[Zonnet ADSL-lite] geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 22:42
Ik heb vandaag m'n adsl gereedgemaakt met zo'n doe-het-zelf pakket, maar krijg de verbinding niet aan de gang :(

Dat wil zeggen, fysiek is de verbinding OK (lampjes ADSL/data branden), maar zodra ik de "inbelverbinding" gebruik gebeurt er niets. Er staat dan "dialing 0", maar er gebeurt verder niets. Alle instellingen zijn letterlijk van de Zonnet homepage overgenomen. Username/wachtwoord kloppen. Ik weet het niet meer, iemand een idee?

Het gaat btw om een Ericsson HM121dp modem.

Verwijderd

wat is je ip config op de pc?

• Ronald Koeman
alles auto, adsl-lite werkt met DHCP

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 00:16:
wat is je ip config op de pc?
Wellicht word er bedoelt:

start -> uitvoeren -> "CMD" -> "ipconfig /all"

Hele handeltje in het venster selecteren, kopieëren en tussen [code] en [/code] tags zetten.

Zelfs heb ik ooit inbel problemen bij Casema gehad omdat ik verscheidene "services" (configuratiescherm -> systeembeheer -> services) uitgeschakeld had om mijn pc te versnellen. Met name de dhcp client was daarin de spil geloof ik..

Eigenschappen van de service -> start knop en daarna automatisch (of laatste twee handelingen andersom).

De messenger service mag/moet uitblijven, dit om spam te voorkomen! (niet te vergelijken met MSN messenger!)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ronald Koeman
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PPP adapter Wanadoo

Description: Wan (PPP/SLIP) interface
physical adress: 00-53-45-00
DHCP enabled: no
IP address: xx.xx.xx.xx
Subnet mask: 255.255.255.255
default gateway: 81.68.13.52
DNS: 194.134.5.55
DNS: 194.134.5.5
Netbios over TCP/IP: disabled

Ik zie niet helemaal in wat dit met m'n ADSL instellingen te maken heeft aangezien dit m'n configuratie van m'n inbelverbinding (telefoontikken enzo) is.

DHCP client staat onder services al als automatic.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald Koeman op 24-04-2004 13:25 ]

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

1 vraagje, ben je dan al wel aangesloten?

want je krijgt het pakket eerder dan dat je de fysieke verbinding krijgt...

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
ik heb dit ook gehad, gewoon geduld hebben, je krijgt je installpakket paar dagen eerder dan dat je betaling ingaat, op die dag gaat je adsl ook werken, ondanks dat alle lampjes wel keurig branden vanaf dag 1

ik ben er superlang mee bezig geweest, heb ook lang naar zonnet gebeld, die konden ook niet helpen, bij het 4de telefoontje kwam een zonnetmedewerker met het idee dat het wel eens met de factuurdatum te maken zou kunnen hebben, gewoon geduld hebben

ff met zonnet bellen waneer je betaling ingaat en op die dag nog eens proberen, werkt het dan nog net dan heb je echt een probleem

handig: goedkoop zonnet nummer 09002021898 (ongeveer 1E per gesprek)

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 24-04-2004 13:41 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Ronald Koeman
Symsonic schreef op 24 april 2004 @ 13:27:
1 vraagje, ben je dan al wel aangesloten?

want je krijgt het pakket eerder dan dat je de fysieke verbinding krijgt...
Een aantal andere ADSL-gebruikers bij mij in het dorp kunnen al wel ADSL'en in ieder geval. (ADSL is pas sinds deze week beschikbaar hier, heb de aanvraag al dik 4 maanden geleden in orde gemaakt)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ronald Koeman schreef op 24 april 2004 @ 13:24:
Ik zie niet helemaal in wat dit met m'n ADSL instellingen te maken heeft aangezien dit m'n configuratie van m'n inbelverbinding (telefoontikken enzo) is.
Het gaat idd om de verbinding waar je problemen mee ondervind, en dus niet je andere inbel verbinding... ps, in de meeste gevallen is het prettiger om de eerste twee ranges wel te vermelden en de laatste twee niet. Mede om uit te vissen ofdat je wel of geen juist IP nummer toegezonden krijgt.
10.xxx.xxx.xxx is thuisnetwerk
192.168.xxx.xxx is thuisnetwerk
169.???.xxx.xxx is er nog zo eentje dacht ik.
DHCP client staat onder services al als automatic.
Staat die ook gestart?

Wat is overigens de foutcode die je krijgt bij het inbellen? Aan de hand van die code kunnen wij hier een hoop uitzoeken!

Maar vertel eerst maar eens wanneer de factuur datum ingaat. Wellicht dat die nog niet is ingegaan zoals anderen hier al omschreven hebben.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

22 april 2004 10.00 uur Landelijke Storing Go, Lite, Basis en Extra
Op dit moment is er een landelijke storing. Hierdoor kunt U problemen ondervinden met uw Zon ADSL Go, Lite, Basis of Extra verbinding.
Er komt wel een verbinding tot stand, er vindt echter geen datauitwisseling plaats, waardoor bijvoorbeeld het opvragen van internetpagina's niet mogelijk is.
Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen.
16:45 OPGELOST

Op donderdag 22 april extra werkzaamheden KPN en Versatel netwerk
Op donderdagochtend 22 april worden er tussen 09:00 en 10:00 uur extra werkzaamheden uitgevoerd op het KPN en Versatel netwerk.
Hierdoor is het mogelijk dat de verbinding voor alle Zon ADSL gebruikers tijdelijk wegvalt. Het is de bedoeling dat u hiervan geen hinder zult ondervinden.
Helaas bestaat er een kans dat dit toch gebeurt.
Indien u geen verbinding meer heeft, adviseren wij u na enkele minuten opnieuw verbinding te maken.

