Hoi, even kort een vraagje. Ik wil op mijn pagina sommige links in een nieuw venster openen. Normaal gesproken zou ik hiervoor target="_blank" gebruiken, maar ik wil mijn pagina XHTML Strict hebben (dus aub geen opmerking in de zin van: "moet je hem maar op Transitional zetten").
Op dit moment gebruik ik de volgende oplossing hiervoor: alle links die in een nieuw venster moeten openen hebben rel="external" in hun <a> tag. Het volgende JavaScriptje zorgt ervoor dat die links in een nieuw venster openen:
Eigenlijk ben ik hier erg ontevreden over. Het liefst zou ik helemaal geen JavaScript willen gebruiken. Weet iemand hier misschien een (andere, (X)HTML-only) oplossing?
Op dit moment gebruik ik de volgende oplossing hiervoor: alle links die in een nieuw venster moeten openen hebben rel="external" in hun <a> tag. Het volgende JavaScriptje zorgt ervoor dat die links in een nieuw venster openen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function externalLinks() {
if (!document.getElementsByTagName) return;
var anchors = document.getElementsByTagName("a");
for (var i=0; i<anchors.length; i++) {
var anchor = anchors[i];
if (anchor.getAttribute("href") &&
anchor.getAttribute("rel") == "external")
anchor.target = "_blank";
}
}
window.onload = externalLinks; |
Eigenlijk ben ik hier erg ontevreden over. Het liefst zou ik helemaal geen JavaScript willen gebruiken. Weet iemand hier misschien een (andere, (X)HTML-only) oplossing?
edit:
Hmm die "_blank" is weggevallen in de topictitel. Misschien een modje in de buurt die er wat aan kan doen?
Hmm die "_blank" is weggevallen in de topictitel. Misschien een modje in de buurt die er wat aan kan doen?
[ Voor 12% gewijzigd door Niek op 23-04-2004 15:33 ]
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille