Op mijn werk hebben we 2 netwerken die gescheiden moeten blijven, sinds kort hebben we een Toshiba document station deze is nu aangesloten op netwerk1 (via z'n eigen netwerk aansluiting).
Nu willen we graag van beide netwerken kunnen printen.
Zelf dacht ik aan een router+switch met firewall, bijvoorbeeld deze linksys router
Situatie:
En dan netwerk 1 en de printer op de switch(LAN), en netwerk2 op de WAN-poort. De firewall naar beide netwerken dichtgooien en alleen de poorten voor het printen vanaf netwerk2 forwarden naar de printer.
Vraag, is dit de simpelste oplossing, of bestaan hier speciale switches/routers/printservers voor (niet kunnen vinden)?
Nu willen we graag van beide netwerken kunnen printen.
Zelf dacht ik aan een router+switch met firewall, bijvoorbeeld deze linksys router
Situatie:
code:
1
2
3
| netwerk1---> ------------------- (LAN) | router + switch | <------- netwerk2 (WAN) Toshiba document station---> ------------------- |
En dan netwerk 1 en de printer op de switch(LAN), en netwerk2 op de WAN-poort. De firewall naar beide netwerken dichtgooien en alleen de poorten voor het printen vanaf netwerk2 forwarden naar de printer.
Vraag, is dit de simpelste oplossing, of bestaan hier speciale switches/routers/printservers voor (niet kunnen vinden)?