Toon posts:

[56k] Inbelproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een internetverbinding via een 56k modem en een abbo bij planet. Sinds ongeveer een maand werkt internet nauwelijks meer. Inbellen gaat wel, maar e-mail checken via outlook, of gewoon internetten werkt heel af en toe. Als er een verbinding is gemaakt maakt hij soms wel verbinding, kan wat tekst laten zien, maar daarna kapt hij er gelijk mee.

De pc bestaat uit een P2 350 Mhz, draaiend op windows 98 (1e editie), met een Supra express modem, afkomstig uit een compaq.

Hij gebruikt voor zijn werk een al wat oudere laptop (geen idee wat er inzit) met windows 98, geloof ik. Hij maakt via de telefoonlijn verbinding met een server op kantoor en kan daarop wel gewoon internetten, al werkt dit soms ook niet helemaal vlekkeloos, maar na een reboot werkt dat wel weer.

Is de modem kapot of ligt het ergens anders aan?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-05 11:22
Kun je begrijpen dat dit niet echt een 'handige' topictitel heeft?

Verder geef je niet genoeg informatie (zijn er foutmeldingen) en heeft je vader al de helpdesk proberen te bellen?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50
Titel fix :)

Graag sluit ik me even aan bij havana, een beetje extra gedetailleerde info zou niet verkeerd zijn. Een zin als "en daarna kapt hij er gelijk mee" kan bijvoorbeeld ook al meerdere dingen betekenen: Het laden van pagina's werkt nietmeer, of de hele verbinding wordt verbroken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het ff verduidelijken. De verbinding blijft in stand, maar als je een pagina wilt bezoeken kan die niet meer worden gevonden. Er zijn geen foutmeldingen, helemaal niks. Hij wil gewoon niet werken. Ik heb al zo'n beetje alle instellingen geprobeerd, verbinding opnieuw aangemaakt, waarbij ik zo slim was om het inbelnummer over te nemen van de oude. :X

Mijn vader is nogal druk en heeft geen tijd de helpdesk te bellen. Daarnaast kan ie niet zoveel met de pc en laat hij het repareren liever aan mij over. Moet ik maar een keer gaan proberen als jullie niks weten, maar eerlijk gezegd heb ik niet zo'n hoge pet op van die helpdesk mensen.

Het laden van pagina's en het ontvangen van data in het algemeen lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-05 11:22
56k6 is voor mij wel een beetje lang geleden :o

de laatste keer dat ik met inbelverbindingen werkte is toch al gauw 3 jaar geleden. Maar goed, da's een beetje flauw.

Ik zou toch adviseren om de helpdesk te bellen. Planet helpdesk is volgens mij best prima hoor.. Bel ze gewoon 's ochtends vroeg, wanner ze open gaan. Dan zijn ze vaak goed bereikbaar en word je snel geholpen. En als je vader liever niet zelf wil bellen, dan bel jij toch gewoon. Gewoon zeggen dat jij namens je vader belt, die helpdesk-lui zijn allang bij dat ze eindelijk iemand aan de lijn hebben die enige kennis van zaken heeft :)

[edit]
Klinkt trouwens als een DNS probleem. Als het goed is heb je bij de eigenschappen van TCP/IP de volgende DNS'en ingesteld:

192.121.1.34 / 66

(uit mijn hoofd)

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 25-04-2004 16:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
Probeer eens een zonnet oid accountje.

Werkt het dan nog niet, dan meot je toch eens die laptop nakijken.

Denk met name dan aan virussen (netsky enz) die de hele lijn dichttrekken door alle bandbreedte te gebruiken voor het versprijden van het virus.

En anders ff TCP/IP en de hele netwerkzooi herinstallen en eventueel dailup network update 1.4 eroverheen gooien.

Uiteraard ook ff scannen op spyware

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
je moet even de externe toegang opnieuw installeren, nieuw inbelicoon aanmaken, en de nieuwste drivers voor het modem installeren

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal er binnenkort eens naar kijken. Ik kom niet zo regelmatig bij mijn vader, maar het is vakantie, dus ik zal deze week wel wat kunnen gaan kloten.

Ik laat wel horen hoe het is gegaan. Iig bedankt.

P.S. Bij de helpdesk gaan ze uit van domme mensen, dus daar zit ik me meestal aan te ergeren.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
En laat idd ook even Spybot/Ad-Aware/Hijackthis enzovoorts los op het beestje :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er gisteren (eindelijk) eens naar gekeken. Ik had me vergist in de modem die erin zat, dus ik had de verkeerde drivers meegenomen.

Ik heb gescand op spyware, naast de normale cookies niks gevonden. Scannen op virussen leverde ook niks op, maar de virusdefinities zijn ook al een tijd niet geupdate. Wat ik wel heb gezien, is dat er wel aardig wat data wordt verstuurd. In anderhalve minuut werd ongeveer 145 kb gedownload en 77 geupload. Ik heb de dns adressen ingesteld, maar als ik dan een pagina probeer te laden krijg ik eerst "de pagina kan niet worden gevonden" en na refresh staat er in de titelbalk van IE (waar nu staat GOT - [56k] etc.) c:/windows etc /dnserror.

Ik zal aankomende week de hopelijk nu goede driver proberen en dan maar eens de helpdesk bellen. Waar kan ik trouwens die "dailup network update 1.4" vinden?
En staat externe toegang gewoon bij windows onderdelen? :? Ik ga ook eens een firewall installeren, zodat ik kan kijken wat er verbinding wil maken met internet.

Alvast bedankt.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
modem kaduuk ? Probeer een andere modem. Je kunt tegenwoordig voor een prikkie een 56k op de kop tikken voor 15 E.

dikzak

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Ga maar gerust uit van een virus.

Buurmans computer met zelfde soort inbelprobleem, traagheid en out of date virus scanner had maar liefst 344 besmettingen.

? weet jij wat.

Pagina: 1