alternate - Sapphire 9800 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De verkopers konden me niet vertellen welke ramchippies er op die Sapphire 9800pro bulk kaarten zit . Kaartje kost 199€ slechts .

Misschien iemand die pas bij alternate eentje gekocht heeft en me kan vertellen welke ramchippies en core er op die plank te vinden is ? ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op Sapphire kaarten zit Samsung geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Sapphire/9800Pro/memory-small.jpg
s2sw schreef op 23 april 2004 @ 13:48:
Ze hebben 'm ook bij Vobis, ook voor €199.-.
Ja, maar ik heb gehoord dat je er dan een compleet systeem bij moet kopen. Of dat waar is weet ik niet. Staat verder niks op de site hier over. Je kunt 'm ook niet on-line bestellen. :/

[ Voor 59% gewijzigd door PD2JK op 23-04-2004 13:59 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 17:45
Ze hebben 'm ook bij Vobis, ook voor €199.-.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 15:51

GekkeR

key = key

Ik heb hem net bij vobis gepakt , bij mij zit er Hynix geheugen op.
Kan helaas niet meer zien welk type precies (tenzij het heel erg belangrijk is , schroef ik m'n kastje wel weer open ;) ).

--edit1
Ik dacht dat het eindigde op 22.
(en nee je hoeft geen pc erbij te halen bij vobis)

[ Voor 28% gewijzigd door GekkeR op 23-04-2004 14:55 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• CrimInalA
  • Niet online
Hey Gekker , Hynix 2.2ns ?? heb jij een XT kaart gekocht ?

als je de 9800pro van Sapphire gekocht hebt , zit er volgens mij een R360 core op uw kaartje ..

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

ik moet je even wat vertellen.
Alternate is kut. Ik heb daar geheugen gekocht dat ik (let op!) 3x heb moeten terug sturen waarbij het de eerste keer 7 weken duurde, de 2e keer 5 weken en de 3e keer leverden ze een verkeerd product. Ik heb met een gemiddelde van 13 minuten wachttijd zeker 17 telefoontjes gepleegd en heb 23 emailtjes verstuurd.
Uiteindelijk heb ik zelf uitgezocht wat er met de geheugen modules was.

Alternate is RUK op gebied van service en producten en ook RUK op gebied van technische kennis. Je moet hun toch "slechts" als een verkoopwinkel zien.
Ik had daar de P4C800Deluxe met 2x512MB kingston geheugen besteld en waren nog niet eens in staat mij te vertellen (bij de 2e en 3e keer problemen) dat dit geheugen icm dit moederbord soms niet goed kon samengaan. (ik heb dit natuurlijk zelf uitgezocht)

Daarbij zijn ze ook nog niet eens instaat om, na mijn kwade e-mailtjes en beloftes dat "nu wel alles goed zou gaan" het juiste pakketje te versturen.
Ze weten NIKS over de specificaties van producten en zijn dus ook slecht in troubleshooting.

Uiteindelijk heb ik geeist dat de shit nu echt afgelopen was en dat ik een derde zou inschakelen. Binnen 1 dag kreeg ik het product waar ik om vroeg (niet defect) en daarbij ook nog eens 27 euro korting.

Let ook heel goed op de voorwaardes, die zjn behoorlijk klote. Je bent als klant ZELF verantwoordelijk voor de verzendkosten ten alle tijde, ook als zij jou iets toesturen wat eerst defect was. Als blijkt dat iets kapot is gegaan door je eigenschuld, kom je de testkosten+reparatiekosten zelf te betalen.

Ik ben blij dat ik niet alles gekocht heb daar. Ik geef liever 10 euro meer uit aan een sapphire 9800pro bij de lokale pc boer dan goedkoper bij alternate.

Voor mij nooit meer alternate, dus ik raad je aan dit niet te doen. Je bespaart je een hoop ellende.

