Toon posts:

[XP] input 'lag' tijdens spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week ofzo heb ik last van input 'lag' met spellen zoals Quake en Half-Life.
voor de duidelijkheid: t'is geen normale netwerk-lag, het gebeurd ook tijdens single-playeren lokaal.

voorbeeld:

In b.v. Quake strafe ik naar rechts met de pijltjestoets, ik laat de toets los maar ik blijf soms nog +/- een seconde naar rechts strafen, m'n muise-input werkt dat ook niet.
het is compleet random wanneer dit gebeurd, maar best vaak en irritant. ik schat 5x per minuut.

ook puur input vanuit de muis zelf hakt soms voor een seconde, of minder, of langer tot 2 secs. het spel loopt door maar ik kan niks doen.

Ik heb zo'n beetje alles nagekeken wat ik kan verzinnen, event logboek, spyware, drivers (welke niet veranderd zijn de afgelopen maand), dxdiag, rare processes maar heb niks gevonden.

Hier de config:
Asus A7NX8, Nforce 2
Athlon 2400+ (beetje geoc'd naar 2600)
Club3D Radeon 9800Pro
Dell PS/2 ramplank, Logitech MX300 USB muis
Windows XP SP1 UK

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 23:21 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je dit als je online speelt; of ook als je lokaal speelt? Anders is het netwerk namelijk niet uit te sluiten als mogelijke oorzaak :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hmm had ik er wel bij kunnen zetten ja, nee het is lokaal en online

Verwijderd

Topicstarter
(schopje)

Ik heb gemerkt dat met bepaalde spellen ik hier wel last van heb, en met anderen niet (om het even wat ingewikkelder te maken)

Wel last met:

-Quake (1)
-Half-Life

geen last met:

-UT2004
-Painkiller

Ik snap er echt niks meer van. ik heb beide spellen waar ik er wel last mee heb al gere-installed maar het probleem blijft 8)7

Verwijderd

beetje voor de hand, maar ik neem aan dat je al wel eens een reboot gedaan hebt :?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien heeft het gewoon met de Quake-engine te maken ? :)
De spellen waarmee je er last van hebt draaien daar allebei mee...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb dit ook soms met Vice City... Is op mijn systeem mss normaler omdat ik maar een gf4MX'je heb en een P4 1.90GHz
Bf1942 is gewoonlijk al schokkerig op mijn systeem, maar is al helemaal onspeelbaar met dit verschijnsel :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 00:32:
beetje voor de hand, maar ik neem aan dat je al wel eens een reboot gedaan hebt :?
Duh :z

Maare. dat het aan de engine ligt.. sja. hoe wou je dat oplossen? en hoezo doet die engine raar op mijn PC opeens? breuh 8)7

Verwijderd

re-install van de spellen (afzoeken met regedit, zodat echt alles weg is :?)
Pagina: 1