[Router] Probleem met sites laden

Pagina: 1
Acties:

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
Aangezien mijn ouders draadloos willen kunnen internetten met hun PC had ik besloten mijn alcatel modem te vervangen en hiervoor in de plaats een router aan te sluiten, en wel een ZyXel 650HW. Het wireless acces point heb ik even voor de duidelijkheid nog niet in gebruik.

Nou, ik dus die router aansluiten en volgens de ZyXel handleiding alles ingesteld. Allemaal leuk en aardig, want na een stuk of 10x proberen had ik dan ook uiteindelijk internet. Maar de snelheid viel wel ENORM tegen :(.

Het probleem is best vaag al zeg ik het zelf. Als ik een site bezoek zoals zeg, hotmail.com, tweakers.net of gamer.nl, dan duurt het circa 5 tot 10 seconde voordat de site ook daadwerkelijk gaat laden, wat redelijk frustrerend is als je dus van de ene site naar de andere wilt browsen. Wat dan ook nog eens vreemd is is dat als je enmaal op een bepaalde site zit dat je daar dan meestal wel snel kan wisselen tussen pagina.

Dus ik kijken of ik speedtest.nl misschien het probleem kon vinden, en zie hier het resultaat; wel 44 hele connecties per minuut!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/vaagheid.jpg

Zelfs als ik naar google.nl wil gaan duurt het dus gewoon circa 5 seconde voordat de site uberhaubt begint met laden, alhoewel ik moet zeggen dat hij daarna wel gewoon snel laad.

Ik heb al gezocht met de search naar een oplossing van dit probleem en het enige wat op mijn probleem leek bleek als oplossing te hebben om de NAT aan te passen. Maar aangezien bij mij de hele SUA/NAT tabel leeg is neem ik aan dat dat wel goed ingesteld staat.

Nog even een screenie van mijn router instellingen om het te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/vaagheid2.jpg

Voorheen gebruikte ik trouwens een standaard Alcatel modem (verise uit 2000 met up2date firmware. Deze zyxel heeft trouwens ook nieuwe firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 24-04-2004 12:23 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als ie nieuwe firmware heeft zou ik zeggen probeer hem eens >:)

(okay ik maak ook weleens zo een typo 8)7 )

Verwijderd

DNS resolve probleem misschien? Hoe staat dat ingesteld op de client PC's?

• Roet
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:15:
DNS resolve probleem misschien? Hoe staat dat ingesteld op de client PC's?
Ik heb op dit moment slechts 1 client PC en deze heeft gewoon in windows TCP/IP staan obtain automatically. Heb ze net even geprobeerd in te vullen (Xs4all DNS) maar maakt niets uit. Ik heb ook geprobeerd om de 2 DNSen ingevuld in mijn router weg te halen, maar ook dat zonder resultaat.

Verwijderd

Je hebt het over een router die je hebt aangesloten op je Zyxel. Maar die Zyxel van jouw heeft al een router ingebouwd. Waarom probeer je die dan niet eerst te gebruiken :?

• Roet
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:56:
Je hebt het over een router die je hebt aangesloten op je Zyxel. Maar die Zyxel van jouw heeft al een router ingebouwd. Waarom probeer je die dan niet eerst te gebruiken :?
"ik besloten mijn router aan te sluiten, en wel een ZyXel 650HW"
Heb er even een komma tussen gezet voor de duidelijkheid...
Hiermee bedoel ik gewoon dat ik een ZyXEL 650HW heb aangesloten, er staat niet dat ik mijn router op dat ding aan sluit hoor. Ik weet zelf wel dat er een router inzit die gebruik ik ook zoals je op de screenies ziet.

Verwijderd

1. Zorg dat de meest recente firmware in de router zit.
2. Zorg dat de meest recente Wireless client drivers is geinstalleerd
3. Welke wireless client kaartje zit er in de 650HW
4. Welke wireless client kaartje zit er in de computer/laptop
5. Welke besturingssysteem gaat het over, indien XP zet Wireless Zero configuration uit
6. Besturingssysteem helemaal updaten(Service Packs)
7. Vast LAN netwerkkaartje altijd uitschakelen en maak alleen verbinding over wireless op desbetreffende Wireless Client computer(s)
8. Waar staat/staan de wireless computer(s)
9. Gebruik altijd een statisch ip adres op de wireless client computer/laptop
10. Schakel eerst WEP helemaal uit om te controleren of de verbinding dan wel goed werkt.
11. Eventueel firewall en/of proxy programma deinstalleren op de desbetreffende wireless client computer(s)

Broninformatie : http://www.zyxel.nl/test/#WIRELESS

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 19:43 ]

• Roet
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 19:42:
1. Zorg dat de meest recente firmware in de router zit.
2. Zorg dat de meest recente Wireless client drivers is geinstalleerd
3. Welke wireless client kaartje zit er in de 650HW
4. Welke wireless client kaartje zit er in de computer/laptop
5. Welke besturingssysteem gaat het over, indien XP zet Wireless Zero configuration uit
6. Besturingssysteem helemaal updaten(Service Packs)
7. Vast LAN netwerkkaartje altijd uitschakelen en maak alleen verbinding over wireless op desbetreffende Wireless Client computer(s)
8. Waar staat/staan de wireless computer(s)
9. Gebruik altijd een statisch ip adres op de wireless client computer/laptop
10. Schakel eerst WEP helemaal uit om te controleren of de verbinding dan wel goed werkt.
11. Eventueel firewall en/of proxy programma deinstalleren op de desbetreffende wireless client computer(s)

Broninformatie : http://www.zyxel.nl/test/#WIRELESS
Roet schreef op 23 april 2004 @ 23:59:
Aangezien mijn ouders draadloos willen kunnen internetten met hun PC had ik besloten mijn alcatel modem te vervangen en hiervoor in de plaats een router aan te sluiten, en wel een ZyXel 650HW. Het wireless acces point heb ik even voor de duidelijkheid nog niet in gebruik.
Allemaal leuk dat je die dingen opratelt maar als je ook maar de eerste 3 regels had gelezen...

Verwijderd

correction : http://www.zyxel.nl/support/z021.html
* netwerkkaart 10 half duplex

• Roet
zonder statisch ip werkt dat 10 half duplex iig niet. Probeer het morgen wel met statisch ip
Pagina: 1