[Games] Variabele weersomstandigheden

Pagina: 1
Acties:

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar 3D-games (PC) waar je rondloopt in een omgeving waarin het weer variabel is en waarin eventueel een dag- en nachtcyclus aanwezig is . Zo heb ik genoten van gewoon rond te lopen in de gigantisch grote wereld van Morrowind. Het spel zelf boeide me minder, maar de sfeer vond ik ongelooflijk. Nog een goed voorbeeld van waar ik naar op zoek ben is het level in MoHAA, waar je je weg moet banen door de met enemy snipers bezaaide ruïnes, terwijl het water met bakken uit de hemel valt.
Wat ik nog nooit gezien heb, maar ontzettend cool zou vinden, is een FPS level in echt noodweer, met donder en bliksem etc...
Call it a fetisj :P

Iemand suggesties? :)

Verwijderd

Wezen schreef op 23 april 2004 @ 20:10:
Ik ben op zoek naar 3D-games (PC) waar je rondloopt in een omgeving waarin het weer variabel is en waarin eventueel een dag- en nachtcyclus aanwezig is . Zo heb ik genoten van gewoon rond te lopen in de gigantisch grote wereld van Morrowind. Het spel zelf boeide me minder, maar de sfeer vond ik ongelooflijk. Nog een goed voorbeeld van waar ik naar op zoek ben is het level in MoHAA, waar je je weg moet banen door de met enemy snipers bezaaide ruïnes, terwijl het water met bakken uit de hemel valt.
Wat ik nog nooit gezien heb, maar ontzettend cool zou vinden, is een FPS level in echt noodweer, met donder en bliksem etc...

GTA VC?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Flight Simulator 2004 :-p

Kan via het internet de weergegevens van de locaties waar je vliegt opvragen en tijdens het vliegen past het weer zich aan ook nog.

Mmm, geen FPS maar... een voorbeeld van "levensecht" weer!

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 23-04-2004 20:17 ]

There is no place like ::1

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04
Wezen schreef op 23 april 2004 @ 20:10:

Wacht op Stalker :) Er is een topic hierover :) En filmpjes .. weer veranderd ook realtime enzo :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 19:34
van die game heb ik iig wel echt genoten! gewoon lekker touren met je bakkie :)!! heerlijk

• Coltrui
  • Niet online
Dank voor de reacties :)
/me is off to UTFS naar genoemde games

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 12:04
Operation Flashpoint heeft een cool weer-systeem... je kan in de editor ook allerlei weeropties instellen bij je eigen missies, bijvoorbeeld na hoe lang het gaat regenen etc. :*)

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Coltrui
  • Niet online
AntiPasta schreef op 23 april 2004 @ 22:08:
Operation Flashpoint heeft een cool weer-systeem... je kan in de editor ook allerlei weeropties instellen bij je eigen missies, bijvoorbeeld na hoe lang het gaat regenen etc. :*)
Toevallig screenies van hoe het eruit ziet wanneer het regent?

Stalker lijkt me een must-have wat dat betreft overigens :)

Verwijderd

Hij was al genoemd, maar inderdaad Grand Theft Auto 3 en Vice City.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je zou eens naar een willekeurige game uit de Zelda-serie kunnen kijken, maar dan moet dat genre je wel liggen :)

Verwijderd

Niet echt een 3d game, maar Sacred heeft ook een dag en nacht cyclus.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:32

HellBeast

Oh My GoT!

Sommige levels van painkiller vind ik ook erg mooi qua weer. Mooie wolken die voorbij de maan langs gaan en ook plensbuien ertussendoor.

Beauty is in the eye of the beerholder

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 18:42:
Hij was al genoemd, maar inderdaad Grand Theft Auto 3 en Vice City.
En je bent meteen de tweede die over FPS (First Person Shooter) heenleest ;)

edit: Hmm, ik zie dat de TS aan het begin het over 3D Games heeft en later ineens over FPS. Sorry voor deze post.

[ Voor 19% gewijzigd door sdomburg op 25-04-2004 23:35 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 25 april 2004 @ 23:34:
[...]

En je bent meteen de tweede die over FPS (First Person Shooter) heenleest ;)

edit: Hmm, ik zie dat de TS aan het begin het over 3D Games heeft en later ineens over FPS. Sorry voor deze post.
Inderdaad. Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat hij én een 3D game bedoelde waarbij het genre niet zo van belang was (blijkt uit het feit dat hij Morrowind noemt, niet bepaald een FPS), en dat hij het daarnaast ook wel gaaf zou vinden als er een shooter met noodweer bestond. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 23:04
wat dacht je van Joint operations komt binnenkort uit maar de beta/demo is al van Gamershell en dergelijke sites te downloaden. Dit spel heeft naar mijn mening een erg goed day - night cylus :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06
hehe! same fetisj hier, ik dacht direct aan Morrowind, tot nu toe onverslagen op dat gebied, heerlijk als het onweer losbarste daar! (studeer ook meteorologie, dus kick er echt op)... Maargoed, je noemde morrowind zelf al... tja in andere games heb ik er nooit echt van genoten. Operation Flashpoint heeft goede sfeer, maar niet heel bijzonder qua weer...

