Toon posts:

Data verloren gegaan naar knippen plakken....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey...... ik heb een probleem en de faq kan me helaas niet helpen! Voor veel eromheen gedraai te voorkomen leg ik het maar beknopt uit, omdat dan me vraag mischien het duidelijks is!

ik heb data van een wd raptor, naar een seagate 7200.2 gepompt onder winxp! de totaale grote van de bestanden was 45 gig, ik heb dit gedaan door te knippen en te plakken!

nu is dat allemaal fijn gegaan geen foutmeldingen gekregen! en naar een tijdje wachten hield het geratel op!

dus ik kijken of het goed is gegaan.......... kom ik tot de ontdekking dat hij niet alles heeft gekopieerd (de iso die ik van oudere cdroms had heeft ie niet meegekopieerd), en aangezien ik met knippen heb gewerkt en niet met kopieren is deze data weg! super dom van me!

is er een manier voor deze terug te krijgen?? want sommige van die cdrom's is echt niet meer aan te komen! BVD _/-\o_

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zoek even op datarecovery ofzo. Genoeg topics over, met links naar programma's etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

probeer eens een pakket dat raw de schijf afgaat en zo bestanden terug kan halen

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt het e.e.a. ongedaan maken, misschien dat dat nog helpt. Daarnaast ^^^^.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 24 april 2004 @ 00:06:
Je kunt het e.e.a. ongedaan maken, misschien dat dat nog helpt. Daarnaast ^^^^.
e.e.a???? sorry ik weet niet wat je daarmee bedoeld, maar ik heb ondertussen verder gezocht en ben gaan kijken bij data recovery zoals hierboven werd voorgesteld, maar dit soort programma's doen van ntfs weer fat maken... en dat is niet wat ik wil!

ik heb gewoon op een ntfs patitie iets verloren wat ik terug moet hebben! ik heb er nog nix overheen geschreven dus feitelijk zou je het terug moeten kunnen halen!! maar dat wil dus tot zover niet lukken!, ben nu het proberen met getdataback.... maarja... ziet er somber uit! :'(

Verwijderd

Imo is hier iets anders aan de hand. Als dat bestand niet meer op de oorspr. locatie staat, moet hij wel op de andere locatie staan.

Bij knippen en plakken wordt het origineel pas verwijderd als het doelbestand succesvol is geschreven, niet daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 00:17:
Imo is hier iets anders aan de hand. Als dat bestand niet meer op de oorspr. locatie staat, moet hij wel op de andere locatie staan.

Bij knippen en plakken wordt het origineel pas verwijderd als het doelbestand succesvol is geschreven, niet daarvoor.
exact dat dacht ik dus ook!

maar helaas niet, toen begon met knippen in plakken keek ik hoe groot de bestanden waren om zeker te weten dat ik genoeg ruimte op me desitnation drive zou hebben, en ik voor het knippen was het 45 gig, en naar het knippen wat het 37,5gig............ en me source drive was leeg! ik heb er ook geen verklaring voor! maar ik heb geen virus of iets dergelijks, want dat heb ik als eerste nagekeken!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
GoT is geen warezuitwisselforum. Je wilt toch niet dat wanneer we op deze manier doorgaan dat GoT uiteindelijk uit de lucht wordt gehaald? :/

Check je mail dus.

[ Voor 77% gewijzigd door BalusC op 24-04-2004 07:41 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Ik heb dat ook wel eens gehad en dat is best erg als je ineens beseft dat niet alles is gekopiëerd :X Zover ik weet zijn hier geen oplossingen voor.

Volgende keer kopiëren maar? ;)

Succes!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn een aantal datarecovery pakketten die gewoon met NTFS omgaan (en omzetten naar FAT doen ze dan niet en is hun primaire doel ook niet).
Het is wel belangrijk dat je zo weinig mogelijk schrijfacties op de hardeschijf/partitie maakt waarop de bestanden stonden, anders kan je de bestanden helemaal corrupt maken.

Afhankelijk van je opstelling is het dan misschien handig om je pc niet te gebruiken totdat je een DR programma hebt liggen.

