Wav bestand beschadigd

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Ik heb een tijdje geleden iets opgenomen van de radio (mbv een FM tuner in mijn TV kaart) van zo'n 4 uur. Dat kon alleen op worden geslagen in *.wav formaat. Nadat het opnemen klaar was wou ik het afspelen maar winamp gaf de melding dat het bestand beschadigd was. Ik dacht bij mijzelf dat dat wel eens kon gebeuren dus ik heb het bestand weggegooid. Nu heb ik gister weer wat van radio opgenomen en ook daarbij zegt winamp weer dat het bestand beschadigd is :? . Het opmerkelijke is ook dat als ik iets opneem van zeer korte duur dan spelen alle programma's het probleemloos af (van zo'n 5 min bijvoorbeeld). Ik heb al op Got gezocht en er was toen ook iemand ander die hetzelfde probleem had maar dat is niet opgelost.

Dingen die ik heb geprobeert:

GoT search: Corrupted file repairen mogelijk?
Google
Openen met Winamp 5.03a
Openen met Adobe Audition
Openen met BSPlayer
Openen met verschillende mp3 encoders: CDex ...
Repareren met WAV Saver
Converteren naar mp3 met dBpowerAMP Music converter

Gegevens:

TV kaart: Tevion MD 7134 (met Philips 7134 Chipset)
Bestands grootte: 2.289.508 kB
Opgenomen met: FLY 2000 TV 2.36 (laatste)

[ Voor 17% gewijzigd door Possstema op 24-04-2004 09:20 ]

Verwijderd

probeer het eens te openen met iets anders dan winamp. Bijv. wmp

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mischien is de max filelengte van je OS overschreden en heeft de rekorder het wav-je niet goed op kunnen slaan?

You don't need eyes to see, you need vision

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Ik heb het probleem gevonden. Het programma waarmee ik opneem van de radio (FLY 2000 TV 2.36) slaat het wav bestand zonder header op als het groot is :? (geen flauw idee waar de limiet is). Het enigste programma waarmee ik het kon afspelen was Foobar. Na ontiegelijk veel zoeken heb ik een programma gevonden wat het bestand kon lezen zonder header en daarna goed opslaan : Goldwave.
Ik moet nu dus elke keer als ik iets heb opgenomen het eerst laden in goldwave en opnieuw opslaan want dan maakt goldwave er wel een (correcte) header bij.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Zou Sonic Foundry (Sony) Soundforge er ook niet wat mee kunnen?

...'t is maar een idee :?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]