Toon posts:

[auto] ruis over speaker als pda spanning krijgt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem al op pocketpc-club voorgelegd, maar die zijn gemiddeld niet erg technisch volgende probleem dus.

Heb een pioneer autoradio op de audio ingang heb ik mijn pda aangesloten voor tomtom en navigon stem, dat doet het prima zolang ik niet de ipaq spanning stekker erop aansluit, want dan krijg ik een irritante ruis op mijn speakers.

Hij zat eerst op mijn sigarettenaansteker, maar om in een auto goeie kwaliteit te krijgen moet je de massa eigenlijk meteen van de - pool krijgen, dus heb ik die kabel buitenom gelegd rechtstreeks op de accu, helpt helaas helemaal niets.

Toen ook maar de plus op de accu aangesloten, ook geen verschil.

Nu zit ik te denken aan ontstoringsfilters, iemand een site waar schema;s hiervoor op staan, of waar die dingen te koop zijn, of iemand die ervaring heeft met dit probleem en er een (andere) oplossing voor heeft.

En moeten die filters ook tussen de radio en de spanning.

dit topic heb ik met search gevonden, maar beantwoord mn vraag ook niet helaas.
Ruis en ander ongewenst geluid

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 19:59 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48

mr_petit

opperprutser

ruist het ook op het radio/cd kanaal als de pda erin zit?
als je gewoon met een koptelefoontje luistert, maar wel de spanning via de sigarettenaansteker krijgt, ruist ie dan ook?

ik weet dat monacor ontstoorfilters heeft voor lijnbronnen, bijvoorbeeld deze:
http://www.power-discounter.de/p5604.html
Die sluit je dus aan tussen je pda en je radio (gebruik iig deze als je via een koptelefoon+sigarettenaansteker geen ruis hebt)

heb je ook ruis met een koptelefoontje (icm de sigarettenaansteker), dan kan je een voedingsontstoorfilter nemen:
http://www.power-discounter.de/p5602.html
meer info staat denk ik wel op www.monacor.com

waar je dat spul in nederland haalt weet ik niet

"man is not truly one, but truly two,"