Toon posts:

[opleiding] hku design technology

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die momenteel de opleiding design technology volgen /of afgerond hebben? zo ja kunnen jullie iets over deze opleiding vertellen zoals vakken die daar worden gegeven, projecten etc etc.

Ik doe momenteel informatica (3de jaars) en ga het ook afmaken. is het verstandig om een tweede hbo opleiding te doen? of kan ik beter voor de master gaan?

greetz

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik geef zelf les aan een opleiding aan de HKU die 'design and technology' heet, ik weet niet zeker of je die bedoeld.

Maar je kunt beter kijken of je voor je master kunt gaan. Het zit als volgt daar; op de HKU in Hilversum (de KMT, Kunst en Media Faculteit) worden alleen maar media-gerichte studies gegeven (digital media design, interaction design, game design maar bijvoorbeeld ook Beeld en Media Vormgeving). De KMT is redelijk technisch en commercieel georienteerd. Je leert bedrijfsmatig creatief te zijn.

In Utrecht zelf (aan het hoofdgebouw van de HKU) hebben ze nog een paar aanverwante studies zoals Design en Technology; de nadruk ligt daar echter meer op de kunst kant van het verhaal.

Nu hebben ze in Hilversum (KMT) de mogelijkheid om extern in te stromen vanaf een andere studie voor het laatste jaar van een van de faculteiten (met een informatica opleiding zou je op interaction design terechtkomen met de rest van de nerds ;) (ik heb overigens ook ID gedaan B) ) ).
Je stroomt dan direct in dat laatste jaar en haalt dus naast je bachelors een master titel in ID (die heet EMMA-IM oftewel European Master of Interactive Multimedia)

echter er is een catch; die opleiding is heel erg duur (denk 6-8 duizend euro). Als je echter nog een student bent dan betaald de overheid dit voor je. Het is dus zaak daar te beginnen ALVORENS je bent afgestudeerd aan je informatica opleiding. Dan kost het opeens nog maar 600 euro.

Ik bijvoorbeeld, studeerde tegelijkertijd af aan Minerva en de HKU via dit grapje. Dat klinkt alsof het heel erg druk is dat jaar, maar je eindopdracht voor beide scholen kun je delen. Je levert 1 project dus 2x in (ik neem aan dat je scriptie/eindwerk een 'vrij' werk is).

om een lang verhaal kort te maken: zo'n masters is duur; maar je kunt met een beetje handigheid hem goedkoop maken.

w :o :o t!

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 24-04-2004 03:00 ]

Stoer; Marduq