ISDN software matig delen in een netwerk van 2 pc's..

Pagina: 1
Acties:

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10-2025

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
[B]Hoe deel ik Internet ?[/B]

-Ik kan in de Faq hierboven niks vinden over het softwarematig delen van ISDN in een netwerk...
Of kan ik daarvoor het zelfde als bij een gewoon modem gebruiken?

Ik heb 2 computers die met elkaar zijn verbonden via een netwerkje en beide pc's draaien op Windows XP. Op de hoofdcomputer zit idsn en dat werkt perfect, maar nu wil ik via de computer boven ook kunnen internetten.

-Is het dan ook nog mogelijk om tegelijk te internetten of kan er maar één tegelijk?

-Ik kan niks vinden via de zoekfunctie en dat wat ik vind, dat wijst uit naar het programma "Winroute" Kan ik daar alles mee doen en heb ik verder niets nodig?

Welke topic moet ik nu gebruiken?

Alvast bedankt!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Is een ISDN modem geen modem dan!? 8)7

Je kan dus gewoon de FAQ volgen :)

• kevinos

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
SSH schreef op 23 april 2004 @ 18:18:

Je kan dus gewoon de FAQ volgen :)
OK dankje nog een vraagje

Welke stap moet ik precies volgen :S ??

Verwijderd

kevinos schreef op 23 april 2004 @ 21:16:
[...]

OK dankje nog een vraagje

Welke stap moet ik precies volgen :S ??
Hoe deel ik Internet ?
SSH schreef op 23 april 2004 @ 18:18:
/me gaat ff mierenneuken: NEE. een modem is een modulator/demodulator.
bij ISDN komt er geen analoog signaal aan te pas, die dingen heten dan ook geen modem maar adapter :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 21:59 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap het ook niet helemaal :?
Wil je de ISDN modem/adapter (:P) delen, zodat je op een andere PC een virtueel modem hebt, of wil je gewoon die ene PC laten inbellen, om zo je LAN van inet te voorzien ?

In het laatste geval kun je uiteraard elk ander inetdeel manual volgen. Of het nou een analoog modem of ISDN is, maakt dan natuurlijk geen kont uit.

Tijd voor een nieuwe sig..

• kevinos

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
Ik wil kunnen internetten op alle computers in het netwerk, via de hoofdcomputer.
Dat moet dan met een proxyserver op de hoofdcomputer.
Welke is nu beter winroute, wingate of een ander programma dat beter is?

Alvast bedankt (Y) !

[ Voor 6% gewijzigd door kevinos op 24-04-2004 10:42 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

WinRoute is okay hiervoor.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• kevinos

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
limoentje schreef op 24 april 2004 @ 10:45:
WinRoute is okay hiervoor.
Weet je toevallig een Nederlandse handleiding voor Winroute om deze werkend te krijgen onder Windows XP?

Alvast bedankt!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, je hebt zelf al de FAQ gelezen zeg je, met een beetje eigen innitiatief moet het toch wel mogelijk zijn om zo'n click'n mick programmetje te installeren :?
Zoals al eerder gezegd, het feit dat je ISDN hebt , is totaal niet terzake in deze.

• kevinos

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
Koffie schreef op 24 april 2004 @ 19:51:
Kom op zeg, je hebt zelf al de FAQ gelezen zeg je, met een beetje eigen innitiatief moet het toch wel mogelijk zijn om zo'n click'n mick programmetje te installeren :?
Zoals al eerder gezegd, het feit dat je ISDN hebt , is totaal niet terzake in deze.
Dat valt nog aardig tegen...
Winroute staat nu op beide pc's, maar hoe in godsnaam kan kan ik nu internetten via de computer die beneden staat :( ?

Ik kom er niet uit en het werkt nog steeds niet...

Verwijderd

kevinos schreef op 25 april 2004 @ 16:58:
Winroute staat nu op beide pc's...
Eh... op beide PC's zeg je? :? WinRoute hoeft alleen maar op de PC met de ISDN kaart geïnstalleerd worden. Er zit geloof ik ook een handleiding bij WinRoute.

Verwijderd

Ik heb dat topic ook gelezen over internet delen en ik denk dat er toch nog iets fout is in mijn instellingen, vanaf beide pc's kan ik bestanden bekijken van de andere pc, ik heb die verbindingsbrug gedaan, nu als ik via de non-internet pc explorer opent zie ik op de internet-pc wel dat de verbinding tot stand wordt gebracht, alleen ik krijg op die non-internet pc toch gewoon page not found, het lijkt erop dat ik wel opdrachten kan verzenden van die non-internet naar die internet-pc, maar dat hij niets kan ontvangen.

Verwijderd

Misschien handig om te vertellen dat beide pc's op XP home edition draaien, en de internet-pc heeft nog geen XP updates gehad

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heeft dit met de originele vraag te maken :?

Verwijderd

Gaat toch over internet delen? mijn prob gaat ook over internet delen, en om er nou een nieuw topic van te maken wil het wel doen hoor maar dacht zo kan het ook

• kevinos

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
In heb wintoure binnen gehaald.

Maar nu is dit Winroute Firewall moet dat daarmee of heb ik heb verkeerder prog.?

Verwijderd

Ja, het is er niet duidelijker op geworden met die 'FireWall' toevoeging maar het is wel het juiste programma.

edit: Als ik zo de prijzen van WinRoute zit te bekijken vraag ik me af of je niet beter een hardware ISDN router kunt kopen of Internet Connection Sharing (gratis!) kunt gaan gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 21:37 ]

• bunk
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik deel ook het internet met Internet Connection Sharing met 2 pc's via een ISDN lijntje. Dit werkt allemaal prima.

Nu staat er echter 1 pc boven en 1 beneden, en als ik de verbinding wil verbreken zal ik naar beneden moeten lopen, en das een heel werk ;) Maar zou dit ook niet software matig kunnen gebeuren?!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

bunk schreef op 02 juli 2004 @ 13:42:
Ik deel ook het internet met Internet Connection Sharing met 2 pc's via een ISDN lijntje. Dit werkt allemaal prima.

Nu staat er echter 1 pc boven en 1 beneden, en als ik de verbinding wil verbreken zal ik naar beneden moeten lopen, en das een heel werk ;) Maar zou dit ook niet software matig kunnen gebeuren?!
Je kan bij ics toch ervoor kiezen dat "andere gebruiker kan de connectie verbreken" of iets dergelijks. Dit staat dus op de host computer

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• bunk
  • Laatst online: 01-07-2025
Turkish schreef op 02 juli 2004 @ 13:44:
[...]

Je kan bij ics toch ervoor kiezen dat "andere gebruiker kan de connectie verbreken" of iets dergelijks. Dit staat dus op de host computer
Ik draai Win2K SP4 op de server. Hier kan ik echter alleen maar kiezen voor "internet delen voor deze verbinding" oid, en "bellen op verzoek inschakelen". Meer opties heb ik niet kunnen vinden. :(
Pagina: 1