Ervaringen Lian-Li PC6070a

Pagina: 1
Acties:

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Heb sinds gister deze kast. En ik vind het tot nu toe echt de slechts kast ooit!!
Had een noname bigtower, gevuld met:

Epox 8RDA+
Barton2600+ (166x11,5) @ 3200+ (200x11)
Point of View 5900XT@475/950
Antec Truepower 430
1024MB Geil PC4000
40 GB Maxtor
100 GB Western Digital
3 Casefans op 2500 rpm

Niks spannends dus. Draaide stabiel op 45 graden idle. Alle hardware rechtstreeks overgezet. CPU niet opnieuw hoeven monteren.

Nu draai ik 58 graden idle op 3000+, 3200+ is al niet meer te doen. Heb alle standaard fans al vervangen met m'n oude toerentalregelbare casefans, die nu op 3600 rpm draait. Pas als ik de kast openzet dalen de temps naar 44 graden, en nog steeds alles op maximale toeren. Volledig kut dus. Is dit normaal voor een kast van 159 euro tov van een plaatstalen bakbeest uit 2000 van 50 gulden?

[ Voor 3% gewijzigd door Raziel op 23-04-2004 19:53 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24

Exigence

dnkroz

Dan zul je toch echt iets fout doen. Verklote airflow ofzo. Heb je niet toevallig je koeler eraf gehad?

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 15:07
Het kan zo zijn dat je cpu koeler er niet meer op zit doordat je er perongeluk een keer tegen aan hebt gestoten, ik raad je dan ook aan om die er eens af te halen. Koel pasta er af, nieuwe koelpasta er op, koeler er op. Ik denk dat de cpu-temp dan wel weer flink zal dalen.

Verder je kabels zitten wel weer mooi weg gewerkt?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
lekkere temps zeg....
ik heb ook zo'n tower, maar slechte koeling??? nee hoor, alleen niet helemaal noiseless. Koelt als een monster dat ding, de sidepanels voeren de warmte goed af en de front intakes houden m'n hardeschijven op ongeveer 28 graden. Verder m''n cpu rond de 38 idle en 45 stressed. dan heb jij dus iets fout zitten....

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Raziel
jealma schreef op 23 april 2004 @ 19:51:
lekkere temps zeg....
ik heb ook zo'n tower, maar slechte koeling??? nee hoor, alleen niet helemaal noiseless. Koelt als een monster dat ding, de sidepanels voeren de warmte goed af en de front intakes houden m'n hardeschijven op ongeveer 28 graden. Verder m''n cpu rond de 38 idle en 45 stressed. dan heb jij dus iets fout zitten....
En wat voor cpu heb jij erin zitten?
Ik heb net als jij m'n disks voor de intake. Casetemp is 32 graden overigens. CPU weer 52. Heb net de kast weer dichtgedaan. Achterfan op 2900 rpm. Kan me niet voorstellen dat er iets met de heatsink is gebeurd, heb mobo met cpu en mem 1:1 overgezet naar deze kast. Maar het valt allicht te proberen.

Edit:
Net koeler opnieuw gemonteerd, zelfde resultaat. 50 graden en rising ...

[ Voor 8% gewijzigd door Raziel op 23-04-2004 20:34 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 07:31

gakkethijs

niks

Hmm wazig lain-li staat bekent om zijn goede kasten. denk toch dat er mischien iets fout is gegaan tijdens het verhuizen of omdat je oude kast andere indeling had dat de sensoren in de tocht stonden en nu niet en daar door veel hofer uitkomen.

Verwijderd

Ik neem aan dat je alles hebt gedaan om de airflow te optimaliseren. Zoniet, dan wordt het kabeltjes wegwerken en eventueel expirimenteren met de toerentallen van in- en outtakes. Het wil nog wel een schelen als je meer out- dan intake hebt.

• Raziel
Yup, kabels zijn netjes weggewerkt. Heb nu ook 1 fan voor uitgedaan en achter wat harder om wat meer trekkracht te creeren. Met de linkerzijkant op een kiertje wordt ie nu 48 graden. Op 3200+. Da's op zich nog wel te doen, maar vind het wel bizar voor een kast van 159 euro. Zit nu een half uur painkiller te spelen en hij is nog niet gecrashed :P

Gister zag ik nog net ff een bsod en dan rebootte m'n pc spontaan. Lijkt me toch de airflow ...

Verwijderd

Wat voor een koeler heb je?

• Raziel
Coolermaster HHC-L61 met een 80 mm enermax fan erop. Koelde in m'n vorige kast de cpu tot 46 idle. Zit nu met de kast op een kiertje op 47.
Dat vind ik wel acceptabel, maar het blijft stom. Er komt ook gewoon koele lcuht uit de kier :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Cases = overige hardware, niet DOC. Dus move DOC >> OH :)

LinkedIn
Instagram

• Raziel
Okay, maar wel OC'ed inhoud :+

Gooi er maar een slotje op. Hij draait nu 51 idle op 3200+, kast op een kiertje wordt ie 46. Airflow is gewoon kut. Maar hij hij crashed niet meer, dus ik moet er maar mee leren leven :)

Misschien koop ik wel die reservator erbij van m'n vakantiegeld, ziet er wel strak uit.
Pagina: 1