WD1200 Initialisation Failure?

Pagina: 1
Acties:

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 12:54
Mijn zus heeft een HD gekocht van WD (vandaag binnengekregen), ik sluit het aan op haar PC. Hij werd NIET gedetecteerd, hij bleef vastzitten in de BIOS en hij maakte irritante klikjes:
http://www.geocities.com/...9/InitialisationError.mp3

Ik keek naar de jumpers, ik heb het op slave gezet, want ze heeft al een master. Nog steeds klikjes. Ik dacht dat haar moederbord gewoon oud was (Asus PB2-VM Slot1). Dus besloot ik het aan mijn eigen computer aan te sluiten. (EPoX 8K3A)
Ik gebruikte zelf een Seagate Barracuda 80GB en een Western Digital 20GB. Ik heb de 80GB moeten ontkoppelen om de WD120GB erin te stoppen. Ik zet de WD dus op slave.. hij bleef bij het detecteren vastzitten. Na wat met de jumpers gekloot te hebben werd hij alsnog gedetecteerd, maar de klikjes gingen niet weg.

Verder heb ik weinig verstand van HDs, want ik heb er over het algemeen zelf nooit problemen mee gehad. Het is mij overigens wel gelukt om het te formatteren naar NTFS. Ook heb ik de Western Digital Data LifeGuard Diagnostics (WINDLG) gebruikt. Deze kon de WD 120GB zien, maar bij SMART status staat er "? Not Available" Bij de QuickTest komt hij door de "Running Cable Test" maar bij het echte scannen loopt hij vast na enkele seconden. [update] Nu komt hij niet eens meer door de Running Cable Test, waardoor ik geforceerd ben het scannen te annuleren. [update2] Toen ik het probeerde te annuleren bleek het eigenlijk vast te lopen, nu staat er Read Sector Error en WINDLG crasht.

Overige informatie: mijn BIOS is up to date en alles functioneert verder prima.

Is dit nog te verhelpen? Wat is jullie advies?

[ Voor 9% gewijzigd door Tha_TE op 23-04-2004 20:56 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Als allerlaatste zou je hem kunnen testen door hem als master in een systeem te hangen zonder andere hd's. Dus alleen deze WD.

Maar ik denk dat deze doa is. zit niets anders op dan omruilen.

• Tha_TE
Ik zal hem als Master proberen te booten, update volgt over 10 minuten...

Verwijderd

Dat smart niet available is kan komen doordat het in de bios is uitgeschakeld..

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Die klikjes zeggen weinig goeds, ga maar terug brengen die schijf.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• Tha_TE
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 21:01:
Dat smart niet available is kan komen doordat het in de bios is uitgeschakeld..
Ik heb dacht ik alleen gezegd dat bij de WD120 GB schijf Not Available was en niks gezegd over de andere, wat ik waarschijnlijk had moeten doen om jouw opmerking te voorkomen. De status van de andere harde schijf WD 20GB was :" PASS" met een groen vinkje.

Overigens heeft het booten als Master ook geen effect gehad, ik denk dat ik de schuld maar moet geven aan de brakke verpakking van de verzender (PC Concurrent) Een papieren friemelzakje met wat piepschuim, met daarin een harde schijf in een anti statisch zakje.

[ Voor 30% gewijzigd door Tha_TE op 23-04-2004 21:19 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is dit nog te verhelpen?
Nee, die schijf is definitief dood. Ik vermoed dat ie tijdens het transport gesneuveld is. Hoe dan ook is ie defect.
Wat is jullie advies?
Terugsturen. Schijf is DOA, dus stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.

• Tha_TE
Ok bedankt voor de snelle reacties, ik zal hem zsm terugsturen.
Pagina: 1