Toon posts:

amd 2400+ of celeron 2,4 ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb een vraagje ... ik ben nu mijn pc aan het upgraden maar ben nog niet over een ding uit wat zal ik doen ? een amd athlon xp 2400+ ( clock 2,0 ghz ) of de celeron (clock 2,4 ghz )

en welke mobo zouden jullie me der dan bij kunnen adviseren?? liefts onder 100 euro

ik wil der voornaamelijk spellen op spellen in natuurlijk een hoge resolutie ( ja ja ik weet het hangt ook van de grafische kaart af maar die heb ik dus al ;) )

en dan nog 1 ding: maakt het nu echt veel uit als je nu ddr 2700(333 mhz ) hebt of ddr 3200(400 mhz) die 67 mhz lijkt me namelijk ook niet alles :|

alvast bedankt !

Verwijderd

2400+ bencht de celeror er vierkant uit kon je zelf ook goed vinden!
Geheugen snelheid heeft te maken met de hoogte van de fsb (front side bus) en dat is bij een 2400+ 133mhz. :) ofwel ddr266. Als je niet wilt overklokken kan je PC2100/2700/3200 etc. allemaal gebruiken, maar als je nog snel wilt updaten naar een iets snellere processor kan je toch het beste pc3200 nemen (scheeld ook niks in prijs :) )

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 18:37 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

wat zijn de overige specs....

volgens mij past dit beter in:
"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7

zoals in je vorige topic ook al werd aangegeven

[ Voor 72% gewijzigd door Paulus0013 op 23-04-2004 18:38 ]

Verwijderd

Hoi,

Absoluut voor de Athlon gaan, deze is op alle fronten veeeeeeeeel sneller dan die uitgemolken intel processor.
Ver der moet je er nog een Nforce 2 bordje bijnemen, en wat geheugen betreft, jij hebt in principe aan pc266 al voldoende, want de fsb van die athlon is 133.
Als je wil overklokken, kan sneller geheugen nuttig wezen, maar anders heeft het geen enkel nut.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 21:41
Als je spellen wil spelen moet je zeker een Athlon XP hebben, die ownt de Celly eigenlijk op alle fronten behalve clock :+

In dat geval zal pc 2700 ook wel snel genoeg zijn, met geheugen dat sneller is dan je FSB schiet je bijna niks op, maar over het algemeen maakt het ook niet zoveel uit in prijs dus dan kun je ivm upgrades ook wel pc 3200 nemen ;)

offtopic:
Pssst, eigenlijk is het de bedoeling da je dit soort dingen zelf uitzoekt, dat soort dingen hier vragen wordt opzich niet op prijs gesteld

edit:
sommige mensen zijn sneller B)

[edit2]@ LyPo, je heb zelf ook nog een paar faq's te lezen zeg :X schrijfstijl, groeten, searchverwijzing...[/]

[ Voor 15% gewijzigd door cryforhelp op 23-04-2004 18:43 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

is eigenlijk een searchtopic, maar ga zeker voor de 2400+ icm een nforce 2 moederboard (abit nf7-s bijvoorbeeld, heb je alles onboard wat je maar wenst).

Ik zou gewoon pc3200 kopen, maar let op of jouw merk geschikt is voor je te kopen moederboard (zie website fabrikant). Alle 2400+ procs zijn als het goed is multiplier unlocked, zodat je zonder over te klokken (nouja, iig niet over de 2400+ snelheid) een 200 fsb kun doen ipv 133. Stel je multiplier in op de waarde die je krijgt door je snelheid van je proc te delen door 200. Dan draai je die celeron er helemaal uit. En zoveel meer kost dat geheugen nou ook weer niet. (paar euro)

[ Voor 19% gewijzigd door zandpaddo op 23-04-2004 18:42 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22

