Recoveren novell file system

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Beste forum vrienden. Door een idiote actie van mezelf heb ik een 9.1GB SCSI disk gewist waar novell 5.1 op draaide. Ik moet echter nog een paar files van deze schijf afhalen die erg belangrijk zijn. Nu heb ik de partities al weggegooid en er een NTFS partitie van gemaakt. Ik wilde het namelijk als windows 2000 server gaan inrichten. Ik heb verder geen data op de schijf geschreven.

Ik kan echter via partition magic 8 en ontrack easy data recovery niets terugzetten. Ook in de hlp van deze programma's is niet terug te vinden over het herstellen van novell volumes. Met speuren via google kwam ik ook op niet veel uit.
Heb ik nog enige kans om deze schijf te herstellen en zo ja waarmee ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gokje dat dat jou (en goedkoop ;)) niet gaat lukken, er staat immers al een ander filesystem op.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt met een NetWare toolkit waarvan ik de naam even niet weet onder Linux een Netware filesystem mounten en op die manier de data recoveren. Heb ik ooit voor een klant mogen doen (jaar of 3-4 geleden).

edit: niet goed gelezen...je hebt al andere partitie gemaakt...toch kan je wss nog wel een deel van de data terughalen, is net als voor FAT en NTFS een tool voor. Anders wordt het handmatig in een dump van de disk spitten.

edit: wellicht een mogelijkheid om weer een netware volume aan te maken, deze niet verder te formatten, zodat het een volume met kapotte index lijkt, deze kan je wat makkelijker recoveren gok ik zo.

[ Voor 55% gewijzigd door MissingDog op 23-04-2004 18:34 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Tsja ik wist de precieze groottes niet meer van de netware volumes. Uiteindelijk heb ik de files die ik zocht gevonden op een backup dus is recoveren niet meer nodig :)

bedankt voor het meedenken ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.