Toon posts:

Edimax br-6004 router en chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het verdelen van internet via mijn router, ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Ik heb onlangs een nieuwe modem gekregen van chello. Ik had eerder een lancity modem, met daaraan een edimax br-6004 router, dat werkte perfect, maar met deze nieuwe modem van motorola werkt het niet meer :'(

Ik heb verschillende topics gelezen over het instellen van de router, maar de oplossingen helpen niet. Ik heb het mac adres gekloond van mijn pc die ik op de modem had aangesloten om de nieuwe modem bij chello te activeren. Mijn router heeft nu dus hetzelfde mac adres. Ik heb echter nog steeds geen internet op de pc's die aan de router hangen.

toen las ik nog een instructie om via telnet de router in te stellen. waarin staat dat ik op mijn router moet inloggen en vervolgens naar advanced mode moet gaan met ctrl E. dan moet ik intypen add profile chello. vervolgens krijg ik een keuze mogelijkheid, waarbij ik volgens de instructie EWAN moet kiezen. Dit kan ik echter niet kiezen, de enige mogelijkheid is modem, wat vervolgt wordt met een vraag naar telefoonnummer, dat is duidelijk niet de bedoeling

- Ik heb router br-6004+, firmware versie 1.18
- een motorola SURFboard modem
- het juiste mac adres gekloond

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om internet via de router op mijn pc's te krijgen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Als het goed is krijgt de router een IP-adres wat met 10 begint, waarmee je op die registratiepagina moet kunnen komen....

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb het nog nooit gedaan maar ik gok dat je het mac adress van je router moet klonen en niet die van je pc. Je maakt je modem tenslotte transparant dus het eerste waar ze op uit komen is je router ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

SSH schreef op 24 april 2004 @ 01:12:
Ik heb het nog nooit gedaan maar ik gok dat je het mac adress van je router moet klonen en niet die van je pc. Je maakt je modem tenslotte transparant dus het eerste waar ze op uit komen is je router ;)
Da's duidelijk dat je dat nog nooit hebt gedaan... Waar wil je dat MAC-adres dan heenklonen? Begrijp je het kloonprincipe eigenlijk wel? :P (nofi)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij begreep je me niet helemaal. Waar ik op doelde is dat jij verteld dat je het mac adres van je pc gekloned hebt in je router, dat moet het mac van je modem zijn//

[ Voor 4% gewijzigd door SSH op 24-04-2004 12:18 ]