Toon posts:

Aankoop van wireless netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Thuis heb ik een AMD64 met een Asus K8V Deluxe moederbord. Op dit moederbord is een slot voorzien waar je dit kan inpluggen:

http://usa.asus.com/produ...rview.html?kp=motherboard

Nu is mijn vraag: Welke kaarten moet ik in mijn andere pc's steken? Moeten de specificaties zoals snelheid en dergelijke precies hetzelfde zijn zoals de link bovenaan?

Kan ik deze netwerkkaart gebruiken?
Asus WL-130b pci 11 Mbps

Ik vermoed dat de radiogolven geen probleem zullen ondervinden met een houten vloer en eventueel een stenen muur daartussen. Niet?

Mensen met ervaringen of opmerkingen, graag jullie tips!

Jesse

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, die PCI kaart gaat altijd wel passen, alleen in zo'n "wit" slot op je moederbord.
Wil je dat "speciale" slot gebruiken dan moet je dat product kopen waar je naartoe linkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, was even onduidelijk.
Dus die speciale met die antenne in hoofdpc, die pci in een andere pc.

Zal het anders lukken?

Verwijderd

Based on the IEEE 802.11b wireless standard, the WiFi-b™ add-on card provides wireless data transfer at 11Mbps and is fully compatible with other IEEE 802.11b devices.
Van die site van je.

Wat betreft het huis; een vloer/plafond is nooit alleen hout. Daar zit (hopelijk) gewoon staal/beton tussen. En dat beton alsmede stalen constructies spelen een rol in je bereik.

En een eensteensmuurtje zal niet zo gek veel demping opleveren.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 17:21:
En een eensteensmuurtje zal niet zo gek veel demping opleveren.
Wel voor een E-tech wifi kaartje (:r) ;)

Koop dus in ieder geval iets redelijks als je door muren heen moet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 17:21:
Wat betreft het huis; een vloer/plafond is nooit alleen hout. Daar zit (hopelijk) gewoon staal/beton tussen. En dat beton alsmede stalen constructies spelen een rol in je bereik.
ooit van oude huizen gehoord :P

offtopic:
waar ben je @ #netwerken? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Nee, is gewoon een houten vloer en een stenen muur, ik woon in een oud huis in Brugge.
Maakt het verschil uit qua snelheid tussen die ASUS WiFi-b™ add-on card en als ik een 54 mbit kaart zou kopen? Slaat die IEEE 802.11b op een 11 mbit snelheid?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 17:25:
Nee, is gewoon een houten vloer en een stenen muur, ik woon in een oud huis in Brugge.
Maakt het verschil uit qua snelheid tussen die ASUS WiFi-b™ add-on card en als ik een 54 mbit kaart zou kopen? Slaat die IEEE 802.11b op een 11 mbit snelheid?
die b geeft aan dat het max 11mbit kan ja :)
als er een g stond dan zou die ook 54mbit moeten kunnen halen :P
maar dat had je uiteraard nergens kunnen vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 23-04-2004 17:27 ]

Verwijderd

Erkens schreef op 23 april 2004 @ 17:25:
ooit van oude huizen gehoord :P
Mja ok :P Maar er zijn echt heel weinig huizen zonder staal/beton in vloeren.

802.11 is de IEEE-aanduiding van WiFi in het algemeen, 802.11b is de 2,4GHz 11Mbit-variant. 802.11g is bijvoorbeeld weer de 2,4GHz 54Mbit-variant, maar die zal niet compatible zijn met dat AP.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17
Neem de Senao 3054PCIA, deze is 100mW op 802.11B :P (oftewel heel sterk zendvermogen dus meer kans op een beter bereik)

Neem als access point de Senao 2611CB3+D, ook 100mW
Pagina: 1