Toon posts:

Upload snelheid klopt bij mij niet maar bij KPN wel

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ADSL via wanadoo, ik heb een multipc modem erbij gekregen.
nu is mijn upload 320kbit p/s volgens KPN maar in mijn router geeft hij maar 224 kbit aan en af en toe 128.. (op speedtest haal ik dus ongeveer 20kiloBYTE p/s i.p.v plus minus 40 kiloBYTE) Download snelheid staat goed.. 1024kb en die veranderd nooit blijft dus altijd hetzelfde.

nu heb ik dus Wanadoo gebeld en zij hebben een call ingelegd bij KPN, ik werd dus terug gebeld door KPN en diegene die mij zogenaamd ging helpen was naar mijn idee echt onervaren! hij zegt dat het aan mijn kabel ligt.. hij vroeg namelijk of ik een platte telefoonkabel gebruik of CAT5.. (ik gebruik dus een platte kabel tussen mijn aansluiten naar de splitter) als ik nou een supersnelle verbinding zou hebben dan zou ik zeggen oke het ligt aan de kabel maar dat is het echt niet.. Dus ik hevig in discussie met die onervaren KPN'er.. nu vraag ik me af of dat nou echt zo kan zijn? heeft iemand dit probleem ook gehad of weet hoe ik dat kan oplossen?

ik vroeg namelijk ook aan die onervaren KPN'er of het misschien aan mijn configuratie van mijn router kon liggen? daar had hij geen antwoord op, wat hij alleen kon zeggen was dat het aan mijn kabel lag.. als dat zo zou zijn dan zou mijn download snelheid ook steeds wijzigen of minder zijn.. maar ik heb echt een prefecte downloadsnelheid..

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ok, ik hoop voor je dat je probleem snel opgelost wordt, maar ga er in geen geval vanuit dat je met 320 kbit/s een upload van 40 KB/s kan halen. Dat is onmogelijk, je moet rekenen op zo'n 35 KB/s, wat natuurlijk nog steeds veel meer is dan die 20 KB/s

het lijkt mij sterk dat het door je router komt. Tenzij er een soort netlimiter ingebouwd is, maar dat lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk!

[ Voor 24% gewijzigd door Hann1BaL op 23-04-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, daarom zette ik ook plus minus neer...

maar ik baal er wel van, want je betaald natuurlijk voor 320 kb upload..

trouwens de multi PC modem is een Speedtouch 510 met een 4 poorts switch

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 19:02 ]

Verwijderd

dat modem heb ik ook,
kep der helemaal geen problemen mee.
ik heb bij xs4all het lite abbo (1024/320)
en mijn speedtest is:
down: ca 108 kb/sec
up: 32 kb/sec
connection: 1100 ongeveer
ping: ca 15 ms

Dus blijkt me niet aan je modem liggen :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 19:01:
ja klopt, daarom zette ik ook plus minus neer...

maar ik baal er wel van, want je betaald natuurlijk voor 320 kb upload..

trouwens de multi PC modem is een Speedtouch 510 met een 4 poorts switch
Ik heb met me Speedtouch Home gehad dat de één op andere dag me internet extreem traag werd.
Ik dacht dat het aan Hccnet (welke toen met capiciteitsproblemen bezig waren) lag. Totdat ik het modem (welke in router stand staat) even van het stroom af haalde en het er weer op deed.
Van de 2KB upload die ik toen had kon ik nu al helemaal geen kontakt meer leggen met de kpn centrale voor de line sync.
De hele kabel na gemeten (per ader zelfs) geen fouten.
Even een klein ander kabeltje tussen modem en splitter WEL line sync.
Toen bleek dus dat het aan de kabel lag, waaraan helemaal niets aan gedaan was en al bijna een jaar zo gelegen had.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb net een test uitgevoerd op speedtest.nl

download gemiddeld 107kbyte
upload gemiddeld 13 kbyte (nu geeft de router 128 kbit aan :r )
connection 421.. :r

Verwijderd

Topicstarter
KLAASBRAM!!!!!!!!!!!

jij hebt gelijk!! gelijk een andere kabel ertussen gelegd!! en ik heb nu 320 kbit upload!!!!!

SLOT!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, dan had die onervaren KPN'er toch gelijk.... maar die kwam al langer op GoT. :)

ARME AOW’er

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Waarom denk je dat je download snelheid ook zou variëren als het aan je kabel zou liggen? De A van ADSL staat voor asymmetric weet je nog ;). Dat hoeft dus helemaal niet. Ik zou ook zeggen dat het aan je kabel of de afstand tot de centrale ligt, en dat je modem / router met een lagere snelheid corrigeert voor de ruis :)

edit:

Ah het is opgelost :P Conclusie : Dat de kpn'er onervaren is betekent nog niet dat hij niet in zijn computer de symptomen kan opzoeken en de oplossing geven ;)