{signature}

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 00:15:
[...]

e.e.a???? sorry ik weet niet wat je daarmee bedoeld, maar ik heb ondertussen verder gezocht en ben gaan kijken bij data recovery zoals hierboven werd voorgesteld, maar dit soort programma's doen van ntfs weer fat maken... en dat is niet wat ik wil!

ik heb gewoon op een ntfs patitie iets verloren wat ik terug moet hebben! ik heb er nog nix overheen geschreven dus feitelijk zou je het terug moeten kunnen halen!! maar dat wil dus tot zover niet lukken!, ben nu het proberen met getdataback.... maarja... ziet er somber uit! :'(
offtopic:
één en ander? mbv systeem opties van XP -> systeemherstel oid :?

anders weet ik ook niet waar het voor staat

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 24-04-2004 00:30 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Is de vrije ruimte op je pc wel toegenomen (dus 45GB erbij) ?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In het menu staat onder bewerken... kopieren ongedaan maken. Je weet maar nooit of het werkt in dit geval.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje vreemd geval. Probeer in ieder geval eerst de eerder gesuggereerde datarecoverytooltjes :) Meer achtergrondinformatie en een opsomming van de tooltjes kun je vanzelfsprekend in de FAQ van dit subforum vinden. Kijk aldaar onder Harddisks » Hoe krijg ik verloren gaande data terug? B) Deze had je trouwens wel eerst moeten doornemen eer je dit topic opende. Zie ook de tekst bovenaan [New Topic].

Post hier uiteraard de resultaten van datarecovery ;)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 24-04-2004 08:21 ]

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 00:17:

Inderdaad, dat is ook zo.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd of de meest simpele en voor de handliggende optie, knippen ongedaan maken... of plakken ongedaan maken zou kunnen werken. De bestanden staan, zoals eerder gezegd, 'ergens'.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het knippen ongedaan maken hielp helaas niet!!!

ik heb met de volgende programma's geprobeerd om de data terug te halen: datarecovery NTFS en datarecovery en norton diskrepair(of zoiets)!! ik heb de afgelopen nacht tot een uur of 5 met deze programma's geprobeerd om de data terug te krijgen!!

met alle programma's krijg je nagenoeg dezelfde resultaten..... ze doen de hd grondig scannen en vinden inderdaad veel bestanden terug, MIJN bestanden hebben ze niet meer gevonden maar wel bestanden waarvanik me nieteens kon herinneren dat ik ze had! :?

in ieder geval, ik heb het opgegeven, om het terug te krijgen! ik vanmorgen naar wat vrienden gebeld en die hebben ook weer vrienden gebeld enz enz enz!! enik denk met een beetje geluk dat ik 80% van de data terug kan krijgen, ik moet er wel een paar kilometer voor rijden!! maarja.......... shit happens!! Eigenlijk zou ik microsoft voor de benzinekosten moeten laten opdraaien! want het is HUN besturingsysteem die me dit aandoet :Y) ! nouja, als nog iemand wat wil weten dan moet ie het maar laten horen, en anders laat ik het hierbij!!!! :)

Verwijderd

Als ik een suggestie mag doen: misschien vind je ze niet met een data-recovery tool, omdat ze niet gewist zijn. Ik denk dat ze gewoon nog ergens (misschien in een tmp formaat ofzo) staan.

Ik weet niet of er ook grote bestanden tussen zaten, (denk het wel, totaal 45 gig), maar je zou via start --> zoeken kunnen zoeken naar bestanden groter dan 100Mb (bijvoorbeeld).. kijk dan eens of er tussen die lijst bestanden staan die je bekend voorkomen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29934/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 10:53 ]

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
Zelf heb ik niet precies hetzelfde probleem gehad maar misschien helpt het.

Ik heb mijn 40 GB vervangen door een 80 GB. Beide NTFS. Ik stond op het punt om de stations letters te wijzigen. IPV dat ik op stations letter wijzigen klik, klik ik op partitie verwijderen. Weg 20 GB aan ISO'S, Films en belangrijke data (voor mij dan)

Ik heb met Ontrack Easy recovery professional in ruim ruim 20 minuten de 20 gb weer terug gekregen.

Zoek eens naar dit programma misschien dat hetje helpt.

Succes

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
staat de compressie op je doelschijf misschien aan of zijn je opties met betrekking tot het laten zien van verborgen bestanden gewijzigd?
Misschien heb je iets vreemds gedaan met permission settings. Ik neem aan dat je de hoofduser bent?
Pagina: 1