Toon posts:

newbie vraagje ivm met 3d max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een gradient toevoegen aan een object?

Als ik naar de material editor ga en "gradient" als map kies kan ik die niet aan mijn object als textuur toevoegen.

Misschien een domme vraag maar ik ben helemaal niet vertrouwd met max so bare with me :)

Hulp anyone? Dank bij voorbaat :) :)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 14:06
Druk op go to parent (rechts van de cubus met blauwe en witte vlakken). Dan kom je weer terug naar de main view van de material en dan kun je de material wel toepassen.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Topicstarter
Ik niet niet op dat knopje drukken? Het is niet geactiveerd.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

selecteer wel je object he

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik snap echt niet wat je bedoelt.

Wat ik tot nu toe weet (denk ik) is dat je eerst een material aan je object moet geven en vervolgens een gradient map moet aan toevoegen...maar waar moet ik dat toevoegen?!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 14:06
1. Selecteer een object die je een materiaal wilt geven.
2. Ga naar de material editor en stel een map samen. Als je de material niet kan assignen naar het object, druk dan 1 of meerdere keren op go to parent.
3. Klaar - niet zo moeilijk toch?

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik die map dan aan toevoegen?!

Verwijderd

Als je op een lege material bol klikt moet je die direct kunnen asignen.

Bij het kopje "maps" staat een hele rij met verschillende maps die je kunt gebruiken. klik op diffuse en kies uit het menu'tje gradient of nogwat gradient, afhankelijk van wat je als resultaat wilt.

Als je er nog niet uitkomt kun je hier ff kijken.

'k hoop dat dit helpt,

Robert
Pagina: 1