Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Los GPRS abonnement (data bundel)

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Momenteel heb ik een Hi 30 abonnement, geen GPRS. Omdat dit abonnement nog een tijdje loopt (en ik er dus nog niet van af kan) wil ik een apart GPRS abonnement afsluiten.

Bij KPN kan dit "Internet Everywhere", dit kost € 9,52 per maand voor 1 MB (vind ik nogal aan de prijzige kant).

Ik heb op de sites van de andere providers gekeken, maar kan er maar niet achter komen of je daar een losse databundel kunt "inkopen" (dus zonder abonnement bij de betreffende provider).

Is er iemand die zo'n los data abonnement heeft, en zo ja, wat zijn de kosten per maand?

Ik bel met een Nokia 6600.

Verwijderd

Alleen een losse dataverbinding zal je niet kunnen aanschaffen. Wat wellicht is prepaid een optie. Dan kan je bij Orange GPRS voor € 3,00 per MB gebruiken (Orange World). Dan heb je geen geen vaste lasten, je betaald alleen € 6,00 voor iedere maand dat je gebruik wilt maken van GPRS. Je krijgt dan 2 MB Internet Access en mag op je toestel onbeperkt wappen over GPRS.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Kijk vooral eens naar Telfort: Die schijnt de goedkoopste te zijn met dataverkeer :)

[edit]
http://www.telfort.nl/pri...abonnementen/svantelfort/

7.50 euro maandelijks, €1.50 per MB dataverkeer.

[ Voor 44% gewijzigd door Xandrios op 23-04-2004 22:17 ]

• Karina5000
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 22:14:
Alleen een losse dataverbinding zal je niet kunnen aanschaffen. Wat wellicht is prepaid een optie. Dan kan je bij Orange GPRS voor € 3,00 per MB gebruiken (Orange World). Dan heb je geen geen vaste lasten, je betaald alleen € 6,00 voor iedere maand dat je gebruik wilt maken van GPRS. Je krijgt dan 2 MB Internet Access en mag op je toestel onbeperkt wappen over GPRS.
Met prepaid krijg ik toch een andere simkaart, wat inhoudt een ander mobiel nummer, ik wil graag mijn eigen nummer houden.

@Xandrios: die 1,50 per mb ziet er goed uit, maar houdt dus ook waarschijnlijk in dat ik mijn oude nummer niet kan houden (of dat ik de simkaarten steeds moet wisselen als ik wil emailen of zo).

[ Voor 15% gewijzigd door Karina5000 op 23-04-2004 22:23 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is sowiezo niet mogelijk GPRS via een andere aanbieder dan KPN op je huidige simkaart te koppelen, je zult dus altijd erop uitkomen dat je steeds sims moet wisselen...

• Karina5000
Kippenijzer schreef op 23 april 2004 @ 22:23:
Het is sowiezo niet mogelijk GPRS via een andere aanbieder dan KPN op je huidige simkaart te koppelen, je zult dus altijd erop uitkomen dat je steeds sims moet wisselen...
Was er al bang voor, misschien heb ik een gat in de markt ontdekt :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Karina5000 schreef op 23 april 2004 @ 22:25:
[...]

Was er al bang voor, misschien heb ik een gat in de markt ontdekt :)
Ja en nee. Er zal best wel interesse voor zijn, maar de GSM techniek is gewoon niet zo dat dit mogelijk is.
De kosten die het zou meebrengen om dit mogelijk te maken, zullen veel te hoog worden, veel hoger dan dat er interesse in is.

• Karina5000
Update:
Van T-Mobile kreeg ik dit antwoord:
U vraagt of het mogelijk is om een los GPRS abonnement af te sluiten. Dit is mogelijk. T-Mobile Data only is een standaard T-Mobile abonnement zonder vaste maandelijkse kosten, waaraan u een T-Mobile Data Voordeelbundel of Instant E-mail dient toe te voegen. Bijvoorbeeld voor de toegang tot internet via een PC-card of het gebruik van Instant E-mail met de BlackBerry. Er zijn vier verschillende Data Voordeelbundels die u kunt aanschaffen. De verplichte Voordeelbundel is te verkrijgen vanaf 1 MB per maand. Schematisch ziet dit er als volgt uit:
Per maand Prijs per MB
Data 1 MB EUR 7,50 EUR 7,50
Data 5 MB EUR 11,50 EUR 2,30
Data 15 MB EUR 30,- EUR 2,-
Data 25 MB EUR 40,- EUR 1,60
Instant E-mail EUR 23,80 n.v.t.
Buiten de bundel betaalt u dezelfde prijs per MB. Bij Instant E-mail zijn de internettarieven gelijk aan de tarieven van de reguliere T-Mobile tariefplannen. Wilt u bellen met uw Data only abonnement, dan betaalt u binnen Nederland EUR 0,40 per minuut plus EUR 0,05 starttarief per gesprek. Deze kosten worden apart in rekening gebracht als 'gesprekskosten'. U kunt Data only gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld een laptop (zonder mobiele telefoon), de MDA of de BlackBerry. De door u ingekochte databundels zijn twee maanden geldig. Naast uw Data only abonnement kunt u uiteraard ook een andere T-Mobile Voordeelbundels afsluiten, bijvoorbeeld voor het gebruik van MMS of t-zones. Voor het afsluiten van een Data only abonnement brengt T-Mobile EUR 52,50 aansluitkosten in rekening.
Niet echt een goedkope optie.

De klantenservice bij Hi vertelde me dat voor € 17,85 een GPRS bundel kunt inkopen (1MB), een 0 abonnement wordt dit geloof ik genoemd. Vond ik ook wel duur, MAAR, en dat wist ik nog niet, als je minder dan 1 MB afneemt in een maand dan betaal je dus alleen voor die afgenomen KB's.