[ Voor 71% gewijzigd door Deathchant op 23-04-2004 15:57 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• CrimInalA
  • Niet online
bedankt voor de uitleg , maar ik ben gewoon op zoek naar een 9800pro kaart met R360 core ;)

that's all i need >:)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een 9800 kaart heeft geen R360 core hoor. :) Alleen de XT versie.

De 9800(Pro) kent alleen de R350. Ik ken geen uitzonderingen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• CrimInalA
  • Niet online
vriend van me is net ff langs alternate gereden : Hynix 2.8 geheugen .

dan heb ik weinig kans denk ik om een R360 op de kop te tikken denk ik he ?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

nee ik heb nog geen 9800pro gezien met een r360 chip, is die er dan?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:59
Deathchant schreef op 23 april 2004 @ 15:47:

Let ook heel goed op de voorwaardes, die zjn behoorlijk klote. Je bent als klant ZELF verantwoordelijk voor de verzendkosten ten alle tijde, ook als zij jou iets toesturen wat eerst defect was. Als blijkt dat iets kapot is gegaan door je eigenschuld, kom je de testkosten+reparatiekosten zelf te betalen.
Kanttekening: Als Alternate iets stuurt wat defect is bij aankomst (DOA), kun je het TPG-bonnetje meesturen, en krijg je de gemaakte verzendkosten gecrediteerd. Als iets na een paar maanden kapot gaat niet meer, maar dat doet geen enkele winkel. Als je kapotte product defect getest is, krijg je zonder verzendkosten een omruiling toegestuurd. Als je een verkeerd product krijgt opgestuurd wat de fout is van Alternate, krijg je alle gemaakte verzendkosten gecrediteerd. Als je iets kapot maakt lijkt het me logisch dat je dan ook voor de kosten opdraait. Kortom; die voorwaarden zijn heel normaal.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Universe Computers heeft hem voor 195, ik heb hem gister ook besteld. Precies dezelfde versie en ook een BULK.

Laat nog even wat van je horen als je hem hebt!

E-mail is williamberkhout@hotmail.com

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Dit is vreemd, ik had een Zalman 7000A voor de P4 besteld maar op de orderbevestiging stond een ander Zalman voor AMD's ( Ik weet dat er verschillende mounts mee worden geleverd maar het artikelnummer was ook anders ).

Toen ik belde kreeg ik eoa tinus aan de lijn die ABSOLUUT NIET wist waar hij het over had, hij vertrouwde mij toe dat het echt de goede was, dit hield ie 4x vol, terwijl ik hem expliciet aangaf dat het artikelnummer niet klopte. Verder wist deze jongeman mij te vertellen dat hij deze ook had en dat bij hem zijn P4 2.8 stressed 29 graden was :) jaja nog ff :)

Maar goed ik was het zat en zei: nou het zal wel ik zie het wel. Maar toch redelijk geirriteerd :) Dus 5 minuten later teruggebeld eigenlijk met het idee lamaar hangen dat ding ik hoef hem niet meer. Maar ik kreeg een ander aan de lijn en legde hem uit dat ik eoa tinus bij hun aan de lijn had die het totaal niet snaaide maar dacht, nou ja vooruit ik leg alles nog een keer uit en dan maar even kijken waar we uitkomen.
Ja meneer dat is de verkeerde :( maar die is al weg met de TPG, daar kan ik niks meer aan doen. Weet u wat ? Ik maak een nieuwe zending gereed, de verzendkosten zijn voor ons vanwege het ongemak, en de eerste zending moet u even weigeren bij de postbode. Goed plan ?
Dus ik zo van, eh ja prima plan is goed, netjes opgelost, dank je wel :Y)

Dus jouw verhaal is een beetje vreemd maar kan natuurlijk wel zo gebeurd zijn, maar mijn ervaringen zijn dus radicaal anders :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
hierbij nogmaals een bevestiging dat de sapphire 9800 pro 128Mb bulk Hynix 2.8ns bevat :) (heb de kaart nu in handen)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alternate is kut. Ik heb daar geheugen gekocht dat ik (let op!) 3x heb moeten terug sturen waarbij het de eerste keer 7 weken duurde, de 2e keer 5 weken en de 3e keer leverden ze een verkeerd product. Ik heb met een gemiddelde van 13 minuten wachttijd zeker 17 telefoontjes gepleegd en heb 23 emailtjes verstuurd.
Uiteindelijk heb ik zelf uitgezocht wat er met de geheugen modules was.

