Toon posts:

redelijk geprijsde audio voor in de auto.

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week terug mijn eerste auto aangeschaft: een zwarte Alfa 33 1.7 QV. Hartstikkke geil wagentje, het enige wat ontbreekt is een lekker volumineuze audio installatie.

Er zitten twee goede speakers in de deuren, daar moeten nog twee speakers in de hoedenplank en een subwoofer bijkomen.

Ik ben echter een ontzettende leek op dit gebied. Kan iemand me vertellen wat goede spullen zijn voor een redelijke prijs en wat ik überhaupt allemaal nodig heb ?

Een radio + cd speler zit er al in overigens.

Ik draai vooral techno en andere 'bassistische' muziek in de auto. Misschien dat dat helpt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen !

Verwijderd

Hmm, hoeveel vermogen levert de radio? Ik heb zelf 4 speakers in de deuren (radio levert 2x 50watt) met een actieve pioneer 200 watt subwoofer in de kofferbak, en dat knalt!

Verwijderd

heej

heel leuk allemaal ik zou gewoon naan een winkel rijden en vragen om een beetje advies je moet wel ff kijken hoeveel pre outs je hebt op de radio en dan kun je gaan inkopen doen zlf heb ik een Volvo 340 :P :P en daar heb ik een 800w infinty woofer in liggen en achter speakers van JBL en voor speakers van JBL de woofer en achter speakers via de de versterker ook van JBL maar dat is dan ook echt kwalitiet ter waarde van ron de 1500 Euro :D maar je hoort het goed _/-\o_
ik heb dan 2 preouts op mijn JVC radio zitten bijde ingebruik ik weet niet waar je vandaan komt maar kijk eens voor de gein op http://www.remcocarstereo.nl

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat heb je nodig:

een compo set vóór. Als je speakers in je deur goed en zwaar genoeg zijn, zou je alleen extra tweeters (bij je A stijl) kunnen plaatsen. (prijs: 80-150 euro)

Een vette sub: niet op bezuinigen; 12" of meer. (150-300 euro)

Een goede degelijke amp. Ook niet op bezuinigen. Maak niet de fout door te denken dat je radio zelf zwaar genoeg is; die levert 4x15 watt max. (200-500 euro)

Rear-fill speakers. Hoeven niet te groot te zijn, is alleen om geluid op te vullen. Mogen "meespelen" op je radio. (50-100 euro)

Bekabeling. Investeer in goede (en dikke!) bekabeling, zodat je evt nog makkelijk een zwaardere amp kan plaatsen tzt. (50-100 euro)

Handige links:
www.showyoursound.nl (forum!)
www.rondevries.nl
www.caradio.nl

Wise enough to play the fool

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 09:36:
echt kwalitiet ter waarde van ron de 1500 Euro :D
Dat zegt niks, want als je het bij Ron de Vries haalt dan klinkt het veel beter dan van BCC ofzo want die is veel goedkoper. Aan geld meet je geen kwaliteit af.
vandaan komt maar kijk eens voor de gein op http://www.remcocarstereo.nl
NEEEEEeeeeeEEEEEEeeeeeeEEEEEEeeeeee !!!!!!

Das echt een fucking rotzooi winkel. Ze verkopen wel wat aardige merken, maar hell, Climax en Marquant :X En verstand hebben ze er ook niet van :X Dit verhaal heb ik van ShowYourSound. Ze gingen er een keer langs en een van die gasten had een dikke Hifonics monoblok voor subs. Kwamen ze in discussie over of een Marquant woofer het zou houden op dat monoblok 8)7 Dat malle wijf zei dat dat natuurlijk wel zou lukken bla bla. Dus die gasten zeiden van 'proberen op je eigen risico ?' en ze ging akkoord. Ding aangesloten, binnen 30 seconden ofzo stond die woofer te roken. Zij kwaad en ze waren permanent uit de winkel geband :P Zeg ik genoeg ?
teacher schreef op 24 april 2004 @ 10:27:
Geloof mij maar, een Magnat Xecutor 1200 voor 80 gaat echt wel hard genoeg en klinkt zeker niet verkeerd ! 150 euro is echt niet wat het minimaal moet kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 24-04-2004 11:38 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher

teacher

Dysgaf!

