Audigy 2 ZS + Creative Inspire Digital 5500 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort achter een probleem gekomen van m'n computer.

Ik heb een Creative Audigy 2 ZS en een Creative Inspire Digital 5500 speakerset.
Aansluiting gaat over de Digitale uitgang van de soundkaart, en dan met een verloopplug (digital out naar Coax verloop plugje wat bij de soundkaart zat).

De decoder staat op Input : Coaxial, en Mode : Dolby Pro Logic

Maar als ik nu een luidsprekertest doe, dan krijg ik alleen bij Linksvoor, en Rechtsvoor een geluid uit de luidsprekers. De speakerinstellingen in windows staan op 5.1. En in de Creative software ook. Maar dat maakt alles geen verschil uit :S. Of ik nu 2.1 of 7.1 pak, ik krijg enkel de 2 speakers te horen bij de test. Als ik mode: Stereo pak, heb ik nog altijd dezelfde problemen, en dan klinkt het geluid fletser, dus vandaar dat ik hem het liefste op Dobly Pro Logic zet (Dolby Digital kan ik niet selecteren)

Doe ik een losse speakertest (hardwarematig) dan komen wel fatsoenlijk alle speakers aan bod. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen? Alle instellingen zijn naar mijn weten in orde.... |:(

Het betreft Windows XP Pro, met SP1 en alle updates, en dan de eerdergenoemde hardware.

Thanx bij voorbaat!

[ Voor 10% gewijzigd door F-Tim op 23-04-2004 19:29 ]

Wanna play?

Verwijderd

Je kan via je Creative AudioHQ instellen dat je SPDIF gebruikt voor surround. Wanneer je dit op een andere stand zet, wordt surround naar de analoge uitgangen gestuurd, maar niet naar de digitale. Ik had hetzelfde probleem maar dan met m'n versterker

• F-Tim
AudioHQ -> Device Controls -> Decoder ->SPDIF Passthrough(Dolby Digital/Dolby DTS Uitvoer) staat reeds geselecteerd. Maar toch alvast tnx

Wanna play?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Over je spdif kun je alleen een gecodeerd signaal sturen (dts, dolby digital 5.1 etc.), of een pcm (=ongecodeerd) stereosignaal.

Dus als je bijvoorbeeld een game wilt spelen in surround, kan dat dus niet over je spdif, dat kan namelijk alleen in stereo, en pc-games ondersteunen over het algemeen geen dts oid.

Als je bijvoorbeeld een dvd afspeelt op je pc heb je bijvoorbeeld wel weer 5.1 omdat die dd5.1 en/of dts bevat.

www.nintendocasemods.com

• F-Tim
Ja, maar dat werkt dus bij mij niet ;)

Ik kan altijd alleen maar Stero of Dolby Pro Logic selecteren. Als ik een dvd kijk, kan ik geen Dolby Digital kiezen, en ook tijdens de speakertest werkt dat niet.

Wat me wel opviel.... bij de speakerset stond bij het verloopplugje dat het een 4-geleider moest zijn. Maar ik heb een 2-geleider (zeg maar een mono-jack plugje) Naar een Coax plug. Maar de coax is ook maar 2 geleiderig :? Dus op zich zou dat nix moeten uitmaken.

Wanna play?