Toon posts:

[ISA videokaart] drivers oude videokaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server gebouwd om internet te delen, maar ik heb alleen geen videokaart meer over (en zonder wil hij niet booten..) behalve dan dit kaartje dat ik uit een 286 heb gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RQDRAsoSRHH!91s!WvuSyxid1*fZCj7Q2mW6QVxN32miFSIwPZbcrULLv1sWPi1zBK!5QnGyYMKrCiUPuXKsZqZzgjFjVEBdXaDWVRqS9SY/DSC01274.JPG?dc=4675469331346066959
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RQAHA8kSCHH!91s!WvuSywjhRFJpkHV92WRNgPFAdqzYM5puHUIBvl*bodwVnSTvBfbPBWmvy2iDw!VvEZmpezu1Bt1L2nnHyXGzvEM41dQ/DSC01273.JPG?dc=4675469331333388852
Maar deze word niet herkent door XP. Iemand die me aan drivers kan helpen?

Verwijderd

denk dat we wel enig merk nodig gaan hebben... en anders, een mx420'je kost ook geen drol meer :)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

OMD

misschien is ie wel van ACER >:)

(misschien standaard vga drivers van windows 3.11)

[ Voor 48% gewijzigd door OMD op 24-04-2004 02:30 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het een monochroom cga/ega kaartje, daar werkt windows xp volgens mij niet meer op.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
als eens op acer gezocht bij driverguide.com ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Merk weet ik niet, ik weet alleen hoe hij eruit ziet en dat hij werkte in een 286..
Ik heb ook de harde schijf van die pc nog.. zou ik ze daar op de een of andere manier vanaf kunnen halen(draaide wel alleen Northon Commander op }) )?
En waar kan ik die vga drivers van windows 3.1 vinden?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

XP gaat 't niet doen zonder PCI video kaart.
Smijt er een tientje tegenaan, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Het lijkt me dat dat een oud hercules kaartje is. Hercules als in het systeem, niet het merk.

Daar zit weliswaar een aansluiting op waar je een VGA monitor in kunt pluggen, maar dat werkt niet.

//edit
in de vroege 286 tijd bestond er uberhaupt nog geen VGA..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 02:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik dan maar doen ja..
maar kan hij onder XP ook niet als tweede monitor draaien?

Verwijderd

Nope...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 02:44:
Het lijkt me dat dat een oud hercules kaartje is. Hercules als in het systeem, niet het merk.

Daar zit weliswaar een aansluiting op waar je een VGA monitor in kunt pluggen, maar dat werkt niet.

//edit
in de vroege 286 tijd bestond er uberhaupt nog geen VGA..
In die 286 zat er een monitor aan deze kaart.. en ook die monitor heb ik nog :)
is een 9 pins aansluiting btw

Verwijderd

Nou je gaat er in elk geval geen XP drivers voor vinden.. onder '95 was het nog mogelijk om hercules drivers uit 3.1 te gebruiken, maar dat gaat nu zeker niet meer op.

9 pins, da's idd. hercules:

http://www.hardwarebook.net/connector/av/mda.html

Ik zat fout met betrekking tot het aansluiten van een VGA monitor, het ging er om dat hercules en VGA analoog waren, terwijl CGA/EGA dat niet was, of andersom. Zoiets iig.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Croga

The Unreasonable Man

En check nu dezelfde site eens op CGA en EGA.... inderdaad... zelfde connectoren....
Dus het kan net zo goed een CGA of EGA kaart zijn.

Het lijkt me overigens sterk als je deze kaart in WinXP aan de gang krijgt, aangezien de resolutie en kleurdiepte van zowel Hercules als CGA en EGA érg beperkt zijn. Volgens mij had CGA iets van 4 kleuren ofzo....?

Verwijderd

haha, je hebt idd gelijk..

http://www.hardwarebook.net/connector/av/cga.html

16 kleuren dus.

Maar toch weet ik eigenlijk wel zeker dat dit een hercules kaartje is.. is het beeldscherm monochroom? (amber of groen)

Hercules kent geen kleuren. Alleen zwart of wit. Wel een vrij hoge resolutie, voor die tijd dan. Vandaar ook dat er wel 'kleuren' (grijswaarden) te simuleren waren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 03:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Monitor is zwart/wit ja.. heb er nooit iets anders dan tekst op gezien eigenlijk
Het ging er ook maar om dat de pc zou booten he :P
Bedankt voor reply's, ik weet genoeg :)
Pagina: 1