Toon posts:

VBA: Query: Too few parameters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij deze Query een foutmelding:

Too few Parameters, expected 2

Query:

'zoek het aantal uitval
Dim Rs As DAO.Recordset
Dim SQL As String

SQL = "SELECT Fouten.Eindmoment " & _
"FROM (Foutteksten INNER JOIN Foutoorzaak ON Foutteksten.[Fouttekst- id] = Foutoorzaak.[Fouttekst-no]) INNER JOIN Fouten
ON Foutoorzaak.[Foutoorzaak-id] = Fouten.[Foutoorzaak-no] " & _
"WHERE (((Fouten.Eindmoment)>=[Forms]![Hoofd]!SubMenu]!
[Beginmoment] And (Fouten.Eindmoment)<=[Forms]![Hoofd]![SubMenu]!
[Eindmoment]) AND ((Foutteksten.Fouttekstcode)='110'));"

Set Rs = CurrentDb().OpenRecordset(SQL, dbOpenDynaset)

Kan iemand hulp bieden, het schijnt volgens Access.Web dat het aan de benaming van de fields op de forms ligt. Die tip heb ik toegepast volgens dat voorbeeld maar dan krijg ik een object required foutmelding, dus terug naar af :'(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Ben je wel zeker dat je query juist is? Geen typo's, geen komma's teveel of te weinig, etc....

Oh, ik zie het al. :z
Je moet de inhoud van die tekstvakken gebruiken, niet de namen ervan in je query.

[ Voor 37% gewijzigd door whoami op 23-04-2004 16:25 ]

https://fgheysels.github.io/

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Dit heeft puur te maken met een verkeerde notatie, deze melding.

Haal eerst eens al die haakjes weg, die zijn niet nodig volgens mij (die maakt de o zo geweldige, sarcastisch bedoeld, query builder er zelf bij) en kijk eens wat er precies staat in de de 'SQL' string en kijk of dit klopt.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
En stap eens over naar ADO als je de mogelijkheid hebt :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Ben je wel zeker dat je query juist is? Geen typo's, geen komma's teveel of te weinig, etc....

Oh, ik zie het al.
Je moet de inhoud van die tekstvakken gebruiken, niet de namen ervan in je query.
Ik ben al aan de slag gegaan met komma's, hakjes etc. maar dit helpt niet.

Wat bedoel je precies met je laatste regel, kun je een voorbeeldje noemen?

Verwijderd

Waarom gebruik je geen "between" voor de criteria op datum?

Hoe is het met de format van de inputboxes moment?? Is dit hetzelfde als in je tabel? Zo nee, set het format/ inputmask van je textbox, of format de criteria in je SQL-statement of VBA-Code.

Als je nu voor je Set Rs =...... eens een 'debug.print SQL' of 'msgbox SQL' geeft zie je precies wat Whoami bedoelt........

Tip: #...#

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens even aan de slag gaan met jullie tips.

Even opmerken,
Het betreft een Form met een SubForm. In het subform staat het veld fouttekst. Als de fouttekst 110 is betekent dit dat het product gebeokt is als uitval.
Ik wil dus in een unbound field op het Form tellen hoevaak 110 als fouttekst voorkomt op het SubForm.

De velden Begin en Einddatum staan ook op het Form en worden puur gehanteerd als BETWEEN in het geval van een variabele periode.

Bedankt

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm het wil maar niet lukken:

-----EDIT----
Uhm ik had hier een niet werkende Query neergezet, maar dat is een verbasterde Query die niet meer werkte, deze heb ik weer werkend gekregen en ga deze nu vergelijken met de oude.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:35 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09

Maasluip

Kabbelend watertje

Domste opmerking: het 'SQL =' statement dit staat toch niet zo (op 7 regels) in je code he? Want dan mis je op 4 plaatsen een _ aan het eind van de regel.

Zet anders volgende keer [code] tags om je code heen, dat maakt het een stuk duidelijker (als je de layout niet verneukt O-) )

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Uh nee :D
dat maakt de site ervan.

Ik krijg momenteeel geen foutmelding meer, maar gewoon geen uitkomst :?
Het statement zelf mist dus het een en ander vrees ik, misschien moet ik maar eens gaan kloten met die data format.
Pagina: 1