JT schreef op 24 april 2004 @ 11:35:
Geloof mij maar, een Magnat Xecutor 1200 voor 80 gaat echt wel hard genoeg en klinkt zeker niet verkeerd ! 150 euro is echt niet wat het minimaal moet kosten.
Tuurlijk, maar ik denk niet dat je naar een minimaal budget moet kijken, maar naar een maximaal. :)

En ik heb zelf destijds een "uitloop" phase linear gekocht voor 99 euro. Prima ding.

Maar ik zie dat de TS in monnickendam woont, das in de buurt van zwaag- waar ron de vries zit.

Rij er eens langs, de jongens daar weten waarover ze praten en ze geven (imho dan) een eerlijk advies wat past bij je budget.

• JT

JT

VETAK y0

Ze weten idd genoeg en hun prijzen zijn tres bon voor Nederland :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
teacher schreef op 24 april 2004 @ 10:27:
[..]
[..]
Ik zou niet voor groter van 12" gaan. Met 15" subs mis je een beetje de 'punch', dan krijg je zo'n foute slappe bas, wat vooral met bv. hardstyle e.d. echt voor geen meter klinkt. Soms is het zelfs beter om 2x10" te plaatsen dan 1x12".

[edit]
Als je in de buurt van Ron de Vries woont moet je daar inderdaad zeker langsgaan, hele goeie winkel, heb er zelf ook veel vandaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Bigs op 24-04-2004 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden !

Bij de kijkshop ( www.kijkshop.nl ) verkopen ze redelijk geprijste speakers ( bv. pioneer 16 cm voor 39 euro per twee ) en een maruqant subwoofer voor 50 euro. Voor 50 euro kun je natuurlijk geen a-kwaliteit verwachten, maar heeft iemand een idee of het acceptabel is ?

En die speakers, zijn die geschikt als speakers in de hoedenplank ? Zo nee, verkoopt de kijkshop iets wat wél de moeite waard is ? Of moet ik dat maar vergeten.

Een versterker van marquant denk ik sowieso niet aan, dat wil ik gewoon van een beetje redelijk merk hebben.

Feit is wel dat het allemaal voor zo weinig mogelijk geld ( maar wel redelijk nog van kwaliteit ) moet gebeuren. 1500 euro heb je misschien wel goede spullen voor, maar dat is meer dan mijn hele auto kostte. :)

Verwijderd

ik denk dat je met een laag budget nog beter naar de Mediamarkt kunt gaan, ik was er laatst en het viel me op dat ze er ook best wel veel car-hifi hebben :)

Verwijderd

Hey,

Als je niet te veel geld wil uitgeven kan je beter (zo wordt het tegenwoordig veel gedaan) vooraan (en achteraan) je orginele speakers behouden en de lage tonen er uit filteren.
Dat is hetgene waar de gewone speakers het moeilijk mee hebben.
En achteraan een goede sub zetten en idd zet er ineens iets degelijks in anders zal je er spijt van hebben (en verander je binnen de kortste keren toch).

Dus: gewone speakers => lage tonen filteren
Sub van degelijke kwaliteit !!
versterker van degelijke kwaliteit !!

En geloof me maar je zal genieten !!

Groeten.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 14:35:
Bedankt voor jullie antwoorden !

Bij de kijkshop ( www.kijkshop.nl ) verkopen ze redelijk geprijste speakers ( bv. pioneer 16 cm voor 39 euro per twee ) en een maruqant subwoofer voor 50 euro. Voor 50 euro kun je natuurlijk geen a-kwaliteit verwachten, maar heeft iemand een idee of het acceptabel is ?

En die speakers, zijn die geschikt als speakers in de hoedenplank ? Zo nee, verkoopt de kijkshop iets wat wél de moeite waard is ? Of moet ik dat maar vergeten.
Marquant? Nee, niet acceptabel, maar ik kan in in je geldbuidel kijken.
Die speakers... tja.. You get what you pay for.

