails mogen niet verloren gaan en uitprinten vind ik geen optie.

Weten jullie of ik een bestandje kan kopieren en deze later terugzetten zodat ik mijn mails / mappen nog behouden hebt.

Als ik mijn mail kan behouden dan is opnieuw installeren een optie!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:12:
Er hangt al een externe firewire aan dus backuppen is geen probleem echter ik gebruik daar outlook express en kan de mappen / emails niet exporteren.

Die emails mogen niet verloren gaan en uitprinten vind ik geen optie.

Weten jullie of ik een bestandje kan kopieren en deze later terugzetten zodat ik mijn mails / mappen nog behouden hebt.

Als ik mijn mail kan behouden dan is opnieuw installeren een optie!
waarom zou je dat niet kunnen? Heb je al gezocht hoe je dat kan??

Bvb
http://search.microsoft.c...look&qp=&qa=&qn=&c=10&s=5
vind ik:
http://www.microsoft.com/...s/mailnews_export_ov.mspx

Verwijderd

Mhzz staat dat nog niet in de Faq ? ;)

Je mail staat op deze lokatie:

Ga in Outlook Express naar

menu "Tools" -> Options -> Maintenance -> Knop "Store folder"

Hier staat het pad waar de email in bestanden is opgeslagen.

Kopieer al deze bestanden naar een backup map.

Verborgen/Systeem bestanden wel even weergeven voor de zekerheid!

En voor je adresboek kun je zoeken naar *.wab op C:\

P.S. Test wel even of je onder een nieuw aangemaakt profiel de berichten weer kan importeren. Ik heb meegemaakt dat het importeren niet meer mogelijk was!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:26 ]

Pagina: 1