Toon posts:

[all] Ghost probleem, verkeerde partitie copy*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vresenlijke fout gemaakt met Ghost 7.5 8)7
Ik heb namenlijk disk to disk gedaan maar wel van disk2 (leeg) naar disk1(goede) toe, had dus andersom moeten zijn. :'(
Kan ik dit nog ongedaan maken.
Please help me als dit op een of andere manier nog kan.

Verwijderd

Tsja.. dat kan wel eens lastig worden, afhankelijk van hoe slim Ghost is.

Volgens mij is Ghost wel zo slim dat hij lege ruimte niet daadwerkelijk kopieert. Ik denk dat hij in dit geval alleen de verwijzingen naar de bestanden weggeknikkert heeft, en niet de bestanden zelf.

Is waarsch. wel te verwijderen met the usual tools voor gewiste bestanden.. dat is wel in de search te vinden.

Indien ghost niet zo slim is, en ook lege ruimte daadwerkelijk kopieert, wordt het al een stuk lastiger, zo niet onmogelijk (voor een particulier).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 02:22 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit - verder, zoals De Generaal al zegt, begin eventjes met de tools die in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 02:21:
Tsja.. dat kan wel eens lastig worden, afhankelijk van hoe slim Ghost is.

Volgens mij is Ghost wel zo slim dat hij lege ruimte niet daadwerkelijk kopieert. Ik denk dat hij in dit geval alleen de verwijzingen naar de bestanden weggeknikkert heeft, en niet de bestanden zelf.

Is waarsch. wel te verwijderen met the usual tools voor gewiste bestanden.. dat is wel in de search te vinden.

Indien ghost niet zo slim is, en ook lege ruimte daadwerkelijk kopieert, wordt het al een stuk lastiger, zo niet onmogelijk (voor een particulier).
thanks voor de reactie, nee ik denk dat niet de lege partieties zijn gekopieert,het was een 120gb volle schijf en normaal duurde het kopieeren een minuut of 30 en nu 3 sec. Toen wist ik al dat het fout zat, dus ik keek via exit en dan onder DOS>C:/dir en ja hoor alles stond er nog. Dom dom dom, ik ga daarna rebooten en ik had het van tevoren kunnen weten want toen was het dus echt definitief fout.

Welke tools kan ik daarvoor gebruiken??

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 24 april 2004 @ 09:27:
Even een kleine titel edit - verder, zoals De Generaal al zegt, begin eventjes met de tools die in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ staan :)

edit, heb net zitten kijken maar voor mij zijn al die programma`s het zelfde, kun je nog een hint geven welke freeware recovery software ik hier voor nodig heb?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 09:33 ]

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 18:01
Je kan even kijken naar ERD commander, daar zit een tooltje in die je harddisk af kan struinen naar verwijderde of corrupte bestanden. Is alleen geen freeware, maar wel de centen waard.
Het ligt er ook een beetje aan of Ghost een RAW copy heeft gedaan, volgens mij kopieeert hij dan sector naar sector, dan ben je alles kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door MrRobot op 24-04-2004 09:44 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

In gevallen, waar een partitie corrupt of leeggeraakt is, zelfs na een volledige format (geen quick format) heb ik hele goede ervaringen met het programmaatje GetDataBack. Deze is er in een versie voor FAT en een versie voor NTFS. Die schijf in een werkende PC zetten, dat tooltje installeren en laten scannen. Linkje voor de software:

http://www.runtime.org/

Succes!

edit:
Als het kopieren echt maar een paar seconden duurde, is er in ieder geval geen sector to sector copy gedaan, dus is de kans heel erg groot dat praktisch alles terug te halen is :) Zo weinig mogelijk met die schijf doen in ieder geval doen, dan zijn de kansen op succes het grootst, maar dat lijkt me logisch :)

[ Voor 31% gewijzigd door Yngwie- op 24-04-2004 10:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 09:29:
[...]

thanks voor de reactie, nee ik denk dat niet de lege partieties zijn gekopieert,het was een 120gb volle schijf en normaal duurde het kopieeren een minuut of 30 en nu 3 sec. Toen wist ik al dat het fout zat, dus ik keek via exit en dan onder DOS>C:/dir en ja hoor alles stond er nog. Dom dom dom, ik ga daarna rebooten en ik had het van tevoren kunnen weten want toen was het dus echt definitief fout.

Welke tools kan ik daarvoor gebruiken??
Die uit de OM FAQ.. maar als je voor de reboot nog bestanden had staan, is dat misschien niet eens nodig... als je partition magic hebt, zoek dan even naar ptedit.exe, en herstel daar je partities mee..
Pagina: 1