Ga nou maar gewoon ff bij ron de vries kijken ipv hier te beginnen over de kijkshop...

• Bigs
  • Niet online
Die Kijkshop-speakers hebben niet zo heel veer meerwaarde boven wat er nu in je auto zit waarschijnlijk, ik zou inderdaad even verder kijken (en dan niet bij de Kijkshop of de Halfords ofzo)

Verwijderd

Gewoon een vierkanaals versterkertje nemen, bijv. een Groun Zero ra 4200x 4x 85wrms voor 249 euri. Als je nog goedkoper wil dan zou je bijv een jbl gto 4000 kunnen kopen bij rond de vries voor 130 euri ofzo.

Gewoon je originele voorspeakers high pass filteren rond de 80 hertz en dan een subje in de kofferbak en die loww pass filteren vanaf 80 hertz tot circa 30 hertz.

Ik zou iig geen hoedenplank speakers nemen want dit komt je staging zeker niet ten goede.

Verwijderd

En anders zie je toch gewoon voor een 2de hands versterkertje !
komt niet zo veel aan (als je iets degelijk neemt !!)
De speakers zou ik wel nieuw kopen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 13:41
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 09:27:
Ik heb een week terug mijn eerste auto aangeschaft: een zwarte Alfa 33 1.7 QV. Hartstikkke geil wagentje, het enige wat ontbreekt is een lekker volumineuze audio installatie.

Er zitten twee goede speakers in de deuren, daar moeten nog twee speakers in de hoedenplank en een subwoofer bijkomen.

Ik ben echter een ontzettende leek op dit gebied. Kan iemand me vertellen wat goede spullen zijn voor een redelijke prijs en wat ik überhaupt allemaal nodig heb ?

Een radio + cd speler zit er al in overigens.

Ik draai vooral techno en andere 'bassistische' muziek in de auto. Misschien dat dat helpt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen !
Ground Zero uranium 16.5 compo 300 euro
Ground Zero Hydrogen 4150x 4 x 70rms 329 euro
2x Ground Zero 10s-al a 129 euro per stuk (10inch subwoofer)

Bekabeling: 150 euro.
Demping: 100 euro misschieni iets minder ligt er maar net aan waar je woont.

Koop dit bouw het goed in en je bent dik tevreden, ground-zero geeft waar voor je geld.

BlaBlaBla

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
www.ultradrive.nl

van dit zit men wagen vol en geloof me +-140db is haalbaar.
Ook de service en garantie is goed.

que?

• JT

JT

VETAK y0

140dB is ook haalbaar met Ground Zero, Infinity, Hifonics, Helix, Alpine, Clarion, MTX, CDT, Audison, Crunch, DLS, Hollywood, JL Audio enz. Dus dat je 140dB ermee haalt zegt er HELEMAAL COMPLEET niks over.

Ecodan warmtepomp

• Bigs
  • Niet online
Strider schreef op 25 april 2004 @ 12:19:
[...]

Koop dit bouw het goed in en je bent dik tevreden, ground-zero geeft waar voor je geld.
Een composet van 300 euro valt voor mij niet onder 'redelijk geprijsd' eigenlijk :)

Verwijderd

Strider schreef op 25 april 2004 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat de topicstarter dit niet meer redelijk geprijst vindt Twan ;)
Niet iedereen is zo gek als dat wij SyS'ers zijn ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 15:53:
[...]Niet iedereen is zo gek als dat wij SyS'ers zijn ;)
hihi.. nouja.. ik let wel een beetje op het budget hoor.
Wel is het jammer dat het "for sale" gedeelte dicht is, daar kan je soms mooie spulletjes vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de reacties.

IK weet dat de kijkshop een flutwinkel is, maar hij is lekker dichtbij, dus vandaar.

Voor 400-500 euro moet het echt wel allemaal gebeuren, en elke euro die ik overhoudt, zou fijn zijn.

