Verkeer van newsserver doorsturen/bouncen

Pagina: 1
Acties:

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 17:23

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
Een goedenavond,

Even kort het probleem (welke sommigen wellicht bekend in de oren zal klinken):

Mijn mijn huidige ISP (@home) lukt het regelmatig niet om complete dingen vanaf de newsserver binnen te halen (dit vanwege de 1 dag retentietijd bij @home)

Nu hebben we op het werk (klein bedrijf) een ADSL-verbinding van Planet.

Nu is mijn vraag eigenlijk of het mogelijk is om middels die ADSL lijn gebruik te maken van de nova.planet.nl newsserver (je komt hier alleen op via een planet-ip).

Ik zoek dus eigenlijk een soort van bouncer, maar eigenlijk meer een manier zoals FXP ook werkt zodat ik niet beperkt wordt door de upload van onze ADSL-lijn.

Iemand een idee/oplossing :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 22:47

Brons

Fail!

Afaik kan het niet, omdat als je de verbinding zou 'bouncen' moet het wel door je ADSL verbinden, dus de upload zal in de weg staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het gaat om ontbrekende files ...

meet een w2k of beterz pctje op werk kan te relatief makkelijk een tunnel maken met werk en over die tunnel werken toch?

je blijft beperkt aan de upload van de zaak dat wel .. maar je hebt ze teminste

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 23-04-2004 20:30 ]

Iperf

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is te doen, maar niet op de manier die jij stelt. Je kunt vanaf thuis wel via je werk op de Planet nieuwserver komen, als een soort proxy dus, maar aangezien Planet zal denken dat jij ook via dat Planet-IP connect wordt daar alle data naartoe verzonden en zul je dus afhankelijk zijn van de upload van dat Planet-accountje. En die zal niet zo hoog zijn denk ik.