Sorry zoveelste brander topic: Wil een perfecte audio-fikker in de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 17:24
Hallo,

Ik wil graag weten wat de beste fikker is op het gebied van het maken van audio cd's, data boeit niet zoveel.
geld zpeeld geen rol.

no comment

• A3-D
  • Laatst online: 14:37
Als je je een beetje in de materie van het fikken verdiept kom je uit op 1 merk....Plextor. Geen IDE, maar SCSI.

Leest, schrijft en brand als een wilde Havanna...

Plextor, en niks anders (voor mij dan, en ik denk voor vele anderen...)
:) :) :) :) :) :) :)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

en niet te vergeten TEAC.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Of Yamaha...

• Martinus
Word ik lekker wijs van boy's/girls maar die plextor 32/8/4/ is wel ok?

Las trouwens een test van een teac en die is niet ok voor audio!?

no comment

• Vaughn
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

En die HP 8x4x32 dan? (E-IDE)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• A3-D
"landgenoten".....

Breng Martinus nou niet van de wijs...
Als je een pol zou maken voor wat betreft de meest betrouwbare, door kenners aangeschafte CD brander, kom je gewoon uit op Plextor.

Tuurlijk zijn er andere merken die ook goed zijn, ik heb zelf een externe HP gehad en deze werkte ook prima (welliswaar op 2 speed, maar toch).
De support en service van Plextor is perfect, doe wat je hart je ingeeft en koop een Plextor (8/2/20 scsi, retail, is momenteel rond de FL 700,= te koop).

Suc6!

P.L. Extor.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Geld speelt geen rol? Dan zou ik ook gewoon voor een plextor scsi driver gaan met een adaptec kaart.

ze hebben een 12x4x32
Misschien zijn er op dit moment nog niet zoveel cd-r's die op 12 speed beschreven kunnen worden, maar die komen er vanzelf wel, en je kan hem altijd wat langzamer zetten als je cd's het niet aan kunnen.
Maar de fikker maakt op zich geloof ik niet zo veel uit (maar neem gewoon een plextor als je geld genoeg hebt...das gewoon de beste writer)

ook heel belangerijk is de kwaliteit van de cd-r's die je gebruikt. Ga niet goedkope no-name dingen kopen, maar koop de duurdere merk dingen. Philips, kodak, en persoonlijk vond ik mitsui ook heel goed.

• Martinus
Yo bedankt landgenoten( heette je Jan M.?)

plextor gaat er aan komen

no comment

Verwijderd

mee eens A3-d

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
PleXtor roeleert.......

• A3-D
;) Enige, goeie keuze Martinus! ;)

Heeeeel veel "brand"plezier!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:22
is een adaptec kaartje nu echt noodzakelijk??? het is vele malen duurder.

Wat denken de branders die een plextor gebruiken over een Dawi DC-2975 (U-SCSI)????

is een stuk goedkoper, wat is het verschil??

3kwp pvoutput

Verwijderd

waarom een 12X? 8x is echt wel snel genoeg hoor!

en van 8x naar 12x scheelt maar 1 a 2 minuten is dat het je waard om 400 gulden meer(meerprijs brander + controller) uit te geven?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

SuB: zoveel gulden scheelt het niet hoor, scheelt maar 200 ofzo

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Wild pigeon
  • Laatst online: 30-08 13:11
12speed is echt onzin ! met een 8 speed brander doe je er max 10min over om een 74 min cd te branden nou das kort genoeg voor mij !

• RD
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Ik hen een Aopen 6x4x24, perfect met audio ceedees, volgens mij hoe je echt geen scsi te hebben, maar ja heb ik geen ervaring mee.

GREETZ RD :)

Verwijderd

>>Slasher

niet als je een plextor + adaptec wil

wel een smart and friendly en een dawicontrol of zo, maar dat wil je niet

Verwijderd

Hoi mense en zo

Ik ben dus ook van mening en dat blijkt weer uit de vele mensen die gepost hebben dat Plextor toch een van de beste is. Ik denk dus nu zeker dat ik er zo een ga kopen.

Greetz and stuff
S

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

er is een theorie dat snellere branders beter zijn dan langzamere. De tijd winst, natuurlijk, maar er is meer.

Door de laser te laten branden op de dye, komt er een gaatje in. Een putje of whatever. Als je dit met een 2 speed brander doet, dan staat die laser een 'hele tijd' op dat gaatje te branden. Dit heeft als gevolg dat dat plekje nog een tijdje gaat nagloeien waardoor de randen van dat putje iets minder scherp worden dan ze waren toen de laser er net vanaf ging.
Met een snellere brander is er dus minder nagloeitijd, dus krijg je scherpere 'bergen en dalen'. In theorie moet dus een snellere brander beter zijn. (zeker als je enorm audiofiel bent en je wil een tijdje van je eigen gefikte cd's genieten is dit volgens mij iets waar je rekening mee moet houden)
Pagina: 1