Check iig wel ff de filmpjes en screenshots van Stalker, die gaat op dit gebied gigantisch ruleren! Onweer was nog nooit zo mooi, en die luchten :9, superecht!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53
Kijk eens in dit topic ..
ook een mooie game met weer verandering en zo (dag en nacht

[rml][ PC] Sacred (RPG Hack & Slash game)[/rml]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Misschien wel een hele andere hoek, maar ik herken precies wat je bedoelt. Ik speelde zelf altijd Midtown Madness(deel 1 jah, uit 1999), en kon daar uren in rond cruisen, dan weer ff wat regen aan, dan weer zon dan bewolkt sneeuw, dag nacht etc. :)

• Coltrui
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 22:37:
[...]

Inderdaad. Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat hij én een 3D game bedoelde waarbij het genre niet zo van belang was (blijkt uit het feit dat hij Morrowind noemt, niet bepaald een FPS), en dat hij het daarnaast ook wel gaaf zou vinden als er een shooter met noodweer bestond. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Neenee, dat heb je perfect begrepen. ;)

Vanavond kan ik hopelijk demo van JO neerhalen, die ziet er ook goed uit. Maar Stalker, jongens jongens, wat ziet dat er netjes uit :9~

BTW erg fijn om te zien dat ik niet de enige ben met deze afwijking :P

• Magic
  • Niet online
Wezen schreef op 27 april 2004 @ 07:55:
BTW erg fijn om te zien dat ik niet de enige ben met deze afwijking :P
het is geen afwijking, je houd gewoon van spellen met sfeer :)

als ik zo ff nadenk, dan kom ik eigenlijk alleen op max payne uit (1 en 2) die nog niet genoemd is, daar hoost het ook in sommige levels. de rest van de sfeer is ook geweldig. alleen véél te kort :(

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 27-04-2004 08:47 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Tja....geen rondloopgame, maar wel een game die op je tijd reageert en dan dag/nacht.:
Crazy Taxi op de Dreamcast

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Unreal 2; zit een level in waar het bijna helemaal donker is, je ziet en hoort enkel onweersflitsen en bliksem en regen.

Ondertussen moet je met je team een weg zoeken daardoorheen, en ook nog eens vijanden proberen te doden, en het geschreeuw van je teamleden aanhoren door je radio....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53
Weet niet of hij al genoemd is maar MAFFIA is ook een zeer geode game met dag en nacht missions.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Blackhole schreef op 27 april 2004 @ 10:04:
Weet niet of hij al genoemd is maar MAFFIA is ook een zeer geode game met dag en nacht missions.
Het topic is nog niet zó lang hoor :)

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Je zou eens een trial account op planetside kunnen nemen. Die heeft een echte dag en nacht cyclus en variabele weersomstandigheden (niet dat je er last van hebt) maar omdat de wereld ook nog eens ERG groot is geeft het wel een exta kick :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Sja, GOTHIC II mag dan zeker niet ontbreken:
Een prachtig begroeid eiland, vol hoogteverschillen, waar je volledig vrij overheen kunt slenteren, bij dag, bij nacht, in mist, in regen, donder, etc.

Aanrader!! _/-\o_

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Is die Gothic 2 al uit dan kan hem namelijk nergens vinden?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Earth 2150 heeft ook een dag/nacht cyclus [RTS] :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Coltrui
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:47:
Is die Gothic 2 al uit dan kan hem namelijk nergens vinden?
Nu bijna 1 jaar volgens deze topic :)

Verwijderd

Black & White

Verwijderd

Volgens mij zoekt ie geen RPG, want die games hebben bijna alleen een day/night cyclus.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:30

Smoonshine

Feyenoord!!

De sfeer in Blade Runner was erg goed. Continu een donkere sfeer met een boel regen en wind enz.

Had Black & White ook geen variabel weer?

[ Voor 3% gewijzigd door Smoonshine op 28-04-2004 16:22 ]

uhm...

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Stalker:

Afbeeldingslocatie: http://www.stalker-game.com/download/gallery/screenshots/middle/sb_xray_52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stalker-game.com/download/gallery/screenshots/sb_xray_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/reviews/540331_20031218_screen011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/540331_20040301_screen006.jpg

en de rest van het topic over S.T.A.L.K.E.R. is hier:
[PC] S.T.A.L.K.E.R.

• Coltrui
  • Niet online
Ja ik heb het hele al topic doorlezen. ;)
Die eerste pic geeft exact weer wat ik bedoel overigens!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
eghie schreef op 28 april 2004 @ 16:33:
Stalker:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en de rest van het topic over S.T.A.L.K.E.R. is hier:
[PC] S.T.A.L.K.E.R.
Leuk, voor halverwege 2005 ;)