Daarvoor zou ik dus moeten kopen:

versterker

achterspeakers ( voorspeakers houdt ik ) van +/- 40 euro oid ( pioneer speakers vertrouw ik genoeg, en ga ik dus tóch halen bij de kijkshop )

Een subwoofer

En bekabeling. IK heb geen zin in brand of kortsluiting oid, dus 100 euro voor die kabeltjes.

Blijft nog over: een subwoofer en een versterker voor samen 250-350 euro.

Te doen ? gewoon een keer langs gaan bij die Ron de Vries ?

Alvast beankt !

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 15:11
haha
Wat een toeval , een maat van mij heeft een alfa 33 1.5 i.e gekocht.

Ik heb daar de installatie ingebouwd.

JVc headhunit
Pioneer 10cm voor in de deuren
JBL GTO 926e 6"x9"ovaaltjes in de hoedenplank
Pioneer 10" subwoofer in gesloten kist met AV 2x200 watt rms versterker gebrugd naar 1x 400watt op 2 ohm

hier pics van de kofferbak.

Afbeeldingslocatie: http://innovatix.its.tudelft.nl/~galaxis/GoT/alfa33willem/installatie%20update/IMG_0126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://innovatix.its.tudelft.nl/~galaxis/GoT/alfa33willem/image028.jpg

Alles bij elkaar kostte het iets van 590 E , waarbij de radio zelg het duurste was , die was 329 E

• JT

JT

VETAK y0

Als jij naar RdV gaat, dan kan je daar je speakers halen, niet bij de Kijkshop. Je wil zoveel mogelijk besparen en als je dan naar de Kijkshop gaat dan doe je het tegenover gestelde :X

Voorspeakers zou ik ook vervangen. Anders heb je speakers die slechter klinken die door speakers spelen die beter klinken. Das niet echt een super goed idee.

400-500e voor alles...Ik zou zeggen, begin is met een JBL GTO 6000. 6 kanaals amp, 4x50+2x75. Die laatste 2 kanalen kan je bruggen tot 1 kanaal en dan kan je die gebruiken voor je sub. Die andere kanalen gebruik je voor je front en rear speakers.

Kost 160, 500-160=340.
Speakers, 70e per paar, voor en achter = 140. 340-140=200.
Sub, Magnat Xecutor1200 lijkt me wel wat voor jou, lekker goedkoop b00men met redelijke kwaliteit. 79e. 200-79=121. Beetje aansluitspullen en dan houd je zo een 80e over, misschien ietjes minder. Maar dan heb je leuk spul voor weinig geld.

Ecodan warmtepomp

• teacher

teacher

Dysgaf!

Eens even kijken:

Amp:
gto 6000: 169 //goede allrounder
http://www.rondevries.nl/...ath=23_90&products_id=127

composet vóór:
jbl gto 505ce: 69 //zeker voor deze prijs een prima setje.
http://www.rondevries.nl/...cPath=25&products_id=1072

setje achter:
jbl gto 425: 49 //hoeft niet groot te zijn
http://www.rondevries.nl/...p?cPath=25&products_id=86

sub:
magnat xpower 3000: 179 //kant en klaar, lekker makkelijk
http://www.rondevries.nl/...?cPath=24&products_id=362

162 aansluitsetje:
dietz 16mm: 69
http://www.rondevries.nl/...?cPath=24&products_id=362

kom ik uit op 535.
Dan heb je een verdacht leuk setje in je auto.

Te duur? kies voor de gto 4000 en laat de speakers achter meespelen op je radio.

Verwijderd

Geen kant en klare sub nemen man, gewoon die Magnat Xecutor nemen, je houdt dan geld over en het speelt waarschijnlijk beter.

• JT

JT

VETAK y0

Idd, kissie maken kost niet meer dan 20e. Er zit een XTC woofer in, die nieuw 79 of 89e kost. Kan je nagaan hoeveel je betaald voor de kist.

Ecodan warmtepomp

• teacher

teacher

Dysgaf!

Das ook weer waar, maar een kist ontwerpen en bouwen als je er geen kaas van gegeten hebt...

