[MSN] Draytek vigors weigeren dienst i.v.m. MSN

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Beste tweakers, de reden waarom ik dit topic open mag duidelijk zijn.

MSN (6.1 of 6.2) wil niet werken icm mijn Vigor 2900G.

Ik heb hiervoor 5 andere routers gehad, waaronder een Sitecom wl-018 Version 1 en daar ging echt alles perfect mee, deze ondersteunde ook UPnP.

Maar goed, de router die ik hier voor had was een Vigor 2200WE, deze was heel fijn maar helaas ging bestanden sturen via MSN alleen maar naar mensen die op hun router DMZ open hadden staan,(En dan ging het op halve snelheid) of ik nu de poorten opengooide of niet maakte niks uit. (Deze router had geen UPnP, en moest ook zelf DMZ aan hebben)

Maar nu heb ik dus een UPnP router gekocht. (De 2900G)

Ik kwam dus vandaag thuis met de doos en heb hem gelijk geïnstalleerd.

De setup ging perfect en ik zat binnen 5 minuten op het internet, en ik heb toen gelijk MSN gestart.
Ik heb toen geprobeerd bestanden te sturen naar iemand met winroute pro, dit ging net zoals met mijn 2200WE zonder dmz aan de eerste paar procent goed, maar daarna viel de verbinding weg, en kwam om de paar seconden terug om op ongv 16kbs voor 0.5 sec te werken (mijn max bandwith is 32, en die haal ik dan ook zonder router of tijdens de 1e paar procent)

Hier een screenshot van hoe zoiets er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/sending.JPG

De grote groene dot links is het begin, hier gaat het dus altijd die paar procent @ 32kbs.
En daarna zakt het volledig in.

Ik ben echt 5x mijn settings na gegaan maar hier ook nog ff de settings in pics:

note: Dmz, port forwarding, of open ports had eigenlijk helemaal niet nodig hoeven te zijn met UPnP

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/reder.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/poorten.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/up.JPG

Ik zie dus niets fout staan, behalven dus dat DMZ, portforwarding, en open ports setup helemaal niet nodig waren.

Als iemand achter een router zit betekend dit blijkbaar toch niet dat het altijd een probleem moet zijn.

Winroute: 1 Persoon gelukt, 1 niet (en met gelukt bedoel ik echt constant @ 32kbs)
Geen router: 1 persoon gelukt 1 niet
Met router, 1x gelukt @ halve speed toen persoon DMZ aan had. 2x niet gelukt.

Dit gebeurt er dus als het niet lukt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/sending2.JPG

Ook Windows vindt het niet leuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/safe.JPG
Dit was onder safe mode met de router. Hoewel vreemd genoeg het mij wel 1x gelukt om naar de zelfde persoon onder safe mode constant @ 27kbs te sturen :? ( was een file van 5.5mb )

En dit gebeurt er als het wel lukt of ik in directe verbinding sta met mijn Speedtouch 510
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/zonder.JPG

Het mag dus duidelijk zijn dat het wel kan.

Maar hoe?

Wellicht een instelling in mijn 510 die iets blokkeert?

Windows is dus niet het probleem, want ik heb ook nog een fully patched en uptodate win2k prof bak met dus SP4

Ik ben helemaal hopeloos, en het leukste is dat ik van de 50 topics die ik heb gelezen (gevonden via de search) er paar mensen tussen waren die msn wel werkend kregen, en andere die ook alle poorten open gooide maar het echt niet bij lukte.

Waarom … waarom … ik heb de juiste poorten openstaan, dus het zou gewoon moeten werken :?

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik msn 6.2 of 6.1 goed werkend met mijn router?

Een vriend van mij met msn 4.7 kan wel goed bestanden sturen, hij heeft geen UPnP router, en als hij 6.1 of 6.2 draait heeft hij ook problemen.
Alleen ik wil dus niet terug naar 4.7, want dan had ik net zo goed mijn 2200WE kunnen behouden. En ik mis veel functies die ik vaak gebruik (zo is de bestanden delen functie in 6.2 erg handig)

Extra info

• Modem + 1 poorts router: Thompson Speedtouch 510
• Router 2: Draytek Vigor 2900G met de nieuwste firmware
• XP home SP 1
• Xs4all basic (2mbit/320kbit)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 23-04-2004 21:06 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik kom er niet achter waarom jij winroute gerbuikt....!? (of heb je de firewall only?)