Op donderdag 22 april werkzaamheden KPN netwerk
Op donderdagochtend 22 april worden er tussen 05:30 en 06:30 uur werkzaamheden uitgevoerd op het KPN-netwerk.
Hierdoor is het mogelijk dat de verbinding voor Zon ADSL Go, Lite, Basis en Extra klanten tijdelijk wegvalt. Het is de bedoeling dat u hiervan geen hinder zult ondervinden.
Helaas bestaat er een kans dat dit toch gebeurt.
Indien u geen verbinding meer heeft, adviseren wij u na enkele minuten opnieuw verbinding te maken.
Zoals je ziet is zonnet de laatste dagen een beetje aan het klooien. Hier heb ik zelf ook aardig last van gehad :(

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Ik denk dat je modem niet goed geinstalleerd is.. een ipconfig /all geeft immers de IP-adressen van ALLE netwerkverbindingen. Als hij daar alleen de configuratie van je normale 56k modem heeft staan, is je modem niet goed geinstalleerd. (ongeacht of je nu DHCP gebruikt of niet).

Bij DHCP komt er voor die adapter een adres uit de 169.*.*.* oid range te staan, die gebruikt windows als hij geen DHCP kan vinden (is wel een term voor, apapi oid).

Omdat je helemaal geen andere adapter te zien krijgt, is mijn conclusie dat je je modem nogmaals moet installeren..

zie bv. deze:
http://www.webblernet.nl/...pages/ericssonhm121dp.htm

een voorbeeld van een verbinding met DHCP onder ipconfig /all

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : lan
        Description . . . . . . . . . . . : 3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ethernet Controller
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-26-54-10-90-3E
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.151
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : zaterdag 24 april 2004 14:45:31
        Lease Expires . . . . . . . . . . : zaterdag 24 april 2004 16:45:31

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 14:57 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

dialing 0 zeg je?
Het 'inbelnummer' voor een Ericcsson modem moet 8,48 zijn.
Kijk dit eens na of dit goed staat, anders gaat het inderdaad niet werken. :)
MaNiC_MiNd schreef op 24 april 2004 @ 14:49:
[...]

Zoals je ziet is zonnet de laatste dagen een beetje aan het klooien. Hier heb ik zelf ook aardig last van gehad :(
De waarschijnlijke reden hiervoor mag je zelf nalezen:
http://www.cisco.com/en/U...ory09186a008021bc62.shtml

En het t.net artikel:
nieuws: Fout in TCP-protocol kan leiden tot DoS-aanvallen

Ik vermoed dat de updates bij Versatel vlekkeloos gingen, maar bij KPN nogal wat problemen veroorzaakten.
Tja, daar sta je dan met je goeie gedrag om snel te patchen .. :)

Oh, en bel voor de grap eens even snel naar Zon en vraag daar of je al een IP e.d. toegewezen hebt gekregen, en dat je status vrij staat.
Als dit allemaal het geval is, kan je gewoon zelf thuis gaan troubleshooten. :)
Meestal krijg je je pakket pas als alles al klaar is, maar KPN wil nog wel eens snel zijn met leveren.

[ Voor 90% gewijzigd door r0b op 24-04-2004 15:11 ]

• Ronald Koeman
Het werkt!! Het "inbelnummer" was het probleem. Ik had letterlijk alle instellingen van de zonnet site overgenomen, maar daar werken ze met inbelnummer "0". Dat werkte dus niet! Met 8,48 werkt het prima. Dank jullie allemaal voor je hulp :)

Edit: standaard wordt er bij zonnet ook niet met ericsson modems gewerkt, vind het wel erg slecht dat ze geen ondersteuning voor deze modems op hun site hebben staan. Heb het modem nl. gratis gekregen in een aanbieding van Zon.

[ Voor 40% gewijzigd door Ronald Koeman op 24-04-2004 16:15 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Ronald Koeman schreef op 24 april 2004 @ 15:53:
Het werkt!! Het "inbelnummer" was het probleem. Ik had letterlijk alle instellingen van de zonnet site overgenomen, maar daar werken ze met inbelnummer "0". Dat werkte dus niet! Met 8,48 werkt het prima. Dank jullie allemaal voor je hulp :)

Edit: standaard wordt er bij zonnet ook niet met ericsson modems gewerkt, vind het wel erg slecht dat ze geen ondersteuning voor deze modems op hun site hebben staan. Heb het modem nl. gratis gekregen in een aanbieding van Zon.
Voor de volgende keer: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/index.html :)
Zon ondersteunt Ericsson modems wél, alleen zijn ze maar voor een korte tijd geleverd door KPN en zijn er dus weinig mensen met kennis ervan.

Maargoed, fijn dat het opgelost is. :)

p.s.
8,48 als inbelnummer geeft de VPI/VCI instellingen aan bij een Ericsson modem. :)

• Ronald Koeman
Misschien lichtelijk offtopic, maar ik vind dat Zonnet duidelijk op haar site aan moet geven dat bij het gebruik van dit modem een inbelnummer 8,48 ingevuld moet worden. Als ik dat modem bij de elektronicaboer om de hoek koop is het natuurlijk een ander verhaal, maar dit modem zat in een aktiepakket van zonnet zelf! (Dat het modem van via KPN aan de eindgebruiker wordt geleverd doet m.i. niet terzake.)

Edit:
Via de online helpdesk van Zon kwam ik op deze pagina voor het aanmaken van m'n verbinding. Daar had de Ericsson dus best tussen mogen staan vind ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Ronald Koeman op 24-04-2004 22:17 ]

Pagina: 1