Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Denk niet dat dit in opslagmedia thuishoort want het ligt waarschijnlijk niet aan je HDD.
Probeer ff een cmos reset misschien helpt dat!
Probeer ff een cmos reset misschien helpt dat!
Heb je ook andere dingen getroubleshoot cq uitgesloten? Bijvoorbeeld nog verder terugclocken naar bijv FSB@100, memtest op geheugen loslaten, geheugentimings checken, voeding nalopen, ander geheugen/CPU/voeding proberen, etc. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooterHeb de WD caviar 80 JB en dus even de WD-tools op los gelaten, maar uit de testen komen geen errors, dus hopenlijk is hij nog in leven
Overigens hebben HDD's weinig tot geen last van OC'en, het zal eerder de IDE controller zijn. Maar het is aan jou om nog het een en ander te uitsluiten
[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 23-04-2004 15:04 ]
Verwijderd
Ja, ik denk ook eerder dat er misschien iets mis is met je IDE controllerBalusC schreef op 23 april 2004 @ 15:03:
[...]
Heb je ook andere dingen getroubleshoot cq uitgesloten? Bijvoorbeeld nog verder terugclocken naar bijv FSB@100, memtest op geheugen loslaten, geheugentimings checken, voeding nalopen, ander geheugen/CPU/voeding proberen, etc. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Overigens hebben HDD's weinig tot geen last van OC'en, het zal eerder de IDE controller zijn. Maar het is aan jou om nog het een en ander te uitsluiten
Verwijderd
Heb je de xp installatie ook ff de huidige partities weg laten gooien en opnieuw aan laten maken? Vermoed dat je bestandsysteem corrupt is.
Hmm, ik denk dat het idd de IDE controller kan zijn, want mijn cd-rom doet ook erg vreemd (leest heel traag en soms helemaal niet meer!Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 15:06:
[...]
Ja, ik denk ook eerder dat er misschien iets mis is met je IDE controller. HD's kunnen vaak wel een snelheid van 40mhz aan. Misschien kun je eens je HD in een anders systeem hangen en dit systeem zo kaal mogelijk te starten zo kun je zelf erachter komen wat er aan de hand is.
Is een probleem aan de IDE controller te verhelpen of wordt het een nieuwe MB of een ide-pci slot?
Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Verwijderd
Als je IDE controller op je mobo gaar is, zijn er twee oplossingen:EternalDragon schreef op 23 april 2004 @ 15:31:
[...]
Hmm, ik denk dat het idd de IDE controller kan zijn, want mijn cd-rom doet ook erg vreemd (leest heel traag en soms helemaal niet meer!![]()
Is een probleem aan de IDE controller te verhelpen of wordt het een nieuwe MB of een ide-pci slot?
Minder duur: IDE controller (PCI) kopen of SATA controller als je dat wilt.
Duurder: Nieuw mobo
Weet niet wat voor mobo je nu precies hebt, maar als die toch al wat ouders is dan zou je mogelijk goedkoop (+/- 70euro ofzo) een nieuw mobo kunnen halen
Pagina: 1