Maar kwa forwarding scheelt het houw opstelling een hoop wanneer je ST transparant is en je echte router alles regelt. De ST kan je bridgen of simpel instellen je router als NAT device in te stellen. Maybe it helps//

gl

• Roberto
SSH schreef op 24 april 2004 @ 01:05:
Ik kom er niet achter waarom jij winroute gerbuikt....!? (of heb je de firewall only?)

Maar kwa forwarding scheelt het houw opstelling een hoop wanneer je ST transparant is en je echte router alles regelt. De ST kan je bridgen of simpel instellen je router als NAT device in te stellen. Maybe it helps//

gl
Ik gebruik geen winroute, dat doen 2 van mijn vrienden, en naar 1 kan ik probleemloos sturen, en naar de ander heb ik dus de connectie problemen.

En ik ben idd al opzoek geweest om mijn Modem router (igg stom hij heeft maar 1 poort) combo ( Thompson Speedtouch 510 ) dus intestellen als een bridge of dchp_spoof, alleen hoe is mij nog een beetje onduidelijk.

Ik heb deze 3 links gevonden, welke manier zij het beste zijn :?

http://www.petri.co.il/co..._a_transparent_bridge.htm
http://www.petri.co.il/co...510_for_dhcp_spoofing.htm
http://jp.dhs.org/~jp/510.html

Die 1e link kan ik volgens mij niet doen, want daar gaan ze uit van een home of pro, en ik heb dus een 510 (ook een heel ander menu dan die je p de plaatjes ziet)

Ik zal straks wel een pic uploaden.

• Roberto
Zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/thomp.JPG]

Zoals je kunt zien heb ik een heel ander menu dan die gene die je in de guide ziet :? :(

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
waarom sluit je je internet niet direct aan op je draytek ipv via je thomson?

• Roberto
jozy schreef op 24 april 2004 @ 12:34:
waarom sluit je je internet niet direct aan op je draytek ipv via je thomson?
8)7

Omdat mijn thompson de modem is, en helaas ook een router is ;) (1 poorts :( )

En zoiets wil ik wel gaan proberen door 1 van de 3 hierboven genoemde links te volgen, alleen het is mij nog een beetje onduidelijk hoe ik dat moet doen :)

Dus ik wacht nog op meer replies

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Jij hebt nog de oude firmware, update naar 4.2.3

Met de nieuwe firmware kan je je router isntellen als NAT device//

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Als ik het goed begrijp zit je nu dus 2 maal te routeren?
thompson en draytek routeren allebei?

Als je thompson kan routeren, waarom koop je dan een router.
koop een switch, hang die aan die ene poort en je kan op al je pc's internetten.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 24-04-2004 12:59 ]

• Roberto
damster schreef op 24 april 2004 @ 12:59:
Als ik het goed begrijp zit je nu dus 2 maal te routeren?
thompson en draytek routeren allebei?

Als je thompson kan routeren, waarom koop je dan een router.
koop een switch, hang die aan die ene poort en je kan op al je pc's internetten.
Jah 8)7 dat had ik zelf ook al door ;)

Maar mijn geweldige Mini pci wlan kaart is een enorme zeur, en aangezien de drayteks goed werken wil ik dus de draytek gebruiken. (Ik heb dus een IEEE Express Mini-pci A/B kaart)

En met een switch kan ik ook niet zoveel instellen als ik nu met de draytek kan + de wlan accespoints zijn vaak van mindere kwaliteit (in een Draytek zit Intersill wlan mini pci kaartjes)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 24-04-2004 13:17 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

RS_003 schreef op 24 april 2004 @ 12:52:
Omdat mijn thompson de modem is, en helaas ook een router is ;) (1 poorts :( )
Dan plak je er toch een hub/switch achter? 2 routers geeft altijd problemen.

Gregor van Egdom Krekr

• Roberto
Kr3Kr schreef op 24 april 2004 @ 14:05:
[...]

Dan plak je er toch een hub/switch achter? 2 routers geeft altijd problemen.
...

Ik zeg net dat ik de 2900G wil blijven gebruiken.

Dit omdat zijn wlan goed werkt icm mijn wlan kaartje.

Tenzij jij nog wlan accespoints kent die ook Intersill wlan chipsets gebruiken heb ik geen andere keus dan de 2900G te gebruiken.

En ja ik ga zo de firmware een flashen, kijken of ik dan de router functie uit kan zetten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 24-04-2004 14:15 ]

Verwijderd

hoi,

Stel de speedtouch in voor gebruik als modem middels pptp.
Maak een inbelverbinding met pptp in je vigor aan en alles werkt
zoals door jou gewenst!

