Linux proxy traag?

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb wat liggen experimenteren met een proxy onder Linux. Ik gebruik Redhat 7.0 en Squid als proxy. Nu heb ik een gek probleem; De PCs op het interne netwerk kunnen welliswaar surfen via de proxyserver maar het gaat onnoemelijk traag. Het duurt soms een minuut of zo eer de pagina verschijnt. En dit terwijl er slechts 1 gebruiker tracht te surfen. Als ik effe Netscape launch op de Proxy zelf (en dus niet via de proxy surf) dan vliegt het.

Iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Kettrick

Rantmeister!

zet de machine die je de proxy wil laten gebruiken in de /etc/hosts file,

dan gaat het denk ik wel sneller..

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
En ben je niet vergeten om op de proxy server in de resolv.conf ook even 127.0.0.1 te zetten, dit helpt ook.

Verwijderd

Wij hebben hier op het werk namelijk een aantal proxy's getest en de linux proxy squid was het snelst, Netscape en MS Proxy achter zich latend *D

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Tja een proxy opzetten doe je ook niet ff 1 2 3:)
Performance winst in squid kan je behalen door cache_mem te verhogen..
apparte cache_dir's maken (en je cache dir's async te zetten.(wel moet je squid hier soms voor hercompileren)
je kan een cache_dns programma aan zetten voor squid..help soms niet altijd je kan nog veel meer tweaken zoals een replacement_policy en verder moet je dns van die bak goed ingesteld zijn..
/etc/resolv.conf moet of direct naar een goede nameserver gezet zijn of naar 127.0.0.1 mocht je zelf een nameserver draaien..(die moet dan ook goed ingesteld staan!) owja eventueel kan je je dns server ook in de config file van squid aangeven....tja je zet het ook niet zomaar ff neer:)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Waarom gebruiken jullie een proxyserver in plaats van ip-masquerading. Een gateway is toch beter dan een stomme proxyserver.

Verwijderd

Een gateway is toch beter dan een stomme proxyserver.
Zijn twee _totaal_ verschilende dingen, dus beter/niet beter is niet relevant.
Je kunt hooguit bepaalde functies van de twee technieken vergelijken die naar een zelfde oplossing leiden, en het beter/niet beter verhaal is dan geheel afhankelijk van de omgeving waarin je hem implementeerd.
Ik denk dat je je nog eens moet verdiepen in de functie van deze twee jongens ;).

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi weer... Ik heb het probleem opgelost. Bleek dat ik Squid toch goed geconfigureerd had, maar er was iets mis met de DNS server op het netwerk. Dat is nu verholpen. Alvast toch bedankt voor jullie input!
Pagina: 1