Toon posts:

[XP] Printscreen van dosprogramma in XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voor school bezig met een DOS-programma en nou moet ik het scherm hiervoor kopieren. Bij Windows Xp lukt dit alleen niet, of ik weet iig niet hoe. Gewoon de Prt Scr toets indrukken of in combinatie met alt doet t niet. En oudere windowsversies ondersteunen dit wel.
Weet iemand hoe dit in XP moet?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Print Screen indrukken en dan naar paint oid en dan plakken.

Verwijderd

Brazza schreef op 24 april 2004 @ 04:06:
Print Screen indrukken en dan naar paint oid en dan plakken.
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 03:25:
Gewoon de Prt Scr toets indrukken of in combinatie met alt doet t niet.
Basisschool wel afgemaakt Brazza?
Lezen is niet je sterkste punt of wel?

Walerman233, ik zou het een proberen met HyperSnap DX
Die maakt bij mijn weten overal screenshots van (en slaat ze direct op in plaats van dat je ze moet copy-pasten)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Bij mij werkt print screen wel gewoon in dos programma's onder XP voor zover ik het weet. Maar zoals RolfLobker al zegt is HyperSnax of een van de vele andere screenshot programma's wel een oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door Johny58 op 24-04-2004 05:21 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Onder Windows 2000 bestaat dat probleem ook. Het gaat gewoon niet op de "normale" manier.

Bedankt voor de oplossing, ook ik ben hiermee geholpen.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:49

radial

Watch out

Er kan wel een oplossing voor zijn, we gebruiken op het werk nog (ahum) wp5.1 en een eigengeschreven dos-beheersapplicatie in fullscreen modus op xp! >:)

Dit wordt opgestart via een snelkoppeling, waar de eigenschappen aan te passen zijn, hier staat ook (uit mn hoofd) een scherm waar sneltoetsen aangegeven kunnen worden.
Als je nu eens probeert, de vinkjes uit te zetten bij "prt scr" en "alt prt scr" wat gebeurd er dan?

Het rare is dat op de ene printer (ouwe hp laserjet) het wel goed gaat en op een nieuwere niet, kan met een driverprobleem te maken hebben.

20xSF170s - ozo

Verwijderd

radial2000 schreef op 24 april 2004 @ 09:13:
...
Als je nu eens probeert, de vinkjes uit te zetten bij "prt scr" en "alt prt scr" wat gebeurd er dan?
...
Dan loopt het programma vast. :'(
Pagina: 1