Mvg, Perry

http://www.speedtouch.nl/support.html

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 02:47
Maar je kunt de Draytek toch gewoon als switch gebruiken? Prik de draad uit je modem gewoon in een van de LAN poorten op de draytek en schakel NAT en DHCP server van de DrayTek uit. Wel een beetje jammer van al die geweldige security opties van de Draytek...

Betere optie is zoals hierboven gemeld andersom: schakel op je modem DHCP-server en NAT uit en regel de boel op de router.

Geen idee trouwens of dit je MSN-probleem gaat oplossen, maar waarom niet files overzetten met FTP of mail? MSN is zo... eng... MS kijkt mee...

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
PhilipsFan schreef op 24 april 2004 @ 15:01:
Maar je kunt de Draytek toch gewoon als switch gebruiken? Prik de draad uit je modem gewoon in een van de LAN poorten op de draytek en schakel NAT en DHCP server van de DrayTek uit.
heb ik ook zo gedaan. de wan-port van je vigor hoeft niet gebruikt te worden.
zo heb je een switch met wifi-bridge.

• Roberto
arikkert schreef op 24 april 2004 @ 15:08:
[...]

heb ik ook zo gedaan. de wan-port van je vigor hoeft niet gebruikt te worden.
zo heb je een switch met wifi-bridge.
Ja, dat is idd ook nog een optie nu jullie het zeggen.

Maar goed, dan mis ik idd alle geweldige opties :(

Ik ga nu opzoek naar die firmware (ben vanmiddag weg geweest :))

edit:

Gevonden

Nu nog ff uitvinden hoe ik hem ga flashen, want onder setup kan ik wel mijn configuratie wijzigen

Maar bij System Software staat er alleen dit:
En dus geen upgrade optie

Item Description
Version 4.0.2.0.0

File LLT6AA4.0200

Board type ADNT-Q

Perry,

Ik ben nogal onbekend met de speedtouch producten,
Als ik disconnect kan ik geen andere configuratie maken.
Ik neem aan dat ik dan gewoon een van de config filles van de cd-rom moet pakken?

Nu staat er in iedergeval nog:

code:
1
2
Interface   Destination   Mode   Link   State  
 pppoa  pppoa  always-on  connected  up

[ Voor 49% gewijzigd door Roberto op 24-04-2004 16:57 ]

Verwijderd

[quote
Ik ben nogal onbekend met de speedtouch producten,
Als ik disconnect kan ik geen andere configuratie maken.
Ik neem aan dat ik dan gewoon een van de config filles van de cd-rom moet pakken?

Nu staat er in iedergeval nog:

code:
1
2
Interface   Destination   Mode   Link   State  
 pppoa  pppoa  always-on  connected  up
[/quote]

Was denk ik iets te voorbarig, als je kpn adsl hebt gebruik je pptp en als je bbned of babyxl gebruikt dan zet je het modem in bridge stand.

De .ini bestanden daarvoor kun je vinden op www.speedtouch.nl (of je cd)
Vervolgens belt de vigor bij kpn-adsl in op het modem met pptp en bij bbned-adsl komt ie als Static or Dynamic IP (DHCP Client) eraan te hangen.

in beide gevallen is je modem slechts een volledig transparant modem en regel je je filtering en ports op je vigor...

Mvg, Perry

• Roberto
Perry, bedankt ik zal het uitproberen zodra ik een nieuw modem heb :X

Want mijn 510 is dood :?

Ik was aan het gotten, en opeens was het traag. en niet veel later kreeg niks meer een ip en kon xs4all hem ook niet meer bereiken, maar zodra ik dus mijn nieuwe modem binnen heb probeer ik het :)

Verwijderd

RS_003 schreef op 26 april 2004 @ 09:23:
Perry, bedankt ik zal het uitproberen zodra ik een nieuw modem heb :X

Want mijn 510 is dood :?

Ik was aan het gotten, en opeens was het traag. en niet veel later kreeg niks meer een ip en kon xs4all hem ook niet meer bereiken, maar zodra ik dus mijn nieuwe modem binnen heb probeer ik het :)
Wat bedoel je met dood?
Geen leds meer?

Mvg, Perry

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Mocht je je 510 aan de gang krijgen of een nieuwe binnenkrijgen en je zit op het kpn ADSL-netwerk dan kun je middels de originele speedtouch setup onderstaand configuratiefile inladen om je speedtouch in bridged modus te laten werken:

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

• Roberto
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 11:31:
[...]

Wat bedoel je met dood?
Geen leds meer?

Mvg, Perry
Tja, alle leds branden.

Dus de 3 er boven en de 2 van de wan aansluiting.

