[XP] wil geen DVD branden met standaard programma

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Op het werk hebben we een CD-RW ge-upgrade naar DVD+/-RW. Bij het branden van de eerste DVD, met de standaard bij XP geïnstalleerde software, dus drag-and-drop in de explorer naar de DVD, zegt XP dat het medium 'geen schrijfbare CD-RW is of er te weinig plaats op de CD-RW is'.

Nu heeft XP gelijk, het is geen CD-RW die erin zit maar een DVD+RW, nieuw uit de verpakking.
De machine is een IBM netvista met Windows XP-SP1, de DVD+/-RW speler is een door IBM rebranded LG-4040B, het DVD schijfje is een Platinum 4x DVD+RW.

Kan XP gewoon niet met DVD writables omgaan of is hier iets anders aan de hand?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Windows XP ondersteunt toch helemaal niet het branden van DVD's?

Daar heb je afaik altijd een extra programma voor nodig (krijg je vaak bij een brander meegeleverd).

Verwijderd

Probeer het brandprogramma Nero eens...

www.nero.com

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 13:37:
Windows XP ondersteunt toch helemaal niet het branden van DVD's?
Dat is dus juist mijn vraag.
Daar heb je afaik altijd een extra programma voor nodig (krijg je vaak bij een brander meegeleverd).
De grap is dus dat de helpdeskmedewerker die brander aansloot en zei 'succes'. Op onze vraag of het nu ook werkte was het 'heb je een DVD schijfje?' Nee, hadden we eergisteren nog niet voorhanden. 'Dan kan ik het ook niet controleren he?'.
Ofwel: ik weet het niet, ik ken het niet, zoek het maar uit. Vooral als blijkt dat XP geen interne ondersteuning voor DVD schrijven heeft.

@Hurricane72: ja, Nero gebruik ik zelf thuis ook, maar hier mogen we zelf geen software installeren.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:47
ja, Nero gebruik ik zelf thuis ook, maar hier mogen we zelf geen software installeren.
dan wordt het dringend tijd om met de systeembeheerder te praten

Verwijderd

psies, helpdesk bellen!!

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Hehe, dit is waarschijnlijk voor het grote 'post hier uw problemen met uw helpdesk' topic...

Helpdesk gebeld. Gezegd dat het een beetje dringend is.

Worden we dus teruggebeld door een gast van de helpdesk (zit nu remote op het systeem voor te doen hoe het zou moeten).
Zijn reacties: 'ja, ik heb ook geen ervaring met DVD's' en 'ik hoor net dat je die DVD eerst moet formatteren'.

Update 1:
De helpdesk heeft nu IBM DLA geïnstalleerd. Nog geen verbetering.

Update 2:
Ze hebben nu IBM RecordNow geïnstalleerd, en dat werkt. Nu kijken of hij op een andere PC ook leesbaar is.

We wachten af.

Oh ja, klein detail: [kleine rant gewist] @Max_Kool: heb je misschien wel een beetje gelijk in, maar ik vind het wel tekenend.

[ Voor 36% gewijzigd door Maasluip op 23-04-2004 15:19 ]

Verwijderd

Die laatste opmerking vind ik een beetje een steek onder de gordel. Bij een bedrijf waar EDS de helpdesk bemand heeft EDS een slechte bijsmaak, bij een ander bedrijf waar bijvoorbeeld Centric de eerste lijn doet mag Centric alle katten vangen.

(nee, ik werk noch bij EDS, noch bij Centric)
Pagina: 1