Toon posts:

[LINUX] Constante piep in Mandrake 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: ik heb voor het eerst linux op mijn compu gezet. Gekozen voor Mandrake, was door veel mensen aanbevolen voor "beginners". Als ik mandrake opstart krijg ik tijdens het booten een hoge piep toon (over mijn speakers en deels over mijn moederbord?!?). Bij 100% cpu gebruik hoor je niks (geen piep). Op een andere topic las ik dat je de emu10k1 driver moet gebruiken in plaats van de snd-emu10k1. Bij mij geen verschil!

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen en of het misschien aan mijn drivers kan liggen.

Systeem:
Asus a7n8x-deluxe
Maxtor 6-160 SATA
AMD 2600+
tv@nywhere MSI

Tevens draai ik op een andere HD windows XP

edit:
Ik het het volgende geprobeerd, misschien kunnen jullie er meer mee (unknown lijkt mij niet goed)

$ lspcidrake -v | fgrep AUDIO
unknown : Nvidia Corporation|nForce2 APU [MULTIMEDIA_AUDIO] (vendor: 10de device:006b subv:1043 subd:0c11)
snd-intel8x0 : Nvicia Corporation|nForce2 Audio Codec Interface [MULTIMEDUA_AUDIO] (vendor: 10de device:006a subv:1043 subd:8095)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 16:26 ]

Verwijderd

Je mic staat toch wel uit he?

Verwijderd

Topicstarter
mic uitgezet, niks geen verschil!
help

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 12:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Bij mij was het zo dat de digitale uitgang standaard aan stond (met een Audigy). Bij het uitschakelen hiervan was de piep weg. Dit kan in bijv. KMix (niet in KAMix)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden