Toon posts:

[jscript] window resizen afhankelijk van indhoud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik probeer in javascript een dialoog te maken. Ik zou de dialoogfuncties van javascript zelf kunnen gebruiken, maar ik heb er graag wat meer op.

Het openen van de window is geen probleem. Ik krijg mooi een pop-up met daarin de vraag.

Nu weet ik van te voren nooit precies wat er in die vraag gesteld wordt en zou ik graag de groote van het venster aanpassen aan de inhoud ervan.

Haal ik nu van innerWidth op, dan krijg ik de breedte van het schermpje, maar of de inhoud daarin past of niet, dat doet er niet toe. Ik moet dus eigenlijk iets hebben om de minimaal benodigde breedte van de data te verkrijgen...

Suggesties?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Zet je data in een div en vraag de offsetwidth op, dan heb je de benodigde breedte van de data.
Daarna met window.resizeTo() het scherm aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

Ik heb het nu zo ver dat de hoogte goed ingesteld wordt, de breedte is echter gewoon de breedte van het venster.

De code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function resize() {
 var ref = document.getElementsByName('popdiv');
 if (ref.length>0) {
  for (var c=0; c<ref.length; c++) {
   var width = ref.item(c).offsetWidth;
   var height = ref.item(c).offsetHeight;
   window.resizeTo(width+1,height+1); 
  } //for
 } //if
}

Verwijderd

In Mozilla heb je ook nog zoiets als window.sizeToContent(), maar jij wil het natuurlijk ook in IE werkend hebben?

Verwijderd

Topicstarter
nou eigenlijk is mozilla wel belangrijker, maar zou mooi zijn als het overal werkt.

Alles wat ik nu gebruik werkt nog overal het zelfde