Eerst even 1 ding duidelijk maken: ik ben een absolute PHP n00b. Heb een uurtje of anderhalf geleden nog Hello World op mn scherm zien staan.
Ik ben bezig met dmv het gebruik van include een website te bouwen waarin de content uit een losse file wordt gehaald.
Dat doe ik met de volgende code:
Dit is index.php
Deze code zet dus de inhoud van test.php neer op de plaats van de php code. (ik weet overigens dat de 2 else statements voor deze test overbodig zijn, maar het kan verder ook geen kwaad)
De inhoud van test.php is:
Niks anders dan pure tekst dus.
Hiermee krijg is dus in plain tekst het alfabet op mijn scherm te zien.
Nu werkt dit dus wel maar wat ik wil bereiken is dat ik in test.php iets in de code kan zetten zodat het in index.php bijvoorbeeld dik wordt afgedrukt. Of misschien zelfs iets meegeven zoals <h1> voor later gebruik in websites. Is dit mogelijk?
Ik wil dus eigenlijk vanuit test.php opmaak meegeven zodat het wordt afgebeeld met opmaak in index.php.
Ik heb zelf dit geprobeert maar dat werkte niet:
Ik weet wel dat ik in index.php gewoon <b> en </b> om het stuk php code kan heenzetten om dat hele stuk dik gedrukt te krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld maar een paar letters dikgedrukt wil hebben heb ik daar dus niks aan.
Ben op zoek geweest in allemaal forums, op allemaal php sites en op google maar kon er niks over vinden.
Maar aangezien ik zo weinig van php weet is het erg moeilijk om gericht te zoeken. Veel verder dan zoeken naar:
opmaak php include
of
dikgedrukt php include
kom ik niet.
Ik ben bezig met dmv het gebruik van include een website te bouwen waarin de content uit een losse file wordt gehaald.
Dat doe ik met de volgende code:
Dit is index.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <html> <head><title>dit is een test</title></head> <body> Het alfabet: a b c d e f g h <?php if($id == "") { include("test.php"); } else { if(file_exists("$id.php")) { include("$id.php"); } else { include("error/404.html"); } } ?> z </body> </html> |
Deze code zet dus de inhoud van test.php neer op de plaats van de php code. (ik weet overigens dat de 2 else statements voor deze test overbodig zijn, maar het kan verder ook geen kwaad)
De inhoud van test.php is:
code:
1
| i j k l m n o p q r s t u v w x y |
Niks anders dan pure tekst dus.
Hiermee krijg is dus in plain tekst het alfabet op mijn scherm te zien.
Nu werkt dit dus wel maar wat ik wil bereiken is dat ik in test.php iets in de code kan zetten zodat het in index.php bijvoorbeeld dik wordt afgedrukt. Of misschien zelfs iets meegeven zoals <h1> voor later gebruik in websites. Is dit mogelijk?
Ik wil dus eigenlijk vanuit test.php opmaak meegeven zodat het wordt afgebeeld met opmaak in index.php.
Ik heb zelf dit geprobeert maar dat werkte niet:
code:
1
2
3
| <b></b> en [b][/b] |
Ik weet wel dat ik in index.php gewoon <b> en </b> om het stuk php code kan heenzetten om dat hele stuk dik gedrukt te krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld maar een paar letters dikgedrukt wil hebben heb ik daar dus niks aan.
Ben op zoek geweest in allemaal forums, op allemaal php sites en op google maar kon er niks over vinden.
Maar aangezien ik zo weinig van php weet is het erg moeilijk om gericht te zoeken. Veel verder dan zoeken naar:
opmaak php include
of
dikgedrukt php include
kom ik niet.
[ Voor 44% gewijzigd door Johny58 op 24-04-2004 05:43 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.