Cdrom server met smartport controller.

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik kreeg van een basisschool waar ik wat stage klussen had gedaan een klein cd-rom servertje mee. Hij is nog nooit gebruikt.

Er zitten 2 cdrom spelers in en een 18 gb scsi schijf.

Ik sluit hem net aan op m'n switch maar het wil niet helemaal werken. Ik kan online geen manuals vinden ervoor.

Op mijn switch gaat geen lampje branden dus connectie maakt hij niet, kabel heb ik gecontroleerd. Zou het kunnen dat deze een crossover kabel nodig heeft? Lijkt me niet toch?

Even na het opstarten gaat er een rood ledje branden voorop bij "network'.
Achterop zit een klein knopje op hetzelfde printje als waar de netwerkkabel in gaat. (Zit achter het gaatje waar een pijl naar wijst). Er gebeurt niets spectaculairs als ik het knopje indruk. Al geprobeerd langer ingedrukt te houden en ook met de stekker eruit.

Zonde als het een DOA artikel is of als hij te lang heeft stilgestaan :)

Iemand die meer weet van deze apparaten?? Op hun site kon ik geloof ik alleen brochures en prijslijsten aanvragen, tot nu toe hebben ze niet gereageerd op mijn vragen.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/cdserver/voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/cdserver/achterkant.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 23-04-2004 21:19 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 21:19
Misschien de voedingsknop op 1 zetten :+...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Termi schreef op 23 april 2004 @ 22:51:
Misschien de voedingsknop op 1 zetten :+...
ja leuk.. maar ik wil graag een antwoord van een deskundige of iemand die met die dingen heeft gewerkt

terwijl de knop op 1 stond

zo kom ik ook aan de 6000+ techposts overigens

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 24-04-2004 00:09 ]

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 04:52
Al eens opengevezen om te zien wat er in zit?

Verwijderd

Nou...
Je geeft aan dat je het zelf nog niet geprobeerd hebt met een cross-cable.
En op die foto staat de knop toch echt op 0
Dus de reactie Termi vind ik zo gek nog niet hoor.

Het niveau is hier niet echt hoog vaak en toen ik het plaatje al zag maar termi's reactie nog niet was het 1e wat ik dacht ook 'zou hij het apparaat wel aan hebben gezet? '

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Onderop staat geen labeltje met wat meer productinfo, benamingen en codes?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
2 cdr
1 hdd
1 controller
1 voeding
1 UTP kabel van controller naar frame
1 fan

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/cdserver/binnenkant.jpg
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 00:12:
En op die foto staat de knop toch echt op 0
(dat doe ik altijd als ik apparatuur wil afsluiten, ik kan ook de stekker eruit rukken maar dat vind ik wat minder netjes, vooral omdat je dan geknars van vonkjes hoort als je niet snel genoeg gaat)
Even na het opstarten gaat er een rood ledje branden voorop bij "network'.
Ik ken weinig voedingen en apparaten die opstarten en ledjes laten branden als het knopje op nul staat. Tuurlijk is het niveau laag maar de quote hierboven geeft dat voldoende aan. Eigenlijk zijn de rollen omgedraaid nu, ik zal op een lager niveau posten om te zorgen dat de mensen die mij helpen me wel snappen. En ik vond Termi niet echt serieus overkomen met de :+ in zijn post. Maar daar zeur ik niet over want misschien bedoelde hij het wel degelijk serieus en dacht me zo te helpen.

Onderop staat het volgende:

MultiStream
MST/2VTXe_30 en een serienummer

Nu heb ik MultiStream en SmartPort als eventuele fabrikanten. :?

crossover kabel heb ik inderdaad niet kunnen testen omdat ik 20 straight heb liggen en 0 cross

[ Voor 89% gewijzigd door Pixal op 26-04-2004 14:23 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ter info...

Dit is waarschijnlijk een OEM versie van een Axis StorPoint, de oudere, 10Mbit SCSI-1 versie. Check eens bij AXIS.COM voor een handleiding....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Jongens.. het niveau is inderdaad lager dan verwacht. Ik weet in ieder geval waarom hij na aanschaf nooit is gebruikt. De UTP kabel die het frame met de controller verbindt zat scheef in de aansluiting op de controller, als je hem volgt op het plaatje zie je hem onder de onderste cdrom speler een stukje uitsteken.

