[XP] USB 2.0 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb sinds kort een nieuw mobo, een Asus A7N8X-E Deluxe, met usb 2.0 support.
Volgens Asus hoef je voor die usb 2.0 geen drivers te installeren, enkel het installeren van SP1 voor XP zou voldoende moeten zijn.

SP1 staat geinstalleerd, maar als ik mijn mp3speler (die usb 2.0 ondersteunt) inplug, krijg ik de melding dat er een high-speed device in een non-high-speed hub is geplugd, en de transfersnelheid heeft ook nog usb 1.1 snelheid.

Hoe kan ik dit fixen?

PSN: Arienix

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
Even je moederborddrivers updaten of anders flashen, blijkbaar wordt ie toch niet helemaal goed herkend :)

The devil is in the details.

• Chi3F
December schreef op 23 april 2004 @ 13:23:
Even je moederborddrivers updaten of anders flashen, blijkbaar wordt ie toch niet helemaal goed herkend :)
Ik heb de nieuwste nforce drivers geinstalleerd...
En hoe bedoel je flashen, het bios flashen? Kan me niet voorstellen dat ik zoiets rigoreus moet doen om usb 2.0 aan de praat te krijgen!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 11:52
Welke mp3speler heb je dan?
Ik krijg de mijne ook niet op usb 2 aan het werk.

iriver igp-100

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
Instelling in je bios wel goed gezet? Bij mijn EPox 8rda3+ kan je namelijk kiezen of je ze op 1.1 2.0 of beide(autodetect) wil laten draaien

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

USB 2.0 driver for WinXP staat wel in de download sectie van ASUS, probeer 't gewoon
CLICKA

An Explanation of l33t Speak

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je je USB in het BIOS wel ingesteld op USB2.0, en niet op High-speed?
Over het algemeen werkt AUTO als USB instelling prima.

Verwijderd

Als je sp1 geinstalleert hebt moet je wel nog even laten zoeken naar het stuurprogramma. Dus: Apparaatbeheer, rechtsklikken op de onbekende apparaten en laten zoeken naar een bijgewerkt stuurprogramma.

Klaar is Case.

• Chi3F
Ik heb in Bios 1.1 en 2.0 aanstaan, dat lijkt me een goede instelling...
Die driver van de Asus site is nogal vaag, kan het niet installeren iig! Kan me ook niet voorstellen dat t nodig is, want op de Nforce cd staat dat er geen drivers nodig zijn met XP SP1.

• devils_own
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02-2025
Ik heb zelfde MB geinstaleerd en daar voor de USB 2.0 de drivers bij Asus gedownload. Na driver instal werd mijn externe HD via de USB 2.0 herkend.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
Laatst had ik dit probleem ook bij een vriend van me... De front USB poorten werkten op USB 1.1 terwijl de achter poorten op USB 2.0 werkten. Ik weet helaas niet om welk moederbord het hier ging... Misschien kan je dat even proberen?

• Chi3F
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 13:29:
Als je sp1 geinstalleert hebt moet je wel nog even laten zoeken naar het stuurprogramma. Dus: Apparaatbeheer, rechtsklikken op de onbekende apparaten en laten zoeken naar een bijgewerkt stuurprogramma.

Klaar is Case.
Dat is de oplossing, bedankt!

Stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben, maar goed het werkt in ieder geval...
Bedankt voor de reacties iig.

Pagina: 1