Alternate is RUK op gebied van service en producten en ook RUK op gebied van technische kennis. Je moet hun toch "slechts" als een verkoopwinkel zien.
Ik had daar de P4C800Deluxe met 2x512MB kingston geheugen besteld en waren nog niet eens in staat mij te vertellen (bij de 2e en 3e keer problemen) dat dit geheugen icm dit moederbord soms niet goed kon samengaan. (ik heb dit natuurlijk zelf uitgezocht)

Daarbij zijn ze ook nog niet eens instaat om, na mijn kwade e-mailtjes en beloftes dat "nu wel alles goed zou gaan" het juiste pakketje te versturen.
Ze weten NIKS over de specificaties van producten en zijn dus ook slecht in troubleshooting.

Uiteindelijk heb ik geeist dat de shit nu echt afgelopen was en dat ik een derde zou inschakelen. Binnen 1 dag kreeg ik het product waar ik om vroeg (niet defect) en daarbij ook nog eens 27 euro korting.

Ik ben blij dat ik niet alles gekocht heb daar. Ik geef liever 10 euro meer uit aan een sapphire 9800pro bij de lokale pc boer dan goedkoper bij alternate.

Voor mij nooit meer alternate, dus ik raad je aan dit niet te doen. Je bespaart je een hoop ellende.
Ik geef je gelijk, Alternate rukt, Ik heb daar een keer een MSI Kt4 Ultra besteld, ging later kapot (binnen de garantie!) en ik kreeg geeneens een nieuwe.
Toen MSI gebeld, zeggen ze "Vraag het bij uw leverancier (alternate dus)" en ik kreeg verd*mme geen nieuwe... nooit meer Alternate voor mij :(

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:59
Nokko schreef op 23 april 2004 @ 20:12:
[...]

Ik geef je gelijk, Alternate rukt, Ik heb daar een keer een MSI Kt4 Ultra besteld, ging later kapot (binnen de garantie!) en ik kreeg geeneens een nieuwe.
Toen MSI gebeld, zeggen ze "Vraag het bij uw leverancier (alternate dus)" en ik kreeg verd*mme geen nieuwe... nooit meer Alternate voor mij :(
Misschien zelf gesloopt? :P

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
I.R. Butcher schreef op 23 april 2004 @ 21:26:
[...]

Misschien zelf gesloopt? :P
Condensators waren ermee gekapt, dus vandaar kapot ;)

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Nokko schreef op 23 april 2004 @ 20:12:
[...]

offtopic:
Dat hadden ze niet bij mij moeten flikken...maar volgens mij is het wel algemeen bekend dat alternate zwaar rukt.
Ik koop meestal bij bedrijven die toch redelijk dicht bij mij in de buurt liggen. Als er iets mee is, kan ik er meteen heenrijden. Nee zeggen via mail of telefoon is veel gemakkelijker dan als je tegenover iemand staat.

[ Voor 4% gewijzigd door CRAM op 23-04-2004 23:04 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Heren, bedankt voor het compleet offtopic brengen van dit topic, netjes hoor :/

Voor commentaar over shops is de Shop Survey op de FP bedoeld, het misbruiken van GoT-topics niet.

Vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over :?

Mbt de vraag over Sapphire is alle praat over Alternate totaal offtopic, als je uitgesproken meningen hebt over een winkel kun je op Shop Survey terecht. Deze topic is iig slecht (wegens irrelevante zaken in titel en topicstart) begonnen en nog veel slechter voortgezet.

* dion_b verlost het uit z'n lijden... :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.