[ Voor 24% gewijzigd door eamelink op 23-04-2004 19:18 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

lama

[ Voor 100% gewijzigd door Guardian Angel op 23-04-2004 19:19 ]

ARME AOW’er

• The-Source
eamelink schreef op 23 april 2004 @ 19:16:
Waarom denk je dat je download snelheid ook zou variëren als het aan je kabel zou liggen? De A van ADSL staat voor asymmetric weet je nog ;). Dat hoeft dus helemaal niet. Ik zou ook zeggen dat het aan je kabel of de afstand tot de centrale ligt, en dat je modem / router met een lagere snelheid corrigeert voor de ruis :)

edit:

Ah het is opgelost :P Conclusie : Dat de kpn'er onervaren is betekent nog niet dat hij niet in zijn computer de symptomen kan opzoeken en de oplossing geven ;)
Op de DSLAM krijg je toch echt wel een MAX upload toe gewezen en dat is wat het modem jouw verteld.
Heb je een slechte verbinding dan geeft hij een ander max aan jouw omdat anders de verbinding niet stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zei een slot, commentaar horen van anderen is niet nodig..

en wat ik toevallig vindt is dat enkelen eerst niks zeggen maar zodra het probleem is opgelost en diegene die de topic heeft geopend toch verkeerd zit gelijk beginnen te mopperen en proberen voorschut te zetteN!
iedereen maakt fouten en iedereen doet waarin hij of zij gelooft!

• The-Source
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 19:20:

en wat ik toevallig vindt is dat enkelen eerst niks zeggen maar zodra het probleem is opgelost en diegene die de topic heeft geopend toch verkeerd zit gelijk beginnen te mopperen en proberen voorschut te zetteN!
En GoT is er om mensen te helpen en over iets te discusieren en NIET voor schut zetten.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 19:20:

Maar maak die kpner dqan ook niet belagelijk ;)

Wie een kuil graaft voor een....

Verwijderd

Topicstarter
ik mag mijn mening uiten... en ik noem dit eerder belachelijk -->>

als er een vraag wordt gesteld wat in de GOT staat, dan wordt het met SPOED afgesloten(SLOT) maar zodra iemand om een slot vraagt is het HO MAAR!

maar het is volgens mij leuk om mensen die minder kennis hebben dan anderen om ze nog dieper in de grond te duwen!

Verwijderd

Topicstarter
en TROUWENS, die KPN'er zei tegen mij dat ik de kabel moest vervangen vanuit hoofdaansluiting naar de splitter en de oplossing is splitter naar de modem..

• The-Source
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 19:26:
ik mag mijn mening uiten... en ik noem dit eerder belachelijk -->>

als er een vraag wordt gesteld wat in de GOT staat, dan wordt het met SPOED afgesloten(SLOT) maar zodra iemand om een slot vraagt is het HO MAAR!

maar het is volgens mij leuk om mensen die minder kennis hebben dan anderen om ze nog dieper in de grond te duwen!
Heb al een paar minuten geleden een Topic Report gestuurd dus is nog ff wachten.
Mensen die dat soort reply's plaatsen worden (als een modje het TE vind worden) er gerust wel op gewezen.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet waar jij mee bezig bent.. maar jij bent diegene die mij geholpen heeft.. ik ben jou dankbaar.. maar jij zet je ook tegen mijn in.. STRANGE!

maar goed..

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12

BoAC

Memento mori

Waarom een slotje?
Wanneer een ander hetzelfde probleem heeft als de TS kan die hier ook in reageren en anders 'zakt' het topic vanzelf wel naar beneden ;)

• The-Source
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 19:42:
ik weet niet waar jij mee bezig bent.. maar jij bent diegene die mij geholpen heeft.. ik ben jou dankbaar.. maar jij zet je ook tegen mijn in.. STRANGE!

maar goed..
Dan snap je mijn reply's niet goed (of ik zet ze onduidelijk neer ;) )
Ik zeg dus dat de mensen die van die KPN reply's neer zetten, als ze het te erg maken, echt wel door een modje er op gewezen worden.
Ik zeg helemaal niets over het kpn verhaal, zeg ook niet dat je iets verkeerd deed.
edit:
Topic Report heb ik gedaan om een modje te vragen het topic op slot te doen omdat je dat zelf in dit topic al aan gaf.
TR is niet altijd slecht bedoelt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door The-Source op 23-04-2004 20:07 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:04

Korakal

Up up up!

Zeg, doe eens gezellig tegen mekaar... :/

Audi-RS4: als je probleem is opgelost hoef je niet te vragen naar een 'slotje', topics blijven gewoon open. Mochten er mensen (of jijzelf) in de toekomst met hetzelfde probleem zijn, toevoegingen, etc, dan kan dat gewoon worden toegevoegd.

Maarja, aangezien ik de 'discussiewaarde' van dit topic wel een beetje verziekt vind, gaat 'ie alsnog op slot. Maar dan ook alleen om laatstgenoemde reden!

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor het beleid hierover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.