Ach.. helpen we hem ook wel mee :)

en anders:
http://www.rondevries.nl/...ath=24_33&products_id=557

• JT

JT

VETAK y0

Sterker nog, in de manuals van Magnat staan standaard ontwerpen voor kisten, met binnenmaten, buitenmaten enz. voor de woofer die je hebt gekocht :)

Ecodan warmtepomp

• teacher

teacher

Dysgaf!

Idd. Dan ben je ongeveer 15-25 (hout, lijm, schroeven, kit) euro kwijt voor een kist die je zwart kan lakken.

WIl je hem netjes maken, dan komt er wat extra's bij:
stof om te bekleden 15
spuitlijm 8
poort 10
terminal 10...

btw..
* teacher had ook weer kriebels, nieuwe spulletjes gekocht, deze week knutselen :)

• JT

JT

VETAK y0

Hout: 5 euro
Dempingsmateriaal: 5 euro
Lijm: complete pot 3 euro
Speakerterminal: 6 euro
19 euro. Luchtdicht maken kan ook met lijm.

Ecodan warmtepomp

• Strider
Jullie kist prijzen kloppen van geen kanten naar mijn mening.

Ga maar eens mdf halen bij de bouwmarkt voor 5 euro.

Ga maar eens spuitlijm halen voor 8 euro bij de bouwmarkt.

Dempingsmateriaal voor 5 euro :X

Lijm 3 euro kan nog net, heb wel je zo'n frot potje.

Toen ik een tijdje geleden een kist ging bouwen, ging ik naar de fixit liet ik 22mm mdf zagen tot een kist, koste me 22 euro.

Spuitlijm, is ongeveer 11 euro hier, grote bus anders is die ook meteen leeg.

Dempingsmateriaal, 11 euro heb je van die cheap ass noppenschuim als je gepoort pakt! Wol is veel duurder.

Bekleding: caliber bekleding 26 euro.

BlaBlaBla

• teacher

teacher

Dysgaf!

Strider schreef op 28 april 2004 @ 10:58:
pardon?

die van mij klopt aardig imo.

• JT

JT

VETAK y0

Strider schreef op 28 april 2004 @ 10:58:

Ga maar eens mdf halen bij de bouwmarkt voor 5 euro.

Ga maar eens spuitlijm halen voor 8 euro bij de bouwmarkt.

Dempingsmateriaal voor 5 euro :X

Lijm 3 euro kan nog net, heb wel je zo'n frot potje.

Toen ik een tijdje geleden een kist ging bouwen, ging ik naar de fixit liet ik 22mm mdf zagen tot een kist, koste me 22 euro.

Spuitlijm, is ongeveer 11 euro hier, grote bus anders is die ook meteen leeg.

Dempingsmateriaal, 11 euro heb je van die cheap ass noppenschuim als je gepoort pakt! Wol is veel duurder.

Bekleding: caliber bekleding 26 euro.
Wol is net zo duur en je hebt niet alles nodig van wat je koopt, als je schroeven gebruikt dan kan je perfect met gewone lijm uit de voeten, je krijgt een grote sub als je een plaat van 122x244 haalt en die helemaal gebruikt. Voor de rest heb ik geen bekleding meegerekend.

Ecodan warmtepomp

• teacher

teacher

Dysgaf!

Goed.. lekker belangrijk.

De TS heeft iig een paar goede en duidelijke adviezen gekregen; hij blij en wij weer een goede daad verricht :)

* teacher gaat verder met bitumen plakken..

• JT

JT

VETAK y0

Ik moet zo weer verder met leren :|

Maar of het nou 20 of 40 euro is voor een kist, het is hoe dan ook goedkoper dan in de winkel :)

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

én steviger :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Strider
Als je met jullie lijstje de gamma binneloopt, heb je niet genoeg aan 40 euro.

BlaBlaBla

• JT

JT

VETAK y0

Sterker nog, ik haal alles bij de Gamma :P En dan maak ik er 2 subs van :Y)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1