SWRAID XP pro- 2x 40GB overzetten naar 1 schijf

Pagina: 1
Acties:

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi,

ik heb 2 40 igi schijven uit een )kapotte)raid die ik graag over wil zetten op een ander schijf.

nu moet je een softraid kunnen maken, hoog en laag gezocht maar niets duidelijks kunnen vinden.

systeem.

winxp pro sp1
2x ata aanslutingen.

1 is bezet met een 80 gig schijf.

Ik heb die andere schijven nu aan 1 kabel op sec. ata.
hoe maak ik nu in XP softraid zo dat ik de info van die schijven over kan zetten naar die van 80 gig.

Daarna wil ik die 2 schijven weer formateren voor een non/raid-systeem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" :)

Hetgeen je wil is niet mogelijk met SWRAID. Om SWRAID array's aan te maken zul je sowieso de schijven moeten leegmaken en dat is het laatste wat jij wil ;)

• gp500
  • Niet online
aha oke dus ik blijf even zoeken naar iemand in de buurt met raid.
Daar kan ik toch wel zo die schijven in gooien en overzetten, tenminste als ik ?t goed heb begrepen.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is het de RAID controller die kapot is, of is het de ARRAY die beschadigd is geraakt?
Wat nog wel eens wil helpen met de onboard RAID controllers, is de ARRAY een keertje verwijderen, en vervolgens gewoon opnieuw aanmaken. Dus als je een STRIPE draait, gewoon verwijderen, en opnieuw een STRIPE aanmaken. Heb het meerdere malen gehad met mijn eigen RAID controller, resulteert nog wel eens in een paar beschadigde bestanden, maar daar kom je vervolgens met allerlei recoverytools wel weer uit.

• gp500
  • Niet online
"t hele mobo is kapoet ;(.
EN ik hoef nu niet beslist meer raid.
Gaf niet een echt beter verschil, via chipset troep etc.

• Laurent
  • Niet online
Let dan wel op op wat voor een controller je je HD's aansluit; zo hoeft een array die je hebt gemaakt met een Promise controller niet direct tot leven te wekken zijn door een Highpoint kaartje. In de RAID FAQ staat daar ook iets over: Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?.

Ga dus even na van welk merk je oude controller is. Vervolgens kan je kijken of je niet toevallig een kennis hebt met een controller van hetzelfde merk (en dan wel een nieuwere versie, of het liefste met hetzelfde type), of een los raid kaartje kopen.

Ik ga hier trouwens van uit dat je een RAID0 array hebt gemaakt, striping dus. Heb je voor mirroring gekozen zal het overzetten niet erg veel gedoe opleveren denk ik. Dan staan er op de disken n.l. gewoon dezelfde data, en kan je 't er zo afhalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Laurent op 23-04-2004 14:55 ]

• gp500
  • Niet online
Allemaal bedankt ik kom er zo wel uit denk ik.

@aikleer: klopt raid-0 , en dat zoeken wordt dus nog precieser.
't was een onboard op een msi k7t266 pro2 bord; promise pdc20265r
Pagina: 1