Toon posts:

[Linux]Noob vraag UUCP

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Redhat Linux 9.0. Nu wil ik de email gaan configureren. Maar daarvoor moet de UUCP geinstalleerd zijn. Als ik door de cd heen browse dan vind ik uucp-1.06.1-47.i386.rpm file. Als ik deze dubbel klik dan komt er een popup waarbij staat: Preparing system update. Maar dan kijk ik in de etc directory en zie ik nog steeds geen UUCP directory. Dus hier is misschien een noob vraag:
Hoe installeer ik zo'n rpm UUCP file.? :? Zodat ik de UUCP kan configureren?
Waarschijnlijk moet ik meer doen dan dubbel klikken. Maar wat?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, ik neem aan dat je als user bent ingelogd. Een gemiddelde user mag niet zomaar software gaan zitten installeren. Daarvoor moet je root zijn. Hoe je als root een rpm installeert wordt in elke RedHat basishandleiding uitgelegd. Met alleen dubbelklikken kom je er inderdaad niet. Je zult moeten leren hoe de console werkt enzo. (Eng he! :P) Ik stel voor dat je eens zo'n basishandleiding doorneemt. :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je vraag is dus eigenlijk: "hoe installeer ik een rpm", toevallig is die vraag vrij simpel te beantwoorden door de manpage van rpm te lezen, te zoeken hier op het forum, of op google. Dat valt wel onder het kopje basiskennis denk ik, in NOS policy - updated 01/04/03 kun je lezen dat we die basiskennis hier bekend verwachten. Daarom doe ik deze dicht, succes!

Dit topic is gesloten.