(allemaal groen)

Maar hij geeft geen ip meer, en xs4all kan hem dus ook niet meer benaderen, ik heb al resets gedaan, en reset naar factory default, maar dat mocht niet baten.

Hij is dus dood, hij gaat aan, maar niks krijgt meer een connectie met de modem / router.

Ik heb nog 3 netwerk kaarten geprobeerd, en ik heb mijn laptop met de mee geleverde kabel er aan gehangen, maar hij ziet de router gewoon niet meer.

Ik word dus vanmiddag gebeld door kpn en die gaan met mij nog 1maal alles door nemen, alvast bedankt voor je hulp.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
RS_003 schreef op 26 april 2004 @ 11:50:
[...]

Tja, alle leds branden.

Dus de 3 er boven en de 2 van de wan aansluiting.

(allemaal groen)

Maar hij geeft geen ip meer, en xs4all kan hem dus ook niet meer benaderen, ik heb al resets gedaan, en reset naar factory default, maar dat mocht niet baten.

Hij is dus dood, hij gaat aan, maar niks krijgt meer een connectie met de modem / router.

Ik heb nog 3 netwerk kaarten geprobeerd, en ik heb mijn laptop met de mee geleverde kabel er aan gehangen, maar hij ziet de router gewoon niet meer.

Ik word dus vanmiddag gebeld door kpn en die gaan met mij nog 1maal alles door nemen, alvast bedankt voor je hulp.
Het zou kunnen dat ie dood is, maar het lijkt me toch meer op een configuratie of softwarefout. Ik heb mijn speedtouch ook wel eens zover gekregen dat ie geen IP meer wilde geven aan de lan-zijde en geen ping replies stuurde vanaf de WAN kant.
Het setupprogramma op de meegeleverde CD kan hem dan nog wel vinden via broadcasts en was daarna in staat op de configuratiefile opnieuw te uploaden, waarna de speedtouch weer was te benaderen. Probeer de setup eens te draaien op de laptop met de meegeleverde kabel ertussen.

• Roberto
__fred__ schreef op 26 april 2004 @ 12:18:
[...]

Het zou kunnen dat ie dood is, maar het lijkt me toch meer op een configuratie of softwarefout. Ik heb mijn speedtouch ook wel eens zover gekregen dat ie geen IP meer wilde geven aan de lan-zijde en geen ping replies stuurde vanaf de WAN kant.
Het setupprogramma op de meegeleverde CD kan hem dan nog wel vinden via broadcasts en was daarna in staat op de configuratiefile opnieuw te uploaden, waarna de speedtouch weer was te benaderen. Probeer de setup eens te draaien op de laptop met de meegeleverde kabel ertussen.
Maar ik heb dat kpn diag zooi al gedraaid en hij krijgt geen ip meer :( :?

+ het gebeurde echt zomaar, ik had nog niks gedaan in mijn modem.

edit:

Ik zit weer op het net :D

Ik moest dus niet kpn diag zooi draaien, maar setupST.

Wat dom van mij

wel blijf ik het vreemd vinden dat dit zomaar kon gebeuren

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 26-04-2004 13:47 ]

• Roberto
__fred__ schreef op 26 april 2004 @ 11:42:
Mocht je je 510 aan de gang krijgen of een nieuwe binnenkrijgen en je zit op het kpn ADSL-netwerk dan kun je middels de originele speedtouch setup onderstaand configuratiefile inladen om je speedtouch in bridged modus te laten werken:

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini
Dit heb ik gedaan, maar als ik dan via mijn vigor via pptp wil inbellen lukt dit niet :?

Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen, dat ik voorheen altijd met andere merken heb gewerkt, en ik dus niet zoveel van de configuratie van deze netwerk producten af weet, maar ik denk zelf dat ik het wel goed deed.

Ik plaats wel een screenshot van hoe het nu is ingesteld

:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/router/configdray.JPG

Zo dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 26-04-2004 14:06 ]

Verwijderd

Zo dus :)[/quote]
RS_003 schreef op 26 april 2004 @ 13:47:
[...]

Dit heb ik gedaan, maar als ik dan via mijn vigor via pptp wil inbellen lukt dit niet :?

Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen, dat ik voorheen altijd met andere merken heb gewerkt, en ik dus niet zoveel van de configuratie van deze netwerk producten af weet, maar ik denk zelf dat ik het wel goed deed.

Ik plaats wel een screenshot van hoe het nu is ingesteld

:)

Zo dus :)
Als je je pptp serveradres nu eens 10.0.0.138 invult en enabled? nm. het adres van je modem!
Denk dat het dan beter gaat....

Mvg, Perry

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:11 ]

Pagina: 1