Toon posts:

Nieuwe monitor: CTX EX710F goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Noodgedwongen moet ik morgen op pad om een nieuwe monitor aan te schaffen. Na vier jaar trouwe dienst heeft mijn CTX PR705F besloten de eeuwige jachtvelden te bezoeken. ;(

Met mijn eisen (+- 200 euro, 100% vlakke beeldbuis, 1024x768 bij 100+ Hz, 0.24 dot pitch) kwam ik op internet op de volgende monitor:
CTX EX710F
Afbeeldingslocatie: http://www.ctx.nl/Products/crt/images/EX700Flarge.jpg
Colour Ivory
CRT size 17"
Viewable Area 16"
Dot Pitch 0.25
CRT Type Flat
Maximum Resolution 1600x1200
Recommended Resolution 1024x768 @ 120Hz
Refresh Rate @ 1600x1200 77Hz
1280x1024 / 1024x768 90Hz / 120Hz
800x600 / 640x480 154Hz / 160Hz
MAC Resolution 1152x870 1152x870 / 832x624 / 640x480
Horizontal Sync 30kHz ~ 97kHz
Vertical Sync 50Hz ~ 160Hz
Pixel Rate 202mHz
Power Consumption 100 watt (max.)
Safety Regulations TCO '99
N.W./G.W (Kgs) 16.5 / 19.0
W x H x D (mm) 412x415x422

Is dit wat, ten op zichte van mijn oude vertrouwde CTX? Hij voldoet sowieso niet aan de eis 0.24 dot pitch. Is dit duidelijk merkbaar, of is dit te verwaarlozen? Ander 'probleem': is deze monitor te bestellen via een winkelketen die dit merk niet vertegenwoordigt? Ik heb er geen ervaring mee, en er zit namelijk geen dealer van CTX in de buurt. Via internet bestellen vertrouw ik niet echt ;(

Alvast bedankt :)

PS: Ik heb de search gebruik voor info, maar werd er niets wijzer van :/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor die prijs heb je ook een behoorlijke 19" monitor die kwalitatief niet minder zal zijn als deze CTX.

Kijk eens in de pricewatch op T.Net en sorteer op de prijs. Zie je direct wat je voor <200 € kunt kopen.

Van de CTX zijn echt behoorlijk wat reviews te vinden. Google gaf er i.i.g. een hele berg.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 23-04-2004 22:23 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb in een aanbieding een LG Flatron 19' gekocht voor die prijs. Dat is dus een topmodel, de 915FT plus. onwijs scherp, die aanbieding geld volgens mij niet meer, maar er zijn vast zat aanbiedingen te vinden, ik zou in elk geval geen 200 Euro uitgeven aan een 17" model.

Kijk maar naar de twee Hansols die in de pricewatch staan dat zijn goede scherpe monitoren niet absolute topmodellen, maar wel gewoon goed. Neem van mij aan gewoon goed 19" is beter dan absolute top 17". Als ze maar een platte voorkant hebben.

edit: ook die bellinea is heel goed waarschijnlijk zelfs beter dan Hansol.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 22:33 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb zelf 2 x een PR705F dat is een iets ouder broertje van deze maar met bijna dezelfde specs. Resolutie e.d. is allemaal hetzelfde evenals de refreshrate en dotpitch. Enige verschil is dat hij een resolutie van 1024x768 op 105Hz draait ipv 120Hz. De PR710F heeft ook nog een USB hub in de voet van de monitor.

Het beeldscherm is een 100% vlak 17" scherm met de gebruikelijke 2 horizontale lijntjes op 1/3e en 2/3e van het scherm. Dit is normaal bij 100% vlakke beeldbuizen. Ze vallen in het begin een beetje op, maar na verloop van tijd zie je ze niet meer.

Ik heb deze 2 moitoren in dualscreen draaien via de normale vga-connectors op een Matrox Parhelia 128MB. Er is geen trillig te bespeuren en het beeld is haar scherp.

Ik weet dat het niet dezelfde monitor is, maar aangezien zelfs het design (de buitenkant) precies hetzelfde is denk ik dat je hier misschien wel iets aan hebt. De prestaties kunnen wellicht nog iets beter zijn omdat de jouwe een nieuwer model is.

Succes met kiezen. :)

/edit

RUK! :D

Heb je net een heel stukje getikt...lees je dat de TS een nieuwe CTX wil kopen omdat zijn oude PR705F overleden is... :D :X

:D :P

Maar ja stukje is misschien nuttig voor andere users.

Ik kan me trouwens herinneren dat Mycom ze destijds (+/- 3 jaar geleden) wel in het assortiment had. Misschien dat je daar eens kunt informeren of ze ze kunnen bestellen o.i.d.

