CPC/CPM advertentienetwerken met geotargeting

Pagina: 1
Acties:

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 18:25

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Topicstarter
Op m'n site ben ik al een paar maanden aan het experimenteren met banners/skyscrapers via een aantal aanbieders.
Echter, ze leveren allemaal stuk voor stuk geen drol op.
Ik hoef er absoluut geen bakken geld mee te verdienen, het gaat mij om het 'terughalen' van zoveel mogelijk kosten.
M'n site kost me nu ongeveer 50 eurocent per dag, da's dus bijna nix, maar toch. Niet duur voor 'n uit de hand gelopen hobby iig. ;)

Ik gebruik nu een mix van Google Adsense voor alle public pages en 90%Tradedoubler (NL+UK) + 10% FocusIn voor de private pages.
Daarnaast gebruik ik diezelfde mix van TradeDoubler en FocusIn als alternatieve ad voor Google Adsense.

Google Adsense werkt op zich best goed, alleen hebben ze 'n slechte skyscraper. Ik gebruik de 120x600 variant, en ze gebruiken de alternatieve ad pas als er géén AdSense ads beschikbaar zijn. Dus vaak staan er 1 of 2 regels in de skyscraper, en 'n hele hoop nix. :|
Daarnaast geeft Google weinig tot geen inzage in de clicklogs, en krijg je af en toe helemaal nix voor 'n click. De ene dag 15 clicks a $ 6,38, en de andere dag 29 clicks a $ 0,11 :?
Ze doen niet aan CPM ads, bij minder dan 20 miljoen pageviews per maand...
Dus, keek ik naar TradeDoubler.
Die hebben helemaal geen CPM campagnes, en de CPC campagnes zijn niet echt betrouwbaar ; bij meer dan 20 kliks wordt je in 'n 'hoger' segment geplaatst, waardoor de CPC wegvalt, en je alleen een affiliate provisie krijgt van 1 of 2 procentjes, of een paar cent voor een lead.
Dat levert dus ook nix op, behalve mooie ads ;)

Ook heeft TradeDoubler geen GeoTargeting, en aangezien mijn site internationaal is wordt iedereen dus lastgevallen met NL (50%) en UK (50%) ads, onafhankelijk van waar iemand vandaan komt.
Nou, dus maar FocusIn geprobeerd.
Die doen wél CPM campagnes, maar 't aanbod is zo slecht dat 80% van hun ads van hun eigen programma komt....Dus letterlijk de advertentie "A great ad network is now even better!, Join the FocusIn network today!"...

Dat schiet dus ook niet op.

Kijk, ik begrijp dat mijn site nog behoorlijk weinig high-class content heeft. En ik begrijp dat 'n site met minder dan 5000 pageviews per dag en minder dan 1000 unieke bezoekers per dag weinig voorstelt, maar toch hoop ik dat er 'n ad-network bestaat die hier wel iets in kan betekenen.

Daarom post ik dus dit topicje, in de hoop dat één van de mensen hier al eerder met dit bijltje gehakt heeft, en wat tips heeft.

Alvast bedankt.

Oh ja, ik wil géén pop-up ads...dat jaagt potentiele gebruikers alleen maar weg, en werkt dus juist averechts.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelG op 23-04-2004 14:48 . Reden: iets vergeten ]

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
ik weet dat schoppen niet mag...maar toch.
Ik geloof bijna niet dat er hier niemand iets meer van weet.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

MarcelG schreef op 23 april 2004 @ 19:49:
ik weet dat schoppen niet mag...maar toch.
Wacht er dan de volgende keer gewoon 24 uur mee zeg :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Ok...ik zal niet meer schoppen. Vermoed toch dat er geen reacties meer zullen komen. slotje.