LyP0

it is I , you worst nightmare

je kunt ook zelf een beetje moeite doen met zoeke he , daarom heet het gathering of TWEAKERS . dit had je zo kunnen vinden . en om je vraag te beatwoorden , ik ben eigenlijk een trouwe intel fan maar ik zou dus zeker weten gaan voor die amd . veel beter . die amd kan concureren met een volwaardige p4 2.4 en de celeron is een stuk minder dan volwaardige p4 . zeker die amd , en ik zou dus ook voor een nforce bordje gaan van asus , die zou zeer goed presteren . mja succes ltrs
groete LyP0 _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik sommige mensen aan het ergeren heb gemaakt ;)

mijn keus is bepaald :P ... ik ga voor de amd dus :)

maarre heeft de nforce2 chipset ook negative kanten?? en is het beter/slechter dan de via chipset?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 18:43:
sorry dat ik sommige mensen aan het ergeren heb gemaakt ;)

mijn keus is bepaald :P ... ik ga voor de amd dus :)

maarre heeft de nforce2 chipset ook negative kanten?? en is het beter/slechter dan de via chipset?
www.google.nl
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Succes :) . Nforce2 zijn geen nadelen en de tegenspeler is de kt600: [rml][ Ervaringen] VIA KT600 based moederborden[/rml]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ibl, je leert niet snel van het commentaar, dit is ook te vinden.
Maar nforce2 wordt als beter gezien dan de via chipset, daarom ik veel gevallen ook iets duurder, maar dat scheelt niet veel.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Je kunt het beste icm nforce2 je geheugen in dual channel opstelling zetten, dat wil zeggen 2 x 256 mb ipv 512 mb.

[ Voor 26% gewijzigd door Elektronicanet op 23-04-2004 18:50 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen!! sorry dat ik niet eerst gezocht had maar zal ik voortaaan doen ;)

errug bedankt!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 18:52:
bedankt iedereen!! sorry dat ik niet eerst gezocht had maar zal ik voortaaan doen ;)

errug bedankt!
je had ook ff kunnen lezen in je vorige topic ;)
stond duidelijk dat je met deze vraag ergens anders moest zijn

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Elektronicanet schreef op 23 april 2004 @ 18:48:
Je kunt het beste icm nforce2 je geheugen in dual channel opstelling zetten, dat wil zeggen 2 x 256 mb ipv 512 mb.
niet alle nforce mamaplanken ondersteunen ook daadwerkelijk dual channel. Dan moet je al een duurder plankje nemen en ik denk dat de TS daar niet zoveel zin in heeft.

Dan is er nog wat, dual channel klinkt altijd erg gezellig en fantastisch, maar het snelheidsverschil is niet zo groot, zeker niet met de Athlons en de nforce2 planken.

Dus daar hoeft de TS niet al te veel op te letten.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Waarom koop je geen AMD athlon 2500+ die is slecht €4,- duurder en heeft een FSB van 166 waardoor je ook veel meer hebt aan dat PC2700 geheugen.
Ook wel handig is dat de Barton 512KB cache heeft wat ook nog een
snelheidboost(je) geeft.

Je moet het zelf weten maar koop iig niet die c(m)elly want die wordt vierkant geowned door de AMD

Verwijderd

Ik zou ook een Barton aanraden. Je FSB ligt hoger en daardoor ook de geheugensnelheid wat dus ook weer inhoud iets meer geheugenbandbreedte :) . Als je echt wilt OC'en dan zul je het beste een mobile kunnen kopen en/of anders een gewone te modden naar een mobile zodat de MP niet meer gelockt is.

Zo te zien moet je alleen nog wel wat dingen leren dus zou ik als ik jou was niet direct beginnen met te OC'en. :) Maar doe jezelf een plezier en koop een Barton.

Volgens mij hebben we je nu genoeg geholpen en kun je zelf een goede keuze maken. En anders zou je nog wat kunnen neuzen in reviews etc.

Verwijderd

Die dubbele cache heeft nog wel meer resultaten dan alleen de mogelijkheid de interne klok omlaag te brengen. Uit veel benches blijkt dat een 2500+ Barton ook procentueel veel sneller is dan een 2400+ omdat bepaalde applicaties, met name spellen, vaak meer leunen op cache dan op interne klok (op welk vlak de 2400+ en 2500+ elkaar overigens ook maar 166 MHz ontlopen).

Je kunt inderdaad veel beter voor een 2500+ icm. een PC2700-chipset en geheugen gaan, het kost je bijna niets extra. De huidige Celeron is gewoon vreselijk, in ieder geval. Wat was laatst ook alweer die bench waaruit bleek dat zelfs een Duron 1600 op alle vlakken een Celeron 2.6 er keihard uittrok?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Volgende keer eerst zelf even zoeken, er is informatie genoeg te vinden over deze cpu's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.