[ Voor 27% gewijzigd door max op 23-04-2004 23:22 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:49

DataGhost

iPL dev

Fire_escape schreef op 23 april 2004 @ 23:14:
Het beeldscherm is een 100% vlak 17" scherm met de gebruikelijke 2 horizontale lijntjes op 1/3e en 2/3e van het scherm. Dit is normaal bij 100% vlakke beeldbuizen. Ze vallen in het begin een beetje op, maar na verloop van tijd zie je ze niet meer.
geen last van met mijn LG Flatron F700P ? iig met CTX heb ik niet al te beste ervaringen, al 4 monitoren van gehad (ik 2, broertje en paps ook 1) en ze zijn allemaal wazig :/ mijn flatron is UBER scherp en had ik gekocht bij mycom voor 239 euro (jaja ik weet stom, had ik de pricewatch maar een weekje eerder gevonden dan had k m voor 169 gehad)

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

ik heb bijna hetzelfde verhaal als dataghost heb bij ons in de winkel een keer zo'n ctx onder ogen gehad en ik vond echt wazig nou had die bijna dezelfde specs maar daarnaast ook bnc aansluitingen die we helaas niet konden gebruiken ik weet niet in hoeverre het daaraan ligt maar wat ik met d-sub heb gezien was niet iets om over naar huis te schrijven.

weet iemand nog een leuke signature?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De PR710F heeft ook nog een USB hub in de voet van de monitor.
Voor de pietlutten onder ons: dat was de PR711F :P

CTX heeft een aantal heel goede schermen gemaakt. De meeste PR705F's waren erg fijn en de VL710ST was in zijn tijd een niet al te dure en kwalitatief (meestal) prima 17" schaduwmasker, die bovendien op elk bureau paste. Het vervelende is echter dat:
a. CTX een aantal typen schermen heeft geleverd dat echt veel problemen gaf: er is een vroege 17" DiamondTron geweest waarvan ongeveer de helft van de exemplaren brak beeld gaf, bijvoorbeeld.
b. Spreiding in de kwaliteit van de verschillende exemplaren van één type is groot. Je kan een perfecte PR705F hebben, maar je buurman een exemplaar dat wazige plekken op het beeld vertoont.
c. Problemen als het bovenstaande werden vroeger opgelost door een deskundige repairafdeling in Eindhoven. Tegenwoordig gebruikt CTX de diensten van een extern bedrijf voor de garantieafhandelingen. Dit leidt tot lange wachttijden (en ik ben een keer een monitor daar gewoon kwijtgeraakt).

Zelf gebruik ik hier overigens al twee jaar naar volle tevredenheid een PR705F en ik zie nog steeds de noodzaak niet om hem te vervangen door een LCD of een andere CRT :)

Hun LCD's waren in het begin überbrak, maar ik zag er van de week eentje die er echt heel netjes uitzag. misschien hebben ze inmiddels van hun fouten geleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door koraks op 24-04-2004 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net in de Pricewatch dat de EX710F ongeveer 150 euri's kost :)

Een 19" heb ik overwogen, zo'n scherm kan ik gewoonweg niet kwijt op mijn kleine bureautje :( Bij Makro hadden ze vorige week een mooie MAG FS986 in de aanbieding voor 109 euro. Maar ja, toen deed mijn monitor het nog. En nu geldt die aanbieding niet meer :/ Twee van mijn vrienden hebben van die aanbieding gebruik gemaakt, en zijn zeer tevreden. Helaas zit ik nu zonder :(

Ik had eerst een LG op het oog, met de voorkeur naar de 776FM. Toen ik vanmiddag bij MyCom binnenstapte viel deze en de andere modellen van LG wat tegen. Zo bleken veel schermen een strak oppervlak te hebben, maar waren ze van binnen gewoon bol. Dat moet ik dus niet hebben. Ik heb ook nog even naar IIyama's gekeken, maar het scherm dat ik op het oog had konden ze niet meer leveren (HM704UTCA of zo). Daarom ga ik morgen toch maar 'ns informeren naar de EX710F :)

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 16:34
zelf heb ik de CTX EX710F ook en vind het echt een geweldig scherm, altijd een mooi beeldje, destijds gekocht voor 130 euri ergens in de opruiming :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is besteld :)

De winkelier gaat nu kijken of het scherm nog leverbaar is. Bij zijn reguliere leverancier hadden ze alleen nog de EX700F staan ;( Hopelijk komt ie maandag of dinsdag met goed nieuws :Y)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

koraks schreef op 24 april 2004 @ 00:23:
[...]

Voor de pietlutten onder ons: dat was de PR711F :P
* max slaps himself silly with a big smelly trout. 8)7 :Y)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, ze kunnen hem niet meer leveren ;(

Ik zit nu te denken aan de NEC EF770. Is dat wat? En heeft iemand hier ervaringen mee?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zit nu te denken aan de NEC EF770. Is dat wat?
Geen idee. Heb je hem zelf al (in de winkel) bekeken? Dat lijkt me de meest logische stap namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want er zijn geen winkels in de buurt die dat merk verkopen. Ik ben 'm met, mijn wensenlijst in de hand, tegen gekomen op internet.

Ik zie zojuist dat de 770 geen 100hz bij 1024*768 of hoger ondersteunt. In dat geval wordt het dus de 19" FE990 :Y) Als die wel geleverd kan worden tenminste :/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:25 ]

Pagina: 1