Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BAC]Touchscreen TFT mod

Pagina: 1
Acties:

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Tijdje terug heb ik via een inkoopactie een touchscreen tft kunnen bemachtigen.

Aangezien hier geen behuizing omheen zat moest ik zelf maar wat maken.

[Building a Case]

Op mijn stage plaats hebben we genoeg hout bewerkings apparatuur en het was geen probleem als ik hier gebruik van maakte.

Het scherm is 12" en ik gebruik het ism myHTPC.

Afbeeldingslocatie: http://www.deklonia.demon.nl/24-04-04_0022.jpg
De houten voor plaat is 36 bij 30 cm zodat er ongeveer rondom dezelfde hoeveelheid hout te zien is.

Natuurlijk even de randen afgerond tegen splinters (en bloederige ongelukjes :p).

Afbeeldingslocatie: http://www.deklonia.demon.nl/24-04-04_0023.jpg

Voor het scherm hebben we een uitsparing gemaakt in de base plate. Daarna hebben we deze afgewerkt met een mooi afdek latje, zodat het mooi "recht" zagen met de decoupeerzaag niet opvalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.deklonia.demon.nl/24-04-04_0024.jpg
Het schuine ondersteuningsbalkje dat je ziet loopt in real-life wel gelijk met de rest.

Het scherm heeft toch nog een aardig gewicht dus maar een extra balkje achterop bevestigd voor iets meer oppervlak.

Uiteindelijk een leuke behuizing (en mijn moeder ook blij die vond zo'n los liggend scherm in de kamer niet echt bij het interieur passen :p)

Het geheel dient alleen nog afgelakt te worden.

Hierbij wil ik dan nog tot slot het personeel van de Houthobbyclub bedanken van Vliegkamp de Kooy.

offtopic:
pics zijn gemaakt met V525 mijn eigen camera ligt nog op mijn stage plaats |:(

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Ziet er wel redelijk uit ja :) . Alleen jammer van de brakke pics ja daardoor kan je niet zo goed de afwerking zien :X

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
ziet er best netjes uit ja, alleen jammer van de matige pics..

't lijkt er op dat 't nog blank hout is.
ga je dat nog bewerken met vernis of iets dergelijks?

• Steefph
Ik moet het gaan lakken. Het is mooi nerf hout en dat wil ik wel zichtbaar houden.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Steef1983 schreef op 24 april 2004 @ 00:48:
Tijdje terug heb ik via een inkoopactie een touchscreen tft kunnen bemachtigen.

Hierbij wil ik dan nog tot slot het personeel van de Houthobbyclub bedanken van Vliegkamp de Kooy.

offtopic:
pics zijn gemaakt met V525 mijn eigen camera ligt nog op mijn stage plaats |:(
jE HEBT OOK ZEKER VOOR DE OPTIE "OPHALEN"GEKOZEN ??? :p

Nee steef ziet er netjes uit hoor, ik had er ook eentje maar mijne kwam mij een beetje te laat eig, ik heb hem daarom doorverkocht , aan iemand die er nog blijer mee was dan ik .(en ik was er destijds al blij mee).Nu komt er voor mij een tijd aan dat ik gewoon weg bijna geen tijd heb om echt serieus te knutselen dus daarom gereageerd op iemand die er een zocht.

Wat hij er mee wil doen is wel een bruut idee, twee auto's aan elkaar lassen en dan als touchscreen in het dash maken, pics heeft ie mij geloofd , dus terzijner tijd kan ik "mijn "touchscreen" laten zien 8)7

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Ziet er netjes uit :) Lakken is idd een optie, maar volgens mij zou een kleurtje leuker staan ;)

Verwijderd

Oguz286 schreef op 24 april 2004 @ 01:07:
Ziet er netjes uit :) Lakken is idd een optie, maar volgens mij zou een kleurtje leuker staan ;)
Ieder zijn smaak en met betere pics kan je de effecten beter/mooier zien :) Ik zou dus ook een ander kleurtje doen....maar misschien is dat juist wel irritant als het scherm aanstaat.
Ik zou denk ik ook het in een ''echte'' houtkleur hebben gemaakt B)

• Steefph
Cybersijp schreef op 24 april 2004 @ 01:06:
[...]

........jE HEBT OOK ZEKER VOOR DE OPTIE "OPHALEN"GEKOZEN ??? :p.......
Ophalen :? :p Nee gewoon zelf een beetje aankloten todat ze je komen assisteren :p

De kleur weet ik ook nog niet exact. Ik heb hier ook wat Noten beits staan misschien dat dat beter staat.

Het is alleen jammer van die brakke pics. Anders had fotosoep/poll me kunnen helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Steefph op 24-04-2004 01:12 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Goh, heb hetzelfde scherm en ongeveer dezelfde oplossing. Alleen heb ik juist een stukje uit de plaat gehaald en dat schuin afgeschuurd en daar de TFT achter gehangen. Verder heb ik geen steunbalkje achter de schuine "plank" en ben ik uit gegaan van een echt vierkante plank van 33.5x33.5cm. Die van mij is gewoon saai MDF kleurig.

Ceci n'est pas une signature!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Steef,

Kijk eens nog eens een keer goed..............

De kooy is nl. dicht bij de plaats waar rob tiebie zijn schermpjes vandaan stuurde :P

aangezien dze twee niet ver weg zijn van elkaar dacht ik dat je voor de optie "ophalen "had gekozen.....

Zo duidelijker ? :D

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Steefph
Cybersijp schreef op 24 april 2004 @ 01:15:
Steef,

Kijk eens nog eens een keer goed..............

De kooy is nl. dicht bij de plaats waar rob tiebie zijn schermpjes vandaan stuurde :P

aangezien dze twee niet ver weg zijn van elkaar dacht ik dat je voor de optie "ophalen "had gekozen.....

Zo duidelijker ? :D
A ha je bedoelt het zo ;) Nee ten tijde van de IA. Zat ik in Valkenburg (MLD burger stagiaire). Dus dat was iets lastiger.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ophalen ging toch bij die carnavalskeet in Helmond ;)

verder, leuke oplossing ja! :)

• msentinelb
  • Laatst online: 25-11 14:00

msentinelb

Arghhhhh!

ik had hem opgehaald in schagerbrug

Specs van mijn bak Hier!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 13:34

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik had ook zo'n scherm toenvallig net een uurtje geleden weer verkocht via marktplaats.nl omdat ik hem toch niet gebruikte. Scherm idd opgehaald in die carnavalskeet in Helmond destijds.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
hm wil niet moeilijk doen maar is BAC niet gewoon een super geheim codewoord voor CIP?? (waarvoor je toestemming van phreak moet hebben)

• Steefph
CIP betekend dat je ermee bezig bent.

Ik ben praktisch klaar enkelt nog een likkie verf.

Anders kan er nog Made A Case van maken maar dat kun je dan weer zien als reclame :p

[ Voor 35% gewijzigd door Steefph op 24-04-2004 21:11 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DiLDoG schreef op 24 april 2004 @ 20:01:
hm wil niet moeilijk doen maar is BAC niet gewoon een super geheim codewoord voor CIP?? (waarvoor je toestemming van phreak moet hebben)
Phreak heeft daar (helaas) niks meer over te zeggen.. :P Tegenwoordig is m-m de man ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1