FTP downloads met CuteFTP corrupt, met explorerOK

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik probeer een groot avi bestand van mijn ene server naar mijn andere te downloaden. Als ik dit met explorer doe, dan komen de bestanden goed over, maar met CuteFTP niet. Weet iemand waar door dit zou kunnen komen?

Dit heb ik ook al geprobeerd met .doc en .xls bestanden, maar deze worden ook verkeerd geopend. Terwijl als ik met Explorer download, dat dan wel alles goed werkt. Alleen explorer werkt zelf nogal ruk om te gebruiken met FTP verkeer. Verder heb ik alle instellingen al gedaan. Ik gebruik CuteFTP 5.0XP. Binair, ASCII enzo heb ik al veranderd. Ook heb ik PASV mode al aangezet en uitgezet. Ik weet alleen niet meer wat de functie van deze laatste was.

Iemand een idee hoe ik de boel weer aan de praat krijg?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Welke (software) ftp server gebruik je? Wat zijn daar de instellingen van?
Afhankelijk van die instellingen moet je je FTP client instellen. Zeer waarschijnlijk Binair, en even spelen met pasive/Non-pasive. Verder heb je nog een IP masquerading/NAT/Non-routable IP optie of iets dergelijks, maar meestal heeft dat alleen wat te maken met als je een ftp server achter een router moet hebben.

Heb ook nog wel eens gehoord dat een firewall roet in het eten gooide. Dus, wat voor firewalls zitten er aan beide kanten?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

je 2 servers in een werkgroep gooien, share's aanmaken en
bestanden gewoon overzetten, heb je explorer en cuteftp ook niet nodig

en ja, je zou voor je "grote avi" :O bestanden ook nog een dozijn
andere ftp programma's kunnen proberen, google helpt!