radeon 9600XT probleem

Pagina: 1
Acties:

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:09
hoi

ik heb vandaag op mn stage een nieuwe videokaart gekocht
het gaat om de ASUS Radeon 9600XT
ik kwam vanmiddag thuis en wou hem natuurlijk meteen testen
toen ik hem inhad gebouw en ik opstarte naar windows had ik gewoon beeld (ik had toen nog niet de videokaart drivers geinstaleerd) toen ik de videokaart drivers had geinstaleerd en had gereboot kreeg ik in windows xp geen beeld, in dos en in de bios wel gewoon, maar als xp geladen is valt mn monitor gewoon uit
ik heb windows xp er al opnieuw op gezet en dit hielp helaas ook niet
ik heb nu in veilige modus de videokaart uitgeschakeld, en het gekke is hij ziet er 2 (een secundairy en een primairie) en nog gekker is dat hij zegt datie in een PCI slot zit terwijl het een AGP kaart is
ik heb hiervan even een screenshot gemaakt: http://members.home.nl/soulflytribe/screenshot.JPG

dit zit er allemaal in mijn pc:
Moederbord: Asus a7n8x-x
Geheugen: 256 MB DDR geheugen op 133 mhz
Videokaart: Asus Radeon 9600XT 128 DDR
Besturingssysteem: Windows XP Profesional

[ Voor 4% gewijzigd door megatronic op 23-04-2004 21:55 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat je er twee ziet is normaal, je hebt nl. 2 uitgangen op de videokaart zitten. Daarnaast is het ook nog eens normaal dat er aangegeven wordt dat hij in PCI-bus 1 gestoken zit. Hetzelfde zie ik namelijk bij mijn kaart ook.

Ik zou gewoon de ATI Catalystdrivers downloaden en installeren. Dat mag geen probleem geven.

ARME AOW’er

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Toevoegend aan wat GuardianAngel zegt: heb je eerst voordat je de nieuwe kaart installeerde, wel de oude drivers uninstalled van je vorige kaart?

LinkedIn
Instagram

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hij heeft windows al opnieuw opgezet, dus normaal kan het dan niet liggen aan oude drivers.
Werkt de kaart in een andere pc wel goed?

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:09
pisart schreef op 23 april 2004 @ 22:12:
Hij heeft windows al opnieuw opgezet, dus normaal kan het dan niet liggen aan oude drivers.
Werkt de kaart in een andere pc wel goed?
dat hebben ik nog niet geprobeert
maar mn vader heeft gister voor me op internet gezocht, maar het zit hem dus waarschijnlijk in VgaSave (er zijn dus ook meer met dit probleem)
wat dat precies is weet ik niet maar windows zet mn videokaart daar automatisch op en dit moet je op de 1 of andere manier uitschakelen alleen hoe weet ik dus niet
ik zit nu in Vga-Modus (opstarten met f8) maar dat maakt ook niks uit, hij staat nog steeds op vgasave, ik heb weer even een screenshot gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel: http://members.home.nl/soulflytribe/screenshot%20vgasave.JPG

oh trouwes ik was nog wat bij de specificaties van mn pc vergeten :P
er zit namelijk ook nog een processor in :P
een amd athlon xp 2400+

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

dit topic kan dicht, ik heb hem net om geruilt met een Club3d Nvidia GeForce FX5900 :D
en die werkt goed, zal zo ff NFS:U proberen :D
allemaal hardstikke bedankt

p.s: kan het komen van de chipset combinaties ?

[ Voor 15% gewijzigd door megatronic op 24-04-2004 13:44 ]