Als er iemand is die goedkopere opties is tegengekomen, hoor ik het graag!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 10:16

Vern

technoob

Kippenijzer schreef op 23 april 2004 @ 22:23:
Heb ik ook een tijd gedaan. Speciaal voor GPRS bij Telfort een basis abonnement genomen van euro 7,50. Had zo'n dual sim batterij.

Nu maar bij Orange een all-in abonnement. Orange world 2 Mb voor zes euro per maand, meer dataverbruik gaat van je beltegoed af en wordt dus niet nog eens apart in rekening gebracht. Heb nu wel twee nummers (zakelijk en privé), maar indien nodig schakel ik gewoon door.

- of je stopt de stekker er in -

• Karina5000
Ondertussen..... zijn we twee weken later en is het mij nog steeds niet gelukt via KPN een GPRS 0-abonnement te krijgen.

Eerlijk = eerlijk: het ligt niet aan de dames en heren van de helpdesk, ze helpen zo goed als ze kunnen, een van hen heb ik een aantal keren gesproken en hij is er echt mee bezig geweest. Laatstgenoemde vertelde me dat hij al drie van deze abonnementen heeft verkocht: helaas lukt het niet deze mensen (waaronder ik dus) aangesloten te krijgen.

Schijnbaar is dit 0-abonnement nog zo nieuw, dat er zelfs binnen KPN nog geen aanvraagformulieren (of eigenlijk: werkbonnen denk ik) zijn. De aanvragen schijnen nu naar "Groningen" doorgestuurt te zijn (wat dat inhoudt weet ik ook niet precies).

Waar ik nu benieuwd naar ben: zijn er überhaupt al mensen die dit GPRS-0 abonnement (kunnen) gebruiken? En, nog belangrijker, bevalt het?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Toen ik bij kpn werkte werd het gprs-0 abo net geintroduceerd als pilot. Het is geen abo dat je los kon kopen, maar kon enkel bij een voice abo. Ik verwacht dat dat ook nu is waar je tegenaan loopt. Een gprs-0 abo dat niet wordt gebruikt levert nl. nooit geld op, maar kost wel geld (vasthouden van het nummer en administratie) en is dus geen optie...
Heb niet de indruk dat KPN daar snel van af wil stappen.

Daarnaast was het gprs-0 abo ook geen abo dat je actief aan kom vragen, maar enkel aangeboden kon krijgen...

• Karina5000
Ik dacht al dat ze er niet zo happig op zijn om zo'n GPRS-0 te verkopen, maar het staat dus wel gewoon op de i-mode site (en aan de telefoon werd mij ook verteld dat het moet kunnen):
Naast bovenstaande abonnementen biedt KPN het GPRS 0-abonnement. Hiervoor betaal je geen abonnementskosten, maar je kunt wel gebruik maken van i-mode. Het tarief per MB is € 17,50.
Verder heb ik wel een voice abonnement, weliswaar geen KPN Mobile, maar HI, maar dat is ook KPN tenslotte.

• RunaR
  • Laatst online: 10-11 19:11
Ik heb sinds 2 dagen zo'n gprs-0 abbo. En het werkt. Het is geactiveerd toen ik mijn hi-20 ging verlengen. Gister middag geprobeerd om het werkend te krijgen en dat lukte nog niet. Gister avond werkte het ineens wel.
Nu maar niet te veel wappen/ i-moden want 17.50 per MB is echt belachelijk veel. Zeker vergeleken met telfort: 1.50 per MB.

Volgens de handleiding kan je het ook zelf activeren door naar 313 te bellen. Je moet wel een gprs toestel en een kpn/hi abbo hebben.
Daar na stuur je een sms naar 667 met daarin het type nummer van je toestel en je krijgt de settings toe gestuurd. Dus voor een SE T610 stuur je T610

[ Voor 31% gewijzigd door RunaR op 09-06-2004 11:57 ]

ISS Detector en meer voor Android

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Het beste is dan denk ik om je nummer te porteren naar Telfort en dan bij telfort bellen EN SPRS-en. Dit heb ik ook gedaan en alleen de belkosten scheelt al gauw zo'n € 40,- per maand vergeleken bij KPN. Ook GPRS ben ik zeer te spreken bij Telfort, eigenlijk nooit problemen en super snel, ook als ik maar 1 of een paar streepjes bereik hebt!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Karina5000
RunaR schreef op 09 juni 2004 @ 11:51:
Ik heb sinds 2 dagen zo'n gprs-0 abbo. En het werkt. Het is geactiveerd toen ik mijn hi-20 ging verlengen. Gister middag geprobeerd om het werkend te krijgen en dat lukte nog niet. Gister avond werkte het ineens wel.
Nu maar niet te veel wappen/ i-moden want 17.50 per MB is echt belachelijk veel. Zeker vergeleken met telfort: 1.50 per MB.

Volgens de handleiding kan je het ook zelf activeren door naar 313 te bellen. Je moet wel een gprs toestel en een kpn/hi abbo hebben.
Daar na stuur je een sms naar 667 met daarin het type nummer van je toestel en je krijgt de settings toe gestuurd. Dus voor een SE T610 stuur je T610
Ik ben nog evens langs Primafoon gegaan en ik denk dat overstappen op KPN Mobielplus toch een betere optie is (all-in-one belbundel, dus bellen, SMS'en, GPRSen allemaal betalen vanuit 1 bundel).

@Polderdijk: overstappen kan nog even niet, mijn abonnement loopt nog een tijdje, helaas.
Pagina: 1