Ik heb in een pc met een netwerkkaart een kabel lopen van de (multipc)modem naar de pc. Alleen geeft de pc wel aan dat de LAN-verbinding werkt (hij is niet verbroken, geen kruisje oid) maar internet werkt niet. Hij blijft +- 2 sec op 'opsporen van proxy-instellingen' staan en dan zegt ie 'de pagina kan niet worden weergegeven'. Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Al gezocht met google en nix gevonden.
Post in je instellingen eens. Als de verbinding wel werkt ligt het waarschijnljk aan de instellingen. Post deze dus eens:
Een ping naar de router geeft antwoord?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Klinkt inderdaad als een probleem bij je router / multipc modem. Drivers geinstalleerd? Goed geconfigureerd?
Ik zit hier op een draadloze verbinding vanaf de router dus de router werkt iig... die andere pc is niet draadloos.
Wat voor instellingen zou ik bijv moeten posten??? (n00b...).
Verder heb ik gepingd op een aantal verschillende adressen die mijn draadloze laptop hier aangaf en daar kwam geen resultaat uit (ik weet nl niet op welk adres de router is ingesteld... dus vandaar de adressen die ik hier tegenkwam op me draadloze verbinding)
Wat voor instellingen zou ik bijv moeten posten??? (n00b...).
Verder heb ik gepingd op een aantal verschillende adressen die mijn draadloze laptop hier aangaf en daar kwam geen resultaat uit (ik weet nl niet op welk adres de router is ingesteld... dus vandaar de adressen die ik hier tegenkwam op me draadloze verbinding)
start --> uitvoeren
typ ipconfig /all
en post hier her resultaat tussen code-tags
typ ipconfig /all
en post hier her resultaat tussen code-tags
Adres van je router staat in de gebruiksaanwijzing, dit is ook het adres waar je de interne instellingen kan veranderen (webbased interface).
en nu leesbaar?
edit:
En welke van de twee netwerkkaarten zit je kabel in?
Als 'ie in de eerste zit krijg je geen ip van je modem, kabel brak of je dhcp gewoon uitgeschakeld?
Als 'ie in de tweede zit, staat je dhcp op je netwerkkaart uit. Zet die aan, of maak je netwerkinstellingen compleet.
Als 'ie in de eerste zit krijg je geen ip van je modem, kabel brak of je dhcp gewoon uitgeschakeld?
Als 'ie in de tweede zit, staat je dhcp op je netwerkkaart uit. Zet die aan, of maak je netwerkinstellingen compleet.
[ Voor 91% gewijzigd door ralpje op 23-04-2004 15:58 ]
Als 'ie in de eerste zit krijg je geen ip van je modem, kabel brak of je dhcp gewoon uitgeschakeld?ralpje schreef op 23 april 2004 @ 15:54:
en nu leesbaar?
edit:
Hoe doe je dat??? Hoe zet je bijv dhcp aan?? Hij zit trouwens in de eerste...
[ Voor 5% gewijzigd door robinvd op 23-04-2004 16:06 ]
In je netwerkeigenschappen 'automatisch ip-adres verkrijgen' aanzetten. Redelijk basic, trouwens.
Hij zit in de eerste zeg je? Kun je dan ook ff zo'n ipconfig geven van een pc die het wel doet?
Hij zit in de eerste zeg je? Kun je dan ook ff zo'n ipconfig geven van een pc die het wel doet?
[ Voor 38% gewijzigd door ralpje op 23-04-2004 16:09 ]
Dat is het probleem juist, 'Automatisch een IP-Adres laten toewijzen' staat al aan...
Trouwens nu me router gepingd en alles zonder dataverlies goedgegaan/...
Trouwens nu me router gepingd en alles zonder dataverlies goedgegaan/...
[ Voor 35% gewijzigd door robinvd op 23-04-2004 16:12 ]
http://www.tweakzone.nl/f/g/33GYRWvvz1.JPG
Dit is een screen van ipconfig /all van mijn laptop (draadloze verbinding) die het wel doet
Dit is een screen van ipconfig /all van mijn laptop (draadloze verbinding) die het wel doet
Dan lijkt het er op dat de kabel tussen je pc en je router niet goed is, je krijgt namelijk geen ip van je router, terwijl die wel via DHCP werkt. Kun je het testen met een andere kabel?
Een andere mogelijkheid (ik ken de router verder niet, dus weet niet of hij die optie heeft) is dat de mac-blokkering aangeschakeld is. Via de laptop dan even naar de router connecten, en het mac-adres van je desktop vrijgeven.
Een andere mogelijkheid (ik ken de router verder niet, dus weet niet of hij die optie heeft) is dat de mac-blokkering aangeschakeld is. Via de laptop dan even naar de router connecten, en het mac-adres van je desktop vrijgeven.
Mac blokkering voor gewone lan verbindingen? Ik weet dat het met bepaalde routers met bepaalde firmware wel kan (mijn linksys WRT54G kan het geloof ik ook) maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het lijkt er eerder op dat de pc gewoon geen goed ip adres krijgt.
Ik heb geen langere kabel die dat haalt dus dat ene gaat niet en connecten naar de modem werkt ook niet
dus ik heb nu de kabel van de modem->pc in me laptop gedaan en dat werkt ook niet terwijl het 2 uur geleden allemaal nog prima deed... echt heeeeel raar...
Pagina: 1