Toon posts:

USB netwerk probleem :(

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een best gek probleem.

Ik heb 2 computers aangesloten via een usb-kabel.
allebei hebben winXP. De volgende instellingen heb ik:

Comp1:
IP-adres: 192.168.1.1
subnetmasker: 255. 255. 255.0

Comp2:
IP-adres: 192.168.1.2
subnetmasker: 255. 255. 255.0

Alleen het resultaat is dat ik via de ene computer niet bij de andere kan komen. Terwijl beide computers gedeelde mappen hebben.
- Als ik bij comp1 kijk bij 'netwerklocaties', dan kom ik uiteindelijk bij 'WERKGROEP' (zo heet mijn werkgroep). Maar als ik op WERKGROEP klik dan gebeurt er verder niets. Ik krijg de melding:
'werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.'
- Als ik bij comp2 kijk dan zie ik wel alle gedeelde mappen van comp2, maar comp1 is nergens te bekennen.

Blijkbaar is er iets niet goed. Waar zou dit mogelijk aan kunnen liggen? Misschien is er iets fout ingesteld op comp1, maar ik zou echt niet weten wat.

Het gekke is dat ik wel INTERNET kan delen. Op comp1 is een adsl-modem aangesloten. En het lukt me wel op die verbinding te delen over de usb-kabel.

Hebben jullie enig idee, waarom het eerste (mappen delen) niet lukt en het tweede (internet delen) wel?
Mijn dank is groots! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 23:19 ]

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-03 14:28
heb je een active firewall? die dan eerst maar ns uitzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing, maar ik vind het toch wel een beetje vreemd :)

Ik moet de volgende stappen doen:
- eerst een internet verbinding maken met comp1
- daarna bij comp2 naar 'werkgroep' gaan (mijn netwerklocaties, microsoft windows-netwerk, werkgroep) -> Comp1 wordt herkend door Comp2
- vervolgens de internet verbinding van comp1 weer uitzetten (zodat ik veilig de firewall van comp1 uit kan zetten)
- en tenslotte dus het uitzetten van de firewall van comp1, zodat Comp2 bij Comp1 kan komen.

Dit werkt, maar ik vind het wel een beetje omslachtig.

vinden jullie niet?

[ Voor 240% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 00:11 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik vind je verhaal netzo vaag als jij je probleem vind ;) Gok ik :)

Verwijderd

Wat jij moet doen is zorgen dat die firewall alleen draait op de externe interface, waar dus je ADSL-modem aan zit. Als je de ingebouwde Windows XP firewall gebruikt kun je die gewoon enablen (aanvinken) bij de LAN-verbinding van je ADSL-modem en hem disablen (uitvinken) bij de LAN-verbinding van je USB-netwerkkaart.

Verder is dit basic networking-met-firewall. Je topic gaat dus dicht.

Dit topic is gesloten.