Stom van me want ik heb dus alle stekkers (-1) aan zitten duwen toen de boel niet werkte. Toch eentje gemist.

Nu moet ik alleen nog erachter komen hoe ik deze machine ga benaderen maar ik ga er vanuit dat hij via dhcp wel een adresje zoekt.

@ DaRealRenzel.. ik kan helaas niks vinden aan deze kast wat van AXIS is, volgens m'n switch is deze bak in ieder geval 10/100.

[edit]

Hij heeft het ip adres hieronder gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/cdserver/ip.jpg

De onderste machine ken ik niet dus dat zou hem kunnen zijn. Maar ik kan hem niet via de explorer benaderen. Dus als iemand weet hoe ik erop kom :? want dat is mijn nieuwe vraag :>

[ Voor 23% gewijzigd door Pixal op 24-04-2004 00:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort gevallen willen met telnet nog eens info geven.
probeer eens telnet te runnen en dan gewoon dat ip te openen. Wie weet kun je het op die manier instellen.

wel leuk ding trouwens.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik krijg een time out als ik dat ip ping. Dan kan ik er zoiezo niet opkomen toch?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Pixal schreef op 24 april 2004 @ 01:46:
Ik krijg een time out als ik dat ip ping. Dan kan ik er zoiezo niet opkomen toch?
dat je geen antwoord op ping terug krijgt, betekent niet dat het ding wel/niet werkt. Waarschijnlijk is TCP/ICMP (wat ping eigenlijk is) niet geimplementeerd in dat ding. Aangezien hij wel DHCP deed, kan je er rustig vanuit gaan dat de TCP/IP wel werkt.

Telnet eens naar het ding, probeer eens met een SNMP browser op het ding te kijken om te zien of dat wat terug geeft.

Ik zou eens op de website van de fabrikant checken of er speciale software voor is om dat ding te benaderen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Emmeau schreef op 24 april 2004 @ 02:21:
[...]

dat je geen antwoord op ping terug krijgt, betekent niet dat het ding wel/niet werkt. Waarschijnlijk is TCP/ICMP (wat ping eigenlijk is) niet geimplementeerd in dat ding. Aangezien hij wel DHCP deed, kan je er rustig vanuit gaan dat de TCP/IP wel werkt.

Telnet eens naar het ding, probeer eens met een SNMP browser op het ding te kijken om te zien of dat wat terug geeft.

Ik zou eens op de website van de fabrikant checken of er speciale software voor is om dat ding te benaderen.
een echte fabrikant is niet te vinden.. www.dta.nl verkoopt deze kasten bijvoorbeeld wel. Maar er is geen support op deze site te vinden. Google levert niets op met smartport, multistream enzovoorts. Ik heb de lease gedelete en de server opnieuw opgestart.. nu krijgt hij geen ip. Was die lease dan toch een ander apparaat? Nog maar even met de reset spelen.

edit:

ik geloof m'n eigen ogen niet.. ik dacht ik ga mijn netwerk dan maar eens scannen en hop. .eerste seconde. en diegene die met het merk AXIS kwam.. je had gelijk man!

en degene die zei dat hij nooit was gebruikt heeft er toch zonder hem te gebruiken 5 basisschool spellen op gezet.. knap :X

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/cdserver/scan.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 24-04-2004 02:53 ]

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
wel een relaxed kasje maar draait hij 10 of 100 mbit op je netwerk ?

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
MokerHamer schreef op 25 april 2004 @ 17:31:
wel een relaxed kasje maar draait hij 10 of 100 mbit op je netwerk ?
10/100 op de switch maar bij het kopieren van een map staat er in winbar maximaal 1.9 ofzo. Daar doen we het niet voor natuurlijk.

Leuk kastje verder maar ik zie er niets in waarvoor ik hem zou kunnen gebruiken. Ik kan er iets intern vanaf hosten, desnoods extern met wat portmappen ofzo. Iets wat niet snel hoeft te gaan iig. Hmz, m'n huiswerk zodat ik op school erop kan maar dat draait nu net zo goed al op m'n server.

Kortom, voor mij een overbodig apparaat :?

[ Voor 58% gewijzigd door Pixal op 31-05-2004 